Városszerte ilyen állomások fogadnák a repülőket, innen elektromos kisbuszok vinnék tovább az utasokat
Valószínűleg senkinek sem kell bemutatni a hazánk, illetve a nagyvárosok útjain nap mint nap kialakuló torlódásokat. A dugók csökkentésének egyik drasztikus módja lehet a négykerekűek kitiltása, de a tömegközlekedés és az autómegosztó szolgáltatások szélesebb körű elterjedése is segítheti az élhetőbb városok kialakítását. A Hyundai koncepciója is hasonló, a koreai autógyártó elképzelésében sincs helye az egyéni közlekedésnek, legyen szó akár földi-, akár légi közlekedésről.
Az új közlekedési megoldásokkal időt spórolna az embereknek a Hyundai és a Toyota is. Kissé rémisztő, hogy egyéni közlekedés nem szerepel sem a Toyota, sem a Hyundai elképzelésében
A Hyundai az idei CES kiállításon mutatta meg az elképzelését egy (még igen futurisztikusnak mondható) okos város közlekedéséről. A hosszabb városi távok leküzdését repülővel oldaná meg a Hyundai, méghozzá egy helyből felszálló, 290 km/h-ás sebességre is képes elektromos gép szállítaná légitaxiként az utasokat. Az elektromos légijármű a Hyundai és az Uber közös álma, amit későbbiekben a koreai cég gyártana, a Budapestről száműzött társaság pedig üzemeltetné. Az elképzelés szerint a városszerte telepített leszállóhelyek fogadnák a légitaxikat, innen pedig önvezető, kisbusz-szerű járművek szállítanák tovább az utasokat. A Hyundai szerint ezzel a megoldással újjászülethet a városi közlekedés, a közösségépítés mellet az embereknek több idejük maradna céljaik megvalósítására.
A Hyundai és az Uber repülőkkel oldaná meg a város távoli pontjai közötti közlekedést, az elektromos gépek hatótávja 100 kilométer lehet
A Toyota sem tétlenkedik, ha a jövő városáról van szó, a japán cég már jövőre belevág az építkezésbe, hogy kontrollált körülmények között tesztelhessék az elképzeléseiket. Első körben egy tesztvárost építenek, ami 71 hektáron terül majd el a Fudzsi-hegy lábánál.
A robotok által épített településen a járművek, az épületek és a lakók is virtuális kapcsolatban állnak majd egymással,
amivel a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket tesztelik. A környezetvédelem jegyében szénsemleges forrásból származó faanyagokat használnak az építkezéshez, az elektromos áramot pedig napelemek és hidrogéncellák segítéségével állítják elő.
A Fudzsi lábánál épül a Toyota városa, a 71 hektáros település egyetlen nagy hálózatként fogható fel, amihez az emberek, az épületek és az autók is kapcsolódnak
A Toyota első körben 2000 főt költöztet a városba. A mérnökök családjaikkal telepedhetnek le a Toyota városában, rajtuk kívül pedig nyugdíjasok és kereskedők is beköltöznek a városba. A lakások képesek lesznek figyelemmel kísérni lakóik egészségi állapotát, így például a kiszáradás jelei esetén folyadékpótlásra hívják fel a figyelmet. A városi közlekedést egyszemélyes, járdán közlekedő lassú járművek segítik, de autók is lesznek a Toyota apró településén, ám a vezetés élményéről le kell mondani. Jelen állás szerint kizárólag Toyota e-Palette néven futó négykerekűekkel lehet majd találkozni az utakon, ami egy elektromos meghajtású önvezető kisbusz, így nem csak egy élhető, de közlekedési balesetektől is mentes várost ígér a Toyota.