Így készítsd fel az autót a nyaralásra!
Autóval indulsz nyaralni? Ezeket mindenképpen ellenőrizd!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Itt a nyár és vele együtt a vakáció szezonja is. Ha autóval indulunk neki az országnak, világnak, akkor ezeket mindenképpen érdemes ellenőrizni.
A statisztikák szerint nyáron a magyarok döntő többsége az autós utazási formát választja. A közlekedésben résztvevők közül sajnos csak kevesen gondolják úgy, hogy a szezon előtt célszerű egy szakszervizben átnézetni autójuk állapotát. Pedig sok kellemetlenséget kerülhetnének el akkor, ha a gépjárművet szakszervizben készíttetnék fel a nyári autózásra, utazásra.
Az átvizsgálás során - remélhetőleg - kiemelt figyelmet fordít a szerviz a gumiabroncsok, a futómű állapotának ellenőrzésére, hiszen ezek jelentős hatással vannak az autó vezethetőségére és a fogyasztására is. Miként arra gumitesztünk rámutatott nyáron veszélyes lehet a téli vagy négyévszakos gumik használata, így azokat lehetőleg cseréljük le. A nyári abroncsok felszerelésénél mindenképpen ellenőriztessük, hogy megfelelő profilmélységgel rendelkeznek-e, illetve nincs-e elöregedve a gumi anyaga. A biztonsághoz hozzátartozik az is, hogy a fékek és a lámpák állapota is legyen megfelelő, így azokat is érdemes szakszervizben átnézetni.
A különböző folyadékszintek ellenőrzését és utántöltését is érdemes elvégeztetni a szervizben, különösképp a fékfolyadékét, ahol a forráspontot is ellenőriztetni kell, hogy a nyári nagyobb hőigénybevételt is megfelelően bírja. Elengedhetetlen a hűtőrendszer ellenőrzése és szükség szerinti feltöltése, amennyiben közeleg a következő olajcsere, nem árt azt, akár előrehozottan megejteni a hosszú út előtt. Nyáron az utazás biztonságát és komfortját növeli a klíma használata, amelynek évenkénti tisztítása nem csak a működést javítja, de az utasok egészsége szempontjából is fontos teendő. A tisztítással párhuzamosan a pollenszűrő cseréje is ajánlott, mivel nagyban befolyásolja a helyes működést, és a belső levegő minőségét is.
A hosszabb nyaralásra indulás előtti fontos ügyelni a csomagok biztonságos elhelyezésére és rögzítésére, nehogy hirtelen fékezésnél, irányváltásnál, vagy balesetnél további sérülést okozzanak. Ennek megfelelően a csomagtérben figyeljünk a táskák megfelelő rögzítésére, és amennyiben a tetőcsomagtartóra is pakolunk, legyünk szintén körültekintők, mert egy rosszul elhelyezett pakk könnyen balesetet okozhat. Mivel első a biztonság, nyaraláskor akár nem saját autóval is ügyeljünk arra, hogy a gyerekek csakis biztonsági ülésben utazzanak.
"Az autós utazás nagyobb mozgásszabadságot és szabadabb időbeosztást nyújt a szabadságunk idején. Pár óra és néhány ezer forint ráfordításával sok kellemetlenséget előzhetünk meg, és a nyaralásunkat biztosan nem az út szélén, trélerre várva töltjük majd, ha autónkat, ahogy a télre, úgy a nyárra is márkaszervizben felkészíttetjük" - mondja Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke.
jó a légkondi vitathatatlan, viszont én 40 évvel ezelőtt nem tudtam 50-60-km/h átlagnál többet menni, a hatvan már csúcs volt, inkább éjjel, meg hajnalban…..volt egy darab M7-es -100 km, oszt annyi – a többi sok ezer km-nyi út alatt meg simán nyitva lehetett az ablak (fáj is mindenem, de ez más téma)……
jó a légkondi vitathatatlan, viszont én 40 évvel ezelőtt nem tudtam 50-60-km/h átlagnál többet menni, a hatvan már csúcs volt, inkább éjjel, meg hajnalban…..volt egy darab M7-es -100 km, oszt annyi – a többi sok ezer km-nyi út alatt meg simán nyitva lehetett az ablak (fáj is mindenem, de ez más téma)……
Bödöcs mondta erre az egyik kabaréban, hogy: ” ha két gorilla fingik melletted egy liftben, mit számít, ha Te hagymát ettél vacsorára”………..
Hát kérlekszépen, kettőnk közül, aki keményen selejt és frusztrált az te vagy 😀 (elnézést minden normális humanoidtól, csak felvettem a válasz stílusát 🙂 ) és pont. ennél több billentyű koptatást nem érsz, élj ezzel együtt vagy veresd magad agyon 🙂
Szerintem meg ha már ennyire „zöld” vagy, akkor jobban tennéd hogyha a Kiotói egyezmény miatt aggódnál. Ne az autó és lakás klíma berendezések miatt aggódj, azok kibocsátása a lóf@sz meg esti fény kategória! Mellesleg a klíma a gépkocsiban egy biztonsági berendezés s nem csak kényelmi, melynek elsődleges feladata nem csak a hűtés, hanem a párátlanítás is. Én 10 évig vezettem klíma nélküli autót, ma már 2 utcára is bekapcsolom….
Számodra a megfontolandó ez: „2006. Decemberéig 169 állam csatlakozott az egyezményhez, amelyek összességében a világ széndioxid-kibocsátásának 61.6 százalékáért felelõsek. A viszonylag alacsony arány azért lehetséges, mert a világ legnagyobb légszennyezõ állama, az Egyesült Államok, valamint a szintén nagy szennyezõ, Ausztrália nem csatlakozott az egyezményhez.”
Lásd itt: http://www.globalisfelmelegedes.info/index.php?option=com_content&view=article&id=46:kiotgyezm&catid=39:klpolitika&Itemid=68
Ne erőlködj, úgyse érti…. Lol 🙂
De azért te is benne lennél, akikkel komoly net adót kellene fizettetni. Vagy olyan veszélyes a fiatalok fejlődésére, mint a McDonalds kaja. :-DDD
Pedig pokoli egyszerű. Csak neked nem megy. :-DDD Van, aki gyengébbre sikerül, ne légy miatta frusztrált. Hogy vernének téged agyon, hisz te is Isten teremtménye vagy, még ennyi ésszel is simán jogod van az élethez…azt mondják.
Ha nem érted, amit más ír, az a te bajod. Ne mást okolj miatta. A lényeg, hogy te zöld vagy, igazán felemelhetnéd hangod a légkört veszélyeztető bélgázok ellen is. Biztosan sokan olvasnák nyálcsorgatva. :-DDD
Mondjuk szerintem ezt sem fogod megérteni, küldök neked valamit, ami biztosan nem fog ki rajtad:
[url]http://foglkrisztina.hupont.hu/7/jatekok[/url]
Igen, ennél kreténebb klíma – wc párhuzamot, ha agyonvernének se tudnék kitalálni 😀 jézusom…..
egyébként, az, hogy a tinik 160-nal oszlopot szednek szombat-vas hajnalban (részegen, vagy nem részegen), mert az anyjáék sz@rtak nevelni, az semmiben sem befolyásolja a hétköznap melózó embert klíma nélkül, megint egy 5 csillagos hasonlat.
Hosszú útra viszont jogos a klíma nyáron, az évben kb 2 hónapra kell egyébként, akkor sem 100%-os kihasználtság….de egyébként „vicces” látni, hogy már van, aki agyvérezve tolja, már ha kisüt a nap és 20 fok van kint 😀 a hülye állatja, azon kívűl, h még több co2-t ereget, még pluszban a forró levegőt is mégjobban generálja….az emberek 90%-ka kb ilyen, arra nem gondol, h mennyire környezet terhelő, fölöslegesen tolni…persze, kicsit demagóg mert tonna számra vannak a lakás klímák is, azok mégjobban terhelik, dehát ez van, 7mrd embernek, csak sikerül már szétb@sznia a Földet végre…aztán majd lehet sipákolni (annak, aki megmaradt)
Azok a hővédő üvegek a töredékét sem képesek kiszűrni annak a hőnyomásnak, amit a szélvédők döntött volta eredményez. Tulajdonképpen szart sem érnek.
El vannak kényelmesedve az emberek, ez tény, tökéletesen egyetértek. Édesapád korában nem volt az úton 1 millió autó sem, de talán fél millió sem. Most 3,5 millió. Minimum 3,5-szeres kockázat. Olvasod az újságokat….édesapád korában nem halt meg hétvégente 6 fiatal autóbalesetben, édesapád korában nem volt dugó napközben minden vidéki nagyvárosban….
Persze, klíma nélkül lehet élni, ahogy WC, hűtőszekrény és internet nélkül is. A Világ lakosainak háromnegyede ma is mind ezek nélkül él….pl. a netet én sokaktól elvenném itt is. A bruttó baromság mennyiség azonnal a tizedére csökkenne.
Éljen a nyár! 😀
Hővédő üveg 🙂 Ja, ami azt jelenti, hogy nem 65 fok lesz az autóban, hanem csak 55…
Viszont: Jelenlegi autómon B-oszloptól hátra a legkisebb mértékben sötétített fólia van (amit úgy terveztem, hogy leszedek). Meglepetésemre elég sokat számít.
Hosszú évekig vezettem klíma nélkül, rövid távokon, és hosszabb távokon is (50-700 kilométerig). A tapasztalatom az, hogy kurva idegesítő, hogy buffog az autó már 80 kmh-nál, és ugyanúgy ver a víz.
Beszélgetni is szar így, zenét hallgatni is szar, és még ugyanúgy izzadsz is. Azt meg, hogy autópályán 130 kmh-nál milyen jó móka leengedett ablakkal autózni, inkább hagyjuk 🙂
A lényeg: Lehet légkondi nélkül is létezni, csak nyáron a legtöbb esetben kellemetlenségekkel/kompromisszumokkal jár.
[i]Aztán meg 20-30-40 éve az autók első és hátsó üvegeinek felülete a maiaknak csak töredéke volt, ami a felmelegedésért bizony nagyban felelős.[/i]
Ugyanakkor nem voltak ezt kompenzálandó, hővédő üvegek, ami kb. 15 éve alap minden autóban.
Inkább az a helyzet, hogy el vannak kényelmesedve az emberek. Amíg pl. édesapám 45 év alatt levezetett általa okozott baleset nélkül több millió kilométert – emlékszem gyerekkoromból, nem ritkán úgy, hogy kora hajnalban indult és késő este ért haza – addig nekem senki ne magyarázza, hogy klíma nélkül nem lehet koncentrálni. Aláírom, hogy kényelmesebb télen-nyáron 22 fokban utazni, de anélkül sem lehetetlen, egyszerűen szokás kérdése, a jót pedig könnyű megszokni.
Csak 20-30-40 éve ha leengedted az ablakot, akkor bejött a levegő, nem csak dübörgött. Aztán meg 20-30-40 éve az autók első és hátsó üvegeinek felülete a maiaknak csak töredéke volt, ami a felmelegedésért bizony nagyban felelős.
Amúgy valóban sok mindent ki lehet bírni. Mégis vért izzadva tudsz csak eladni akár egy 10 éves autót is klíma nélkül. Elég sokat vezetek és valóban rosszabb klíma nélkül. Mondjuk ha glott gatyában hobbi autózgatsz, akkor lehet, hogy nem számít, ha megbüdösödsz, de lássuk be, az autózás nem mindenkinek hobbi, sőt, aki sokat megy, annak szinte biztosan nem az. Márpedig koncentrálni akkor kell igazán, amikor kora reggel indultál, végigdolgoztad a napot és még van előtted 150 km, hogy hazaért, miközben este 6 óra van…
[i]Nyári hőségben klíma nélkül szinte lehetetlen hosszabb távon folyamatosan koncentrálni.[/i]
Imádom az ilyen beképzelt, nagyot mondó szövegeket. 20-30-40 éve nem is autóztak hosszabb távon, mert nem volt minden második autóban klíma és nem lehetett koncentrálni a hőségben – pedig akkor még autópályákból, gyorsforgalmikból sem volt sok felénk, az Adriára sem volt elég pár óra, hogy lejusson az ember, lehetett mászni a hegyeket és járni a bosnyák falvakat…