Így hirdették az autókat 1996-ban!

Retro reklámok 28 évvel ezelőttről

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Folytattam a nosztalgiázást az 1996-os Autókatalógussal, úgyhogy arra gondoltam ezt az élményt is megosztom veletek az akkori teljes oldalas hirdetésekkel.

Körülbelül egy hónappal ezelőtt az 1994-es hirdetésekből mazsoláztunk, azokat most ide kattintva láthatjátok. Most pedig ugorjunk egy kicsit az időben és nézzük meg, hogy "mekkorát változott" a világ két év alatt. Jöjjenek az 1996-os hirdetések! Neked melyik a kedvenced? Jöhetnek a kommentek!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

8 thoughts on “Így hirdették az autókat 1996-ban!

  • 2024.06.02. at 21:49
    Permalink

    1996. Az év, amikor a világ még egységben látszott és remény derengett. Kiváló és nem sznob kávézók a belvárosban, jobbnál jobb művészfilmek a végig a körúti Art-mozikban, nőies nők, stílus, kifinomult parfümök – és AUTÓK. 1996-ban már rengeteg érdektelen szappantartó gurult, de sok-sok csemege akadt még akkor, s pláne mára még a kommersz típusok és érdekesek, szerethetők, vágyhatók lettek. 1996 világa végleg a múlt már. Egy részéért nem kár, más részéért igen.

    • 2024.06.04. at 18:39
      Permalink

      Azon kívül hogy végre voltak normális dolgok is a boltokban (és nem kellett Ausztriáig menni bármiért) azért ez autós szemmel nem volt valami jó világ. Még mindig csórók voltunk a 4-5 éves frissen behozott autók az elit (nem felsőközéposztály) jussa volt, legyen az német, francia, olasz vagy az akkor még mindig valamelyest lenézett de tudásra épp mindenkit lepipáló japánok.

      Amíg manapság egy fillérekért kapható 10 éves Passat Golf vagy Corolla szinte mindent tud amit egy 2024-es autó, akkoriban a többség már lehasznált, ráadásul műszakilag a 60.as évek nyugat európai tudását tükröző Ladákban próbálta letudni a mobilitás feladatait.

      Ami akkoriban autós szemmel a legrosszabb volt az a közbiztonság. Olyan agresszivitással lopták az autókat mintha valami kitüntetés járna érte. Annyiban érezhetően jobb hogy legalább olvasni lehetett érdekes autókról, az újonnan indult vagy megújult autós újságokban.

      Nem tudom mit értesz nőies stílus alatt de a 90-es évek első fele a szétsminkelt párducmintás ruhában feszítő ribik és a neonzöld tréningruhák kora volt.

      Minden kornak megvoltak a túlkapásai, de a 90-es évek nem a divat aranykora volt, főleg Kelet-Európában.

      • 2024.06.05. at 22:34
        Permalink

        Amit az autókról írtam, úgy értettem, hogy az autók MÉG autószerűk voltak: számított a stílus (franciák), a kifinomultság (Xedos 6), a különlegesség (Saab, Rover), az autók még szerethetők voltak és elkülönböztek egymástól. Kb. 2000 után a mindent összemosó nagy uniformizálódás közepette megváltozott.

        Nőies nők: én nem tudom, te hol és kik között forgolódtál, de én nem üszkös diszkópitzschákról beszéltem. A szétsminkelt párducmintás stílus a ’70-es évek óta a gyomorforgató riherongyok világa volt, engem mindez elkerült. Amire én céloztam: utánozhatatlan parfümök, kifinomult ruhák, szoknyák, cipők, fülbevalók, ízléses smink. Ez is elmúlt kb. az ezredfordulóval. Ami azóta történt a divatban és az autók világában, azt a masszív romlás szavak írják le pontosan.

        • 2024.06.06. at 11:24
          Permalink

          Szerintem 1996 volt az az év amikorra az olaszok és a franciák felzárkóztak és lecserélték az öreg, elavult rossz hírű modelljeiket (Tipo, Renault 11, BX) naprakész, sőt akár élenjáró modellekre (Punto, Brava, Delta, Xantia, Megane). A hangsúly itt nem az egyéniségen vagy sokszínűségen volt, hanem hogy végre normális autókat hozzanak ki. Itt a ritmust évekig a japánok diktálták, és bár a németek viszonylag gyorsan felvették a ritmust, Európa csak az EU létrehozásával és véd-kvótákkal tudta magát fenntartani a versenyképes modellek kifejlesztéséig.
          A Xedos 6 egy (még a japánok között is) kiemelkedő forma terv volt. Annyira hogy kicsit felvizezve 10 évvel később mér elég volt egy kasszasiker Mazda 6-hoz. De akkor a japánok általában más dimenzióban mozogtak, szerencsére ez pár év múlva pont akkor fordult amikor épp anyagilag is nehéz helyzetbe kerültek és a műszaki előnyük is elapadt.
          Részben pont a verseny miatt az autóiparban a 90-es évek volt az formatervezés egyik legforradalmit korszaka. Sok modell még mai is naprakész, egy Toyota Supra IV, SLK, Viper vagy egy BMW Z3 akár most is kikerülhetne a szalonba, a Xedos 6 formai génjei meg konkrétan minden Mazda 6-osban ott vannak.

          Tényleg nem tudom milyen kifinomult ruhákra gondolsz, nézz vissza pár cikket a korról, fekete farmer, flanel ing (műbőr mellénnyel!!!!), „bomberdzseki” VS színes tréning ruha, ezek voltak a kor ruházkodási szokásai, a magas talpú cipőt inkább csak poénból vették fel (lásd rövid ujjú zakó a 80-as években). Tőlünk nyugatabbra a kék farmer és pasztell-színek is futottak.
          Az illatokat illetően a 90-es évek biztos sokkal jobb volt mint előtte, mert a magyar vegyipar iszonyatosan tré szappanokat gyártott az átkosban, amelyik után a megfizethető modern tusfürdők megváltásnak bizonyultak. Valszeg ugyanez a folyamat lehetett a parfümök között.
          Szerintem a következő évtized egy fokkal visszafottabb volt sok mindenben, ez igaz az autókra is.

Vélemény, hozzászólás?