Így készül egy valódi sportkocsi 3 perc alatt

A TVR visszatért, és megmutatja, hogyan készül a Griffith

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ismét egy vérbeli, tiszta sportautót adott az autós világnak a TVR. Jó időre eltűntek, és mint oly sok gyártónál, nem volt egyértelmű a visszatérés.


Több évre tűnt el a TVR. Úgy tűnt, a kis brit manufaktúra már nem fog visszatérni, mégis folyamatosan jöttek róla a pletykák, így köztudatban maradt. Mindezt azért, hogy senki se felejtse el őket, mert a tetszhalottként töltött években bizony folyt a tervezés, egy minden porcikájában új sportautó fejlesztése. A Griffith visszahozott egy régi nevet és a sportautórajongók hitét is, hogy még van olyan gyártó, aki hagyományos úton, kis szériában állít elő tiszta sportautót. Hogy mit is jelent ez? Kézi összeszerelést, könnyű karosszériát, bitang erős szívó motort és kézi váltót. Így készül:

Hirdetés

A TVR Griffith egy valódi brit sportautó és bár Ford motor dolgozik benne, ne felejtsük el, hogy azon is brit mérnökök dolgoznak. A Mustang 5,0 literes V8-asát a legendás Cosworth dolgozza át a TVR számára, kereken 500 lóerőre képes, és csak a hátsó kerekeket hajtja, kézi váltón keresztül. A Griffith karosszériája karbonból készül, ahogy a burkolati elemek is. A videóban olyan apróságokra is fény derül, amit eddig nem feltétlenül vettünk észre, mint például az első kerekek mögött kivezetett kipufogók, amik csövei és dobjai ott tekergőznek a kerekek mögött. Az új TVR első körben 500 példányban készül, amolyan különkiadásként, méregdrágán, csak ezután kezdik el összerakni a hagyományosakat. Emellett a brit sportautózás a kabriózásról is szól, így a TVR azt is bejelentette, hogy hamarosan jön a Griffith nyitható tetős kivitele is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?