Így lesz a Mazda3 prémiumautó!
Ennél több nem is kell egy alsó-középkategóriás autóba!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új felszereltségi szinttel bővült a Mazda3, amely a kompakt szegmensbe hozza a nagyobb autóktól megszokott prémium belsőt. A Nagisa különleges kivitel főként a belsőt teszi különlegessé, de az egyedi fényezés is csak ehhez kapható.
Alapvetően a Mazda3 sportos külsővel rendelkezik. A mélyre húzott első fényszórók, a hiperautókat idéző hátsó lámpák mind-mind ezt a benyomást keltik, és akkor még nem esett szó a krómozott végű dupla kipufogóról. Aztán jobban megnézve a formaterven feltűnik az ajtókon végigfutó ezüsthatású díszléc, ami már inkább az elegáns irányba mozdítja a ferdehátút, és valljuk be, a homokszínű fényezésével is inkább az előkelőségét fitogtatja.
Az új felszereltségi szint sava-borsát egyértelműen az utastér jelenti. Mielőtt azonban rátérnék az ülésekre, és az anyaghasználatra, fussunk át gyorsan a műszerfalon. A kormány mögött egy igazi fél analóg megoldás lapul, a két szélső mérőműszer klasszikus kialakítást kapott, a középső körben viszont egy 7 colos műszeregységet rejtettek el, amely többféle információ megjelenítésére is alkalmas. Adott a színes, szélvédőre vetített HUD is, amely egy Mazdában először képes az Android Auto és Apple CarPlay navigációs utasításait is megjeleníteni – ezek immár vezeték nélkül is csatlakoztathatóak.
A tesztautóban 2,0 literes, Skyactiv X motor dolgozik, lágy hibrid rásegítéssel. Ez az a bizonyos szívó négyhengeres, ami ötvözi a szikragyújtású és a kompressziógyújtású erőforrások kedvező tulajdonságait. Nem gyenge, hiszen 186 lóerős és 240 newtonméteres forgatónyomaték leadására képes, erre jön még a 24 voltos lágy hibrid rásegítés. A hivatalos adatok szerint 216 km/óra a végsebessége, álló helyzetből pedig kereken 8 szekundum alatt gyorsul 100 km/órára. Az erejét pedig hatgangos, manuális sebességváltó továbbítja az első kerekek felé.
A Mazda3 alapára 10 514 900 forint, viszont a kínálat csúcsát jelentő Nagisa felszereltségi szinttel már 12 336 900 forintot mutat a kalkulátor. Erre jön még a 600 ezer forintos felár az e-SkyActiv X motorért, valamint további 180 900 forint a homokszínű fényezésért. Így a tesztautóra 13 117 800 forintos árcédula került.
Árak
Tesztmodell alapára
10 514 900 Ft (2024.08.07.)
Tesztautó ára
13 117 800 Ft (2024.08.07.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
137 kW (186 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
240 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,0 s
Végsebesség:
216 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4460 mm
Szélesség:
1795 mm
Magasság:
1435 mm
Saját tömeg:
1359 kg
Össztömeg:
1941 kg
Terhelhetőség:
582 kg
Tengelytáv:
2725 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
330-1022 l
Motor és váltó
Motor:
lágy hibrid (benzin)
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
240 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
137 kW (186 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
216 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,0 s
CO2-kibocsátás:
121 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,2 l/100km