Nincs mit szépíteni, a Toyota egyszerűen lemásolta a HUMVEE-t, előbbiből 3 ezer, utóbbiból 281 ezer példány készült (Forrás: carsandbids.com)
Egyértelműen az amerikai HUMVEE-t másolta le a Toyota a Mega Cruiser tervezésekor, ami nem volt rossz ötlet, az amerikai terepjáró ügyesen eltalálta a hadsereg igényeit, nem véletlen, hogy a világ számos pontján teljesít szolgálatot mind a mai napig, noha az amerikai hadsereg már nagyrészt kivonta az állományból. A Toyota hasonló adottságokkal rendelkezik, a hossz 509 centi, a szélesség 2,17, a magasság 2,07 méter, a tömeg 2,85 tonna. A járművet elsősorban katonai felhasználásra fejlesztették, de néhány civil változatot is piacra dobott a Toyota.
Akár csak a Hummer H1-ben, itt is hatalmas motorsátor szeparálja el az első utasokat (Forrás: carsandbids.com)
A kei car-ok országában jókora adóterhek rakódtak a terepjáróra, emellett a szűk utcák és az általános helyhiány nem kedvezett egy ekkora járműnek, mindössze 133 civil példány készült. A Toyota választása 15B-FTE kódjelű motorra esett, ezt kisebb teherautókban és buszokban használták. A 4,1 literes négyhengeres turbódízel 155 lóerőt és 383 Nm nyomatékot képes leadni, a váltó négyfokozatú automata. A Mega Cruiser állandó összkerékhajtással, három differenciálzárral, portáltengellyel és belső tárcsafékekkel rendelkezik, mind a négy kerék kormányzott.
Terepjárás mindenek felett, ezekkel az adottságokkal nehéz bárhol is elakadni (Forrás: carsandbids.com)
A polgári kiadások nem annyira fapadosak, központi zár, elektromos ablakok, rádió és légkondi is az ellátmány részét képezi, az árverésre bocsátott példány tetőcsomagtartót, 24 voltos rendszert és LED hátsó lámpát kapott. Az elpusztíthatatlanság ígéretét hordozó Toyota aukció útján kerül értékesítésre, egy tavalyi árverésen 310 ezer dollárt, azaz 111 millió forintot adtak egy Mega Cruiserért.
Az 1996-os autóban 168 ezer kilométer van, a terepjárók szürkeimport útján elkezdtek kiszivárogni Japánból (Forrás: carsandbids.com)