A lakóautó maszkjáról még a krómot is lehagyták, itt a célszerűség dominál
Ha nem is vérbeli JDM (japán belpiacos modell), számunkra teljesen ismeretlen és elérhetetlen a Nissan Caravan. A japán dobozos 1965 óta készül, a jelenlegi generációt 2012-ben leplezték le. A Thaiföldön is készülő modell három márka kínálatában is szerepel, a Nissan mellett a Mitsubishi és az Isuzu is kínálja.
Ilyen panoráma nem sok irodistának jut, az alapvető funkciókat hozza a Caravan
A gyártó még mindig lát fantáziát a 12 éves modellben, a Caravan idei újdonsága a MyRoom lakóautó. A külső nem fogja elvonni a figyelmet a belsőről, az acélfelnik, a fényezetlen lökhárítók, tükrök és kilincsek nem nyújtanak káprázatos látványt, de itt nem is ezen van a hangsúly. A hívogatóan otthonos belsőt teljes egészében világos fával borították, a kabin lehet háló, étkező, dolgozó vagy nappali, csak a bútorokat kell a megfelelő pozícióba állítani. A Caravan nyomokban Nissan Leafet is tartalmaz, a hangsúlyozottan természetkedvelő közönség szívét olyan figyelmességekkel lehet megnyerni, mint az újrahasznosított akkumulátorok, amelyek elpusztult villanyautókból származnak.
Aki a kilencvenes évekre datálja az autóipar csúcspontját, annak könnyel elcsavarhatja a fejét a tény, hogy az acélfelni mellé szívómotort is adnak. A kétliteres benzines 130 lóerős, de van Mitsubishi dízel is, a 2,5-ös blokk 132 lovas, a váltó minden esetben hétfokozatú automata, az összkerék csak gázolajjal párosítható. A viszonylag régi konstrukció ára emészthető, egy új lakóautóért nem is olyan sok a 13,5 millió forint.