Így készül a szegény ember G 63 AMG-je

Hatkerékhajtású Nivát épít a kedvenc orosz műhelyünk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Zsiguli leves csak a pihenés és szórakozás része a Garage 54 életének, egészen komoly dolgokra is képesek. Most épp egy hatkerékhajtású Niva építésébe vágtak, és az eredmény biztatóbb, mint elsőre gondolnánk.


Számtalan sírva röhögős videót láthattunk már a Garage 54-től, ők azok, amik mindent is kipróbálnak, amit egy Ladával meg lehetne csinálni. Csináltak már fadugattyús Zsiguli motort, öntöttek már kólát a motorolaj helyére, ástak el egy évre Ladát, hogy aztán újra beindíthassák és legutóbb akkor írtunk róluk, amikor levest főztek egy kombi Ladából. Ezek a pihenés részei náluk, de van, amikor komolyan veszik saját magukat és építenek valami igazén klasszat. Most egy hatkerékhajtású Niva építésébe kezdtek bele, ami nem is fért bele egy videóba; meglepően precíz munkát végeznek.
Hirdetés

Precíz, persze a saját mércéjükkel, ami nagyjából azt jelenti, hogy van koncepció és nem csak úgy összedobálják az alkatrészeket. Több hasonló példa nyomán kezdtek bele, az alap egy hosszú tengelytávú négyajtós Niva volt, mely alá ebben az epizódban teljesen új hátsó futóművet építettek. Két Niva hátsó tengelyt kötöttek össze egy vaskos torziós rúddal, mely két jókora szilenttel csatlakozik a laprugókhoz. Mindkét tengelyt két-két stabilizátorrúddal egészítették ki, majd az egész kapott még egy keresztstabilizátort. Nem a legbonyolultabb, de egyszerű és hatékony megoldás, amit az első tesztek alapján sikerült tényleg jól összerakniuk, ügyesen lépked az úthibákon a Niva 6x6 - átalakították az emblémát is. Hajtás viszont még csak az első tengelyen van, ugyanis teljesen egyedi megoldást kell gyártaniuk a középső tengelyhez, amin átmenő hajtást is ki kell alakítaniuk, ezt fogják majd megmutatni a következő epizódban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Így készül a szegény ember G 63 AMG-je

Vélemény, hozzászólás?