Így kell 245 lóerőt ecsetként használni
Ralibajnokkal fest a legerősebb Skoda Octavia
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyedi megvilágításban, bajnok ralipilótáját is bevetve tudatja velünk a Skoda, hogy minden idők legerősebb Octaviájával művészet a vezetés.
Különleges módot választott a Skoda, hogy felhívja figyelmünk: nem csak praktikus, gazdaságos és megfizethető családi autó lehet a frissített, már osztott fényszórós Octavia. Létezik ám belőle minden eddiginél vadabb sportváltozat is az RS 245 személyében, ha elkerülte volna figyelmünket csendes debütálása. Csakúgy, mint a Golf GTI Performance, az RS 245-ben is 2,0 literes TSI motor dolgozik, a nevében is jelzett lóerővel, így mindössze 6,6 másodperc alatt futja meg a 0-100-at. Ami még fontosabb, hogy elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművet, 15 mm ültetést, komolyabb fékeket és sport kipufogórendszert is kapott, ezektől pedig várhatóan érezhetően harapósabb lehet, mint a 230 lovas alap-RS, még összkerékhajtás nélkül is. Így érthető okokból driftre kevésbé alkalmas, hát még festmény készítésre, de egy profi ralipilóta számára ez nem lehet akadály.
Összekapcsolva a festészet és az autóvezetés művészetét, egyedi művészeti együttműködést hozott létre a Skoda. Matěj Olmer, híres prágai utcai művészt kérték fel, hogy álmodjon meg egy képet és gondoskodjon a színek játékáról, amíg a gyár svéd pilótája, Pontus Tidemand, ecsetként használja az Octavia RS 245-öt. Tidemand másik játékszere egyébként egy Skoda Fabia R5 összkerekes raliautó, és most joggal ünnepelhetett kézifékhúzással, centikre a vászontábláktól, ugyanis három futammal a szezon vége előtt máris elnyerte a FIA WRC 2 kategória bajnoki címét navigátorával, Jonas Anderssonnal. Most viszont a mókáé volt a főszerep, no meg a robbanó festékpalackoké. A végeredmény? Hát. Mindenki döntse el maga, hogy bejön-e. Engem a videó elején lévő nyolcas rajzolás a Fabia R5-tel jobban megvett.