Így látja a DS a fenntartható elektromos közlekedést

Futurisztikus elektromos tanulmányt mutatott be a DS a DS 9 leleplezése után

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az elektromos autózás már a jelen, de hogy ez igazán fenntartható legyen, azon sokat kell még dolgozni. A DS egy új tanulmányon keresztül mutatja be, hogy milyennek látja a jövő elektromos modelljeit.

A DS 9-es bemutatója után máris itt egy izgalmas újdonság a franciáktól. Az Aero Sport Lounge Concept a fenntartható elektromos luxusautó jövőjét mutatja be. Ahogy a franciák fogalmaznak, ez a jövő nyitánya. Egy modell, ami egyesíti a ma ismert elektromos szabadidő-autó kinézetet a beltér ember-gép kapcsolatára épülő technológiájával és fenntartható anyaghasználatának művészetével. A géptető alá egy 670 lóerős motort álmodtak, ami az Formula-E versenygépek technikáján alapszik. A 110 kWh-s akkumulátorral a 100-as tempóhoz elég 2,8 másodperc, és akár 640 km-t is megtehet egy feltöltéssel.
Hirdetés

A DS elmondása szerint az 5 méteres dizájntanulmány betekintést ad egy új modell terveibe. Igazság szerint az aktuális divatot emeli át egy futurisztikus elektromos koncepcióba. Ugyanezeket a formai elemeket, az alacsony tetővonalat, magas övvonalat, sportos oldalnézetet már láttuk több tanulmányon is. Hasonlókból építkezik az Infiniti Qs Inspiration tanulmány 2019-ből vagy a Polestar Precept tanulmány is. Már csak azt kell szem előtt tartania mindenkinek, hogy a hátul ülőknek is van fejük, annak is el kell férnie. A hűtőrács közepén a DS logó alatt található a környezetet és az utat figyelő szenzorcsomag. A tanulmány 23 colos kerekeken gördül, az úthibákat pedig a Led Mátrix lámpák fényénél is tökéletesen látjuk.
A beltér hamisítatlan francia luxushangulatot áraszt, a felhasznált anyagok viszont nagyon különlegesek. Az ajtópanelek 3 anyagból fonott mikroszálakkal vannak fedve néhol átlátszóan, hogy bevezesse a környezeti fényt. A 4 különálló ülés nagy sűrűségű habszivacsból áll, amit finoman szőtt szaténnal vontak be. Gombok helyett minden utas a saját kijelzőjén szabhatja magára az autót akár gesztus-vezérléssel is. A legfontosabb vezetési információkat a szélvédőre vetíti az autó mintegy virtuálisan kiegészítve a környezetet az Iris nevű fedélzeti mesterséges intelligencia megoldás segítségével.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?