Se nem sportos, se nem fenyegető, inkább szolidan semmilyen az alapfelszereltségű ötös
Napokkal ezelőtt rántották le a leplet az új ötös BMW-ről, ami immár a nyolcadik a sorban. Az 1972-ben megjelent típus fontos láncszem a kínálatban, a kétségkívül a nagy BMW-k közé sorolható típus presztízst és jómódot sugároz a külvilág felé, így nem jellemző a vásárlókra, hogy szerénykednének, ha az autó konfigurálására kerül a sor. Ettől függetlenül létezik "kiskerekes", flottafehér színben pompázó példány, legalábbis virtuálisan.
Az 506 centis karosszériához mérten aprók a 18 colos kerekek, nincs más ingyenes kerék és szín az alapmodellhez
A típus frissessége miatt itthon még nem elérhető a konfigurátorban, de a német BMW oldalán már összekattintható a G60-as kódjelű ötös. Ha az évek óta tartó spórolás csak a minimumra elég, akkor kizárólag az 520i típusjelzés jöhet szóba. A kétliteres négyhengeres mindenképp lágy hibrid hajtással kiegészítve készül, így a rendszerteljesítmény 208 lóerő és 330 Nm nyomaték. A 0-100 7,5 másodpercig tart, amivel azért együtt lehet élni, a végsebesség 230 km/h, a váltó nyolcfokozatú automata.
Jót tenne az utastérnek, ha a műszerfali dekorbetétet ezüstre cserélhetnénk, ám az 75 euróba kerül
Színválaszték nincs, csak a fehér az egyetlen ingyenes árnyalat, ahogy kereket sem cserélhetünk, kizárólag egyfajta 18 colos alufelnit adnak felár nélkül, ami kicsinek tűnik az 506 centis karosszéria alatt. A négyezer euróba kerülő M sportcsomag teljesen más karaktert ad az autónak, most viszont be kell érni a visszafogott megjelenéssel. Mivel az extralistához sem nyúlhatunk, a beltér elég lehangoló, csak fekete műbőr kárpit jár alappáron, amihez szintén fekete műszerfali dekorbetét párosítható, némi hangulatfényt az alapmodell is kap.
A méret, a kényelem, az anyagminőség és némi presztízs alapáron is jár
Tragikusan fapadosnak még így sem nevezhető az ötös, alapáron sem kell kurblizni az ablakokat. Az adaptív LED fényszóró, az ívelt központi képernyő navigációval, a vezeték nélküli telefontöltő és a kétzónás automata klíma nem kerül plusz pénzbe, de még tolatókamerával megspékelt parkoló asszisztenst és radar alapú vezetéstámogató berendezést is ad a BMW. Kifejezetten olcsó így sem lesz az 520i, a német 57 550 eurós indulóár jelenleg 21,4 millió forintnak felel meg.
A prémiumodellek lényege pont az hogy a platform elbírja a luxus- és a belépő megoldásokat. Ezzel a 5er egy igazi kaméleon, a belépő alapdízel kombitól az őrült sportmodellig.
És pont azért lépik le a japán és brit konkurenseket mert a 3 német és a Volvo alacsonyabb árfekvésben tudnak praktikus autót kínálni ami teljesen más piac mint a nagymotoros limuzinok.
És bár hülyeség ennyire extrém elvet követni, de kis ráköltéssel, ésszerűen és az egyéni igényekre szabva megválasztott extrákkal általában jó áron lehetett mondjuk egy 518d touringot kapni. 9 éve még 40.000 euro volt, ez felinflálva 2023-ra ez közel 50.000 euro. A Mostani ár azért ennél magasabb ez az alapár…
De ehhez kicsit várni kell a bemutatástól, mert az elején ők is tudják hogy belépő változat nélkül is érkeznek a megrendelések.