Így frissült fel az Opel Mokka!

Mi változott a Mokkán? Mutatjuk!

A Mokkával érkezett meg az utakra az Opel jelenlegi formanyelve a vizorral az autók orrán. Ám a dizájn még annyira frissnek hat, hogy alig látszik, hol is frissítettek rajta.

Hosszasan váltogattam magam előtt a frissítés előtti és az új Mokka képeit, hogy kiszúrjam a változásokat. Majd miután megtaláltam mindet, kezdődhetett a fejvakarás, hogyan mondjam ezt el egy mondatnál hosszabban. De nem szeretnék rizsázni, úgyhogy rövid leszek. Az autó orrán az új embléma a legfeltűnőbb, még úgy is, hogy fekete színével szinte beleolvad a vizorba. Viszont pont ez volt a tervezők célja, vagyis egészen pontosan az, hogy még inkább egyetlen elemnek tűnjön a fényszórókat és a vizort is tartalmazó „szalag”. A lámpatestek formája sem változott, csupán a nappali menetfény csíkját módosították a széleken. Ezen kívül persze szokás szerint más mintázatot kaptak a hűtőrácsok, valamint a lökhárító éleit is átrajzolták (állítólag szem előtt tartva a légellenállás csökkentését), sőt, talán még két szélén látható légbeömlő rés is más szögben áll. Nagyjából ennyi elöl a változás. Ami még aránylag hamar feltűnt, az a krómdíszek elhagyása. A fekete az új króm, az ablakok vonalát is fényes fekete díszcsík keretezi, de megmaradt a többi fekete díszbetét is. Kötelező házi feladat ilyenkor az új felnik megrajzolása, amelyek a villanymotoros változaton speciális „aero-tárcsák”, szintén csökkentve a légellenállást. Hátul pedig… hát itt tényleg csak egy aprócska változás látható a lámpa fénycsíkjában. Ugyanazt a hármas osztást kapta a széleken mint elöl. Bent az új, lapított kormánykerék azonnal feltűnő, illetve az infotainment kijelző mintha szélesebb és laposabb lenne, de körülötte a formák ugyanazok. Az ülések közötti matt ezüst konzol is az újdonságok listáját gazdagítja, illetve a szövetfelületek újrahasznosított anyagból készülnek, de ez nem ront a tapintási érzeten. Apropó tapintás: hála égnek maradtak még fizikai tekerők a klímavezérléshez. Nagy meglepetés tehát itt sincs. Az üléske kényelmesek, de a jellemzően AGR tanúsítványos foteleket kínáló Opelnél ez nem is meglepő. Hátul szintén kellemes a párnázottság, de itt a helykínálat inkább kisautós, hiszen a Mokka egy „szubkompakt crossover”.  Csomagtere is ennek megfelelő, ami alaphelyzetben 350 litert jelent. Ugyanakkor időzzünk még kicsit a műszerfalnál, mert az infotainment szoftvere teljesen új és mind a 10 colos digitális műszeregységen, mind a központi kijelzőn szebb a grafika. Fejlesztették a kapcsolódási képességeket és a menürendszer is sokkal jobban hasonlít a mobiltelefonokon megszokotthoz, ezért ösztönösebben kezelhető. Vagy akár hangvezérléssel a Hey Opel felszólításra. Fontos még a vezeték nélküli telefontöltő megléte, amely nélkül ma már ciki lenne autót forgalmazni. Egyszerűsödött a modellkínálat: Edition és GS szintek közül választhatnak az ügyfelek. Motorfronton pedig benzines és villanyhajtás között. A belépő szint az 1,2 literes háromhengeres egység 136 lóerővel. Azonban érkezett ebből 48 voltos lágy hibrid változat, amelyben egy 28 lóerős villanymotorocska is helyet kapott még hogy besegítsen a hajtásba. Városi forgalomban előszeretettel „vitorlázgat” ezzel az autó szóval már bátrabban lehet hibridnek nevezni. De szépen boldogult az országutakon és az autópályákon is. Persze autópályatempónál már felerősödik a háromhengeres hangja, ám így is zokszó nélkül elvisz A-ból B-be. A kiváló minőségű mallorcai aszfalton a futómű nyugodtan lehetett feszes, mert ez nem vont le a kényelméből, a hazai utakon viszont más lesz kicsit a helyzet. A „Hybrid” hatgangos, duplakuplungos automatikus sebességváltója is szépen tette a dolgát, úgyhogy ez egy korrekt csomagnak tűnik. A hazai árlista szerint 10 040 000 forinttól vihető, míg a lágy hibrid nélküli benzinest már 8 690 000 forintért ki lehet gurítani a szalonból. Harapósabb a villanyos, amelyben 156 lóerő és 260 Nm forgatónyomaték lesz az áramból, amit 54 kilowattórás akkumulátor tárol. Szerencsére 1,6 tonnás üres tömegével nem lett túlsúlyos az elektromos Mokka, de érzésre mégis jobban kisimítja az úthibákat, amire a fentebb említett helyszínen szinte vadászni kellett. Élénkebb a gázadásokra is, akarom mondani a menetpedál taposására, viszont a hatótávolsága 403 km WLTP szerint, ami a Baleár-szigetek mediterrán éghajlatán teljesen jó, de az itthoni télben, autópályázva már kérdéses mennyi lehet a valós érték. Szóval ez inkább a ténylegesen városi rohangálásra szánt autó, míg a benzinessel egy pillanatig nem volt kérdés, hogy nyakunkba vesszük a szigetet és az egyik csúcsától a másikig hajtunk. Aki még szeretné állami támogatással 10 390 000 forintért, cégautóként megvásárolni, március végéig leadhatja rendelését. Ám, amint kiürül állambácsi támogatós kasszája, minimum 13 990 000 forintot kell majd kicsengetni érte.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre