Így kérjük a jövőt. Köszönjük, Peugeot!
Szédületes múltidéző jövőképet mutatott a Peugeot
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Peugeot új tanulmányautója minden eddiginél váratlanabb és tökéletesebb jövőképet mutat. Az 504 kupé modern újragondolását láthatjuk, olyan vonalakkal, amiktől azonnal kéne.
Egyre inkább körvonalazódik az, hogyan lehet megfogni a jelen közönséget a jövő autóinak témájával. Korábban a Nissan IDx-nél éreztünk hasonlót, mint most a Peugeot e-Legend tanulmányautónál, hogy nem bánjuk, ha megérkezik a jövő, esetleg az önvezető autózás, ha így néz ki. A Peugeot legújabb jövőképe futurisztikus, ugyanakkor minden porcikájában a klasszikus és gyönyörű 504 kupét idézi és a felismerhető vonalakkal máris egy elfogadhatóbb és emberközelibb jövőképet mutat.
A klasszikus 504 kupéhoz hasonlóan az e-Legend arányai is a régi iskola szerintiek, oldalról jól kirajzolódik a háromdobozos kupé fazon. A négyfelé osztott fényszórók mellé a kis háromszög ablakot is megidézték, ám a tanulmányautón egy oszloppal előrébb csúszott, így az első szélvédő részei, de ugyanezt látjuk hátul is. Az oszlopok szemtelenül vékonyak, így a kilátás is klasszikusan panoráma hatású. A hátsón is visszaköszönnek a régi vonások, karöltve az újakkal, mivel a háromfelé osztott, karmolás szerű hátsó lámpák megoldását már hasonló formában használják is.
Bent sem egyszerű, amit kapunk, egyből feltűnhetnek a klasszikus formájú élénk kék bársonyhuzatú ülések. Ezek kárpitját kimondottan az e-Legendhez hozták létre, korszerű fonal és selyembársony ötvözetéből készül. Szintén klasszikus vonás a középkonzol, az ajtók felső része és a küszöbborítás, melyek paldao fából készültek, minden további matéria csupán vetített. A műszerfal egy 49 colos hajlított kijelző, melyen szintén képesek fahatású képet megjeleníteni. Az ajtók is kaptak egy-egy 29 colos monitort, valamint a napellenzők is egy-egy 12 colosat. További érdekességként a műszeregység három kisebbet, melyek szintén az eredeti 504-est idézik, ám ezek a kormánnyal együtt képesek eltűnni.
Az e-Legend vezetési módjai között találunk két autonóm beállítást, ahol nincsenek kezelőszervek. Ezek közül a Soft a maximális nyugalmat szolgálja, ilyenkor a lehető legkevesebb információt jeleníti meg, míg a Sharp beállításnál előkerülnek a multimédiát és az online szolgáltatásokat nyújtó kijelzők. Az e-Legendet viszont vezetni is lehet, sőt, kell is, ezeket a vezetési módokat Legendnek és Boostnak hívják, utóbbi mindent belead a 456 lóerős és 800 Nm nyomatékú elektromos hajtásláncból. Az e-Legend nem csak teljesítmény, de valódi túraautó is, hisz 100 kWh-ás akkumulátorában 600 kilométerre elég hatótávot képes tárolni, melyből 500-at 25 percnyi töltés után is képes megtenni. Minőségi Focal hifi, beszédirányítás is lehet a fedélzeten, utóbbi érdekessége, hogy a Peugeot vezető formatervezője, Gilles Vidal adta a hangját hozzá, és a Soundhounddal közös fejlesztés már két év múlva a szériaautókba kerülhet. A Peugeot e-Legend a Párizsi Autószalonon fog először élőben szerepelni, és nagyon bízunk benne, hogy hasonló formában egyszer piacra kerül.
Elsőre, mintha egy Mustang lenne, ami 68-ban készült Bullitt-remakjéhez készült volna a Halálos Iramban stílusában.
Számomra már-már Audis, a sajtófotók is baromi németesek.