Így fest a vadiúj 5-ös BMW fapados kivitelben

Vajon mit kapunk a pénzünkért, ha egy fillért sem költünk extrákra?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Luxusautók alapváltozatai csak a mesében léteznek, a rogyásig extrázott tesztautók mellett a vásárlók is szívesen ikszelgetnek az opciós listáról. A konfigurátorban viszont ott lapul a “szegények” 5-ös BMW-je.

Napokkal ezelőtt rántották le a leplet az új ötös BMW-ről, ami immár a nyolcadik a sorban. Az 1972-ben megjelent típus fontos láncszem a kínálatban, a kétségkívül a nagy BMW-k közé sorolható típus presztízst és jómódot sugároz a külvilág felé, így nem jellemző a vásárlókra, hogy szerénykednének, ha az autó konfigurálására kerül a sor. Ettől függetlenül létezik "kiskerekes", flottafehér színben pompázó példány, legalábbis virtuálisan. A típus frissessége miatt itthon még nem elérhető a konfigurátorban, de a német BMW oldalán már összekattintható a G60-as kódjelű ötös. Ha az évek óta tartó spórolás csak a minimumra elég, akkor kizárólag az 520i típusjelzés jöhet szóba. A kétliteres négyhengeres mindenképp lágy hibrid hajtással kiegészítve készül, így a rendszerteljesítmény 208 lóerő és 330 Nm nyomaték. A 0-100 7,5 másodpercig tart, amivel azért együtt lehet élni, a végsebesség 230 km/h, a váltó nyolcfokozatú automata.
Hirdetés
Színválaszték nincs, csak a fehér az egyetlen ingyenes árnyalat, ahogy kereket sem cserélhetünk, kizárólag egyfajta 18 colos alufelnit adnak felár nélkül, ami kicsinek tűnik az 506 centis karosszéria alatt. A négyezer euróba kerülő M sportcsomag teljesen más karaktert ad az autónak, most viszont be kell érni a visszafogott megjelenéssel. Mivel az extralistához sem nyúlhatunk, a beltér elég lehangoló, csak fekete műbőr kárpit jár alappáron, amihez szintén fekete műszerfali dekorbetét párosítható, némi hangulatfényt az alapmodell is kap. Tragikusan fapadosnak még így sem nevezhető az ötös, alapáron sem kell kurblizni az ablakokat. Az adaptív LED fényszóró, az ívelt központi képernyő navigációval, a vezeték nélküli telefontöltő és a kétzónás automata klíma nem kerül plusz pénzbe, de még tolatókamerával megspékelt parkoló asszisztenst és radar alapú vezetéstámogató berendezést is ad a BMW. Kifejezetten olcsó így sem lesz az 520i, a német 57 550 eurós indulóár jelenleg 21,4 millió forintnak felel meg.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.05.30. at 00:08
    Permalink

    A prémiumodellek lényege pont az hogy a platform elbírja a luxus- és a belépő megoldásokat. Ezzel a 5er egy igazi kaméleon, a belépő alapdízel kombitól az őrült sportmodellig.
    És pont azért lépik le a japán és brit konkurenseket mert a 3 német és a Volvo alacsonyabb árfekvésben tudnak praktikus autót kínálni ami teljesen más piac mint a nagymotoros limuzinok.

    És bár hülyeség ennyire extrém elvet követni, de kis ráköltéssel, ésszerűen és az egyéni igényekre szabva megválasztott extrákkal általában jó áron lehetett mondjuk egy 518d touringot kapni. 9 éve még 40.000 euro volt, ez felinflálva 2023-ra ez közel 50.000 euro. A Mostani ár azért ennél magasabb ez az alapár…

    De ehhez kicsit várni kell a bemutatástól, mert az elején ők is tudják hogy belépő változat nélkül is érkeznek a megrendelések.

Vélemény, hozzászólás?