Így lehet szórakoztató 95 ló és három henger
Az első Lotus Sevent idézi a Caterham SuperSprint
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kisebb sorozatot mutatott be a Caterham, az apró sportkocsiból viszont nem hogy erősebb, inkább gyenge változatot dobott ki, amivel megtapasztalhatod, hogy nem az erő számít.
Szinte változatlan formában készül a valahai Lotus Seven a Caterhamnél. Az új SuperSprint kivitel az első szériára és a versenysikerekre emlékeztet vissza
60 évvel ezelőtt mutatta be Colin Chapman a Lotus legelső autóját, a legendás Sevent. Az apró sportkocsi könnyű karosszériájával és tuningolt 1,2-es Ford motorjával 1958-ban a brit The Motor magazin mérései szerint tudta a 129,4 km/h-át. Az eredeti Lotus Seven formáját a mai napig szinte maradéktalanul megtartották, a Caterham pedig most újabb sorozatot készített belőle az eredeti mintájára egészen apró motorral, valamint a versenysportban elért sikerekre emlékezve különleges színösszeállításokkal.
Régi fakormányt kap az apróság, alapból kétüléses, de ha nincs utas, az utastér felét befedhetjük egy bőrhuzattal
660 köbcenti és csupán 95 lóerő elég ahhoz, hogy jól szórakoztasson. Menetszél az van bőven, mivel a szélvédő csak mutatólagos
A hajtás a legfontosabb, az egyre erősebb Caterhamekkel szemben a SuperSprint névre hallgató apró kétüléses háromhengeres, 660 köbcentis turbós Suzuki motort kap, és csupán 95 lóerőre képes. Ez viszont ne szomorítson el senkit, hiszen mindannyian tudjuk, hogy a megfelelő súly-lóerő arány mindennél fontosabb, na meg persze a hátsókerékhajtás önzáró differenciálművel. A SuperSprintből szinte mindent kihagynak, még a felnik sem kapnak dísztárcsákat, így rendkívül könnyű, alig 500 kilogramm, 6,9 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, a vége pedig 161 km/h. Bőven elég, hiszen az élmény maximális, mivel nincs se ajtó, se tető, és a szélvédő is csak egy tányérnyi üvegdarab. Ha nincs utas, a helyét befedhetjük egy darab bőrrel, hogy feleslegesen ne kavarogjon az utastérben a menetszél. A SuperSprint összesen 60 példányban készül, természetesen valódi fa kormánnyal és nagyjából 10 millió forintot kérnek darabjáért. Ez közel a duplája az ugyanezzel a motorral, de csak 80 lóerős kivitelben elérhető alap Caterham Seven 160 árának.
A különleges fényezések egy-egy versenypályára utalnak, állítható a futómű, hátsó a hajtás, önzáró a differenciálmű