Íme a Revolt: hiába elektromos, csakis az jut róla eszembe, hogy milyen embertelenül lehetne vele keresztbe csapatni a pályán
A spanyolok általánosságban híresek a jó hangulatról és az élet különböző élményeinek nagykanállal habzsolásáról. Jól látszik ez a zenéjükről és kultúrájukról, de még az autóikról is: többször bebizonyították már például, hogy a SEAT és Cupra modelleknek a Volkswagen csoport általános szigorához képest is sikerül izgalmas, érdekes formavilágot teremteni egy kellemes fiesta után, néhány pohár jó Sangria mellett. Ráadásul több kis példányszámmal dolgozó, a német konszerntől független autógyártó céggel is büszkélkedhetnek, akik egyenesen az élményre mennek rá.
Ilyen a Baltasar is, akik most egy igazi versenypályára szánt elektromos játszósautóval rukkoltak elő: ennek egyetlen célja volt, hogy aki megveszi, élvezze. Villanyautósan meredek számokkal büszkélkedhet: a főként szénszálas anyagokból épült, így mindösszesen 770 kilós kaszni 2,5 másodperc alatt éri el a százat az 500 lóerős, kétmotoros hajtáslánccal. És igen, jó játszósautóként ott teker, ahol kell, hátul.
Hátulról is versenyautós, ha ezzel jársz, nem fognak beállni melléd a lámpához a húszéves tuningolt prémiumautókkal, az biztos
A Topgear információi szerint a cég - a Millortól rendelt, 250 kilós, középre szerelt akkucsomagokon kívül - mindent magának gyárt, házon belül. Megfelelő töltőhálózattal állítólag 5 perc alatt akár 100 kilométernyi hatótávra elegendő elektron is rátölthető lesz, ami a pályán és az utakon is nagy előnyt jelent. A cég állítása szerint ez nagyon fontos, hiszen az autó teljesen alkalmas lesz utcai használatra is, persze kényelmi funkciókat nem kell majd várni tőle: két szénszálas versenyülést, levehető, cserélhető kormányt és egy kis képernyőt találni a kabinban, a töltőcsatlakozóval együtt, ami a műszerfalon kapott helyet.
Hiába használható utcán, azért egyértelműen pályára készült, nekem mondjuk jobban tetszene valamivel kényelmesebben
A Revolt jó bizonyíték, hogy van játszós-potenciál az elektromos autókban is, kicsivel visszafogottabban és utcára alkalmasabb kivitelben elképzelve nem nehéz látni, hogy ezzel a hajtási móddal is készíthetők akár olcsó, MX-5-szerű utcai élményautók is.