Így lehet töltőállomásod otthon a legegyszerűbben, legolcsóbban
Termékteszt: AGT Combo Type2 Easy elektromos autó töltő
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Villanyautóhoz akár 200 ezer forintból is vehetünk otthoni gyorstöltőt. Vannak modellek, amelyekhez szinte elengedhetetlen.
A töltés kapcsán csak az egyik oldal, hogy a töltő tud 22 kW-os töltést adni, azt pedig az autó invertere határozza meg, hogy mekkora töltést tud fogadni, hiszen a hálózatból váltóáram érkezik, az akkumulátor, illetve a hajtó villanymotor pedig egyenáramú. A mai modellek közül a Zoe és a dupla fedélzeti töltővel szerelt Teslák, valamint a nagyobb inverterrel rendelt smartok fogadnak 22 kW-ot, az első szériás alap Nissan Leafek 3,3, a feláras töltővel szereltek 6,6 kW-tal tölthetők, utóbbit tudja a Ford Focus Electric, a Hyundai Ioniq vagy a Kia Soul EV, de csak az előbbit a Volkswagen e-Golf, e-up! és a Citroën C-Zero/Mitsubishi i-MiEV/Peugeot iOn trió is. Utóbbiakhoz nyilván nincs túl sok értelme egy ilyen töltőnek, bár a gyári 10 A-s alap töltőhöz mérten náluk is jelentősen csökkenthető a töltési idő, persze nem olyan drasztikusan, mint mondjuk a Zoe esetén.
Fontos tudni azt is, hogy nem minden esetben, nem minden hálózaton tudjuk 22 kW-tal használni a töltőt. Ellenőriztetni kell a hálózatot. Németországban és persze itthon is futottunk bele olyanba, hogy hiába van meg az ipari csatlakozó, a mögötte lévő kismegszakító nem bírja el a maximális töltőáramot. Az AGT töltője kijelző nélküli, de ezen is tudjuk állítani a töltőáram erősségét 5 és 32 A között, ehhez a rajta lévő egyetlen nyomógombot kell használni, plusz a villogó LED-et figyelni. Ha egyszer beállítottuk, addig megjegyzi, amíg áramot kap.
Magának a töltőnek minimális a mérete. A rajta lévő töltőkábel, illetve a kapott adapterek foglalnak több helyet, de az egész szett belefér egy nagyjából laptoptáskányi, s a töltőhöz adott masszív és zárható hordtáskába. Ilyen mobiltöltőt vásárolva nem csak az otthoni töltés ideje csökkenthető,
a hosszabb távú villanyautózások töltőparája gyakorlatilag kiküszöbölhető.
Nincs tragédia, ha egy töltőoszlop nem működik (ilyen bárhol és bármikor előfordulhat), ha találunk egy ipari csatlakozót, ami azért nem vészes ritkaság, máris akár 22 kW-tal tölthetjük villanyautónkat. Építkezők figyelem, a parkolókhoz legalább az ipari csatlakozót (és persze az ahhoz kellő kábelt) ajánlott kiépíteni, mert egyre több autós fog az iránt érdeklődni!
Nagy ökör vagy Katona Mátyás! Hogyan tudtál ennyi zagyvaságot összehordani ebben a cikkedben Ha ennyire nem értesz a töltéshez, akkor bölcsebben tennéd ha nem írogatnál!
Kedves slaakku!
Gyakran én sem értek egyet a szerzővel a (valódi) műszaki kérdésekben. De hozzászólásod nem tartalmaz semmilyen konkrétumot. Ha megírod és megérveled, mivel nem értesz egyet a szerzővel, megvitathatjuk. De addig sajnos Rád illenek ezek a szavak: „bölcsebben tennéd ha nem írogatnál”.
És most a mondat, ami szerintem nem korrekt így:
„Egyre többször már csak azért is, mert az újabbnál újabb villanyautókban sokszor akkora akkumulátor van, hogy hagyományos konnektorról egy éjszaka sem tudjuk őket feltölteni.”
Ez a mondat csak akkor helyes, ha úgy érkezünk haza, hogy szinte teljesen lemerítettük az aksit és (!) ha úgy használjuk az autót, hogy a kérdéses éjszaka elteltével újra nekiállunk teljesen lemeríteni.
Mindazonáltal ha nem is elengedhetetlennek, de nagyon kívánatos cuccnak tartom a mobil kütyüt, amin keresztül használhatjuk az ipari aljzatokat. Sok lehetőséget nyithat egyik másik cégnek is…