Így képzeli el a közlekedés jövőjét a Sony és a Yamaha

Nem csak az autók hajtása, hanem azok irányítása is radikálisan változhat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Közösen fejlesztett négykerekűt mutatott be a két japán óriáscég, a Yamaha az önvezető rendszerekben szerzett tapasztalatát, a Sony pedig a szórakoztatóiparban lévő tudását rakta a közös projektbe.

Sokak szerint végóráit éli a belsőégésű motor, tanulmányokban arra keresik a választ, hogy mikortól lehetne betiltani a kipufogóval rendelkező személyautókat (a hibrid modelleknek sem kímélnének), ám az is elképzelhető, hogy nemsokára a kormánykerékkel is csak a múzeumban lehet majd találkozni. Sok más cég mellett a Sony és a Yamaha is keresi a választ, hogy milyen eszköz válthatná le a mai értelemben vett autókat, az elképzelésüket az SC-1 Sociable Cart tanulmányban mutatják meg.
Hirdetés
A két japán cég egyelőre nem árult el sokat a közösen fejlesztett járműről, ám azt már most tudni lehet, hogy a járművet képérzékelővel (mely az általa látott képet elektronikus jelekké alakítja), ultrahangos szenzorral és LiDAR (lézer alapú távérzékelő) rendszerrel szerelték fel. Ugyanakkor a jármű távirányítós autóként is működik, ugyanis az általa látott képet egy felhőbe tölti, így távolról is figyelhető a jármű környezete. Mint sok más hasonló jármű esetében, a tervezők választása itt is dobozformára esett (azért némi gömbölyítéssel próbálták feldobni a külsőt), mely kialakítás a legtöbb helyet kínálja az utastérben. A külső persze nem nevezhető unalmasnak, ugyanis az ablakok helyén hatalmas képernyőket találni, melyek funkciója a gyalogosok szórakoztatása.

A Sony azt is elárulta, hogy a külső kamerák képesek a járókelők nemét és korát felismerni, így célzott reklámmal próbálhatják fogyasztásra ösztönözni a gyalogosokat.

A guruló “marketingdoboz” 5 férőhellyel rendelkezik, de az utasok sem maradnak szórakozás nélkül, ugyanis bent is található kijelző, amin a külvilág képe is megjeleníthető. Az SC-1 őrült száguldozásra nem alkalmas, az elektromos jármű végsebessége 19 km/h, a két cég a prototípusokat golfpályákon, vidámparkokban és hasonlóan zárt területeken fogja tesztelni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?