Így lakatolják az öreg Golfot Nigériában!

20 ezer forintból kilakatolt autó? Sajnos a valóságban nem ilyen egyszerű!

Mutatjuk, hogy mi a probléma az internetet bejáró, elsősorban fejlődő országokból származó autójavítós videókkal, ahol fillérekből megoldják, amiért mi milliókat is fizethetünk.

Mégis milyen alapon követel tőled súlyos százezreket a karosszérialakatos a küszöb végi három hólyag kijavításáért, amikor te láttad az interneten, hogy Nigériában a sokkal rosszabb állapotú Golfot is rendbe tudják rakni 20 ezer forintból? A válasz egyszerű: nem kell mindent elhinni, amit az interneten látsz. Egy laikusnak könnyedén tűnhet úgy, hogy az alábbi képsorokon látható Golf alját megjavították a szakemberek, és a helyi sztenderdek szerint jó eséllyel rendben is van, amit a videón láthatunk. Itthon azonban egy forintot sem érne a felvételeken bemutatott munka. Ennek két oka is van, kezdjük mondjuk azzal, hogy az éghajlat miatt ezt meg sem lehet csinálni Magyarországon. Ha egy hasonlóan elhanyagolt, de Európában futott autó küszöbjét így megütöd kalapáccsal, vagy megrángatod fogóval, az nem hajlik vissza, hanem beszakad. Nigériában a korrózió leginkább a hegesztések mentén érinti az anyagot, főleg, amikor a felvételeken látható módon, használt, rossz állapotú lemezekből, kis darabokból pótolgatják vissza az elporladt részeket nagyjából a századik alkalommal.

Ha ez az autó úgy el lenne rohadva, mint a legtöbb Magyarországon futó társa, akkor jóval több lemezt kellene cserélni, és azonnal megbukna a mutatvány: bármilyen hihetetlen is, az a bizonyos három hólyag jóval nagyobb kár a lemezben, mint amit itt láthatunk.

A másik probléma a tartósság és a biztonság kérdése. Az alábbi videóban bemutatott javítástól ugyanis az autó nem lett sem stabilabb, sem merevebb, sem pedig biztonságosabb. A belső, valódi tartófunkcióval rendelkező rétegek érintetlenül maradtak, a hegesztések katasztrofálisak, előtte az anyagokat nem tisztították meg kellőképpen, ebben a formában pedig már annak is örülni kell, ha a vizsgabázisig egyben marad a Golf alja. A problémát tehát nem abban kell keresni, hogy ennél jóval drágábban dolgozik a te hazai karosszérialakatosod, hanem abban, amikor az ugyanilyen színvonalú munkát fekete rücsivel elrejtve hirdetnek friss műszakis, rozsdamentes autókat egyes kereskedők. Utóbbit ugyanis a kelleténél jóval többször láttam már a hazai használtautó-piac legaljában kutakodva.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre