Így felezd meg az öreg autó fogyasztását házilag!
Két holland férfi néhány lemezzel és egy kis fizikával 3 liter alá vitte koros autója fogyasztását
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Rengeteg trükköt hallottunk már, hogy miként lehet háztáji módszerekkel fogyasztást csökkenteni, de a várt eredmény legtöbbször elmarad. Hollandiában egy újságíró és egy alkotóművész mégis bebizonyította, hogy lehetséges a csoda: íme a Peugeot 106 Ecomod!
Egy öreg Peugeot egy furcsa aero-szettel? Jól sejtitek, hogy egy nem mindennapi sztori van a háttérben! (Fotók: Jesse Kraal, Ritsert Mans)
Az alkotók és az autó a projekt kezdetén: egy háromajtós, piros színű Peugeot 106
Az első lépések közé tartozott az ültetés és a fogyókúra, a kaszni elöl 40, hátul 60 milliméterrel lejjebb, a felesleges ballaszt pedig az autón kívülre került (Fotók: Jesse Kraal, Ritsert Mans)
A házi készítésű aero-csomag felhelyezése: minden elemet maguk terveztek és formáltak (Fotók: Jesse Kraal, Ritsert Mans)
Minden elemet kézzel készítettek, annak ellenére, hogy a technika ezt már meghaladta: ez is a kísérlet része volt.
A 2019-ben indult projekt célja tehát nem az abszolút tökéletesség, hanem a gazdaságosan, kézműves módszerekkel elérhető legjobb eredmény volt. A külső optimalizálás 2020 tavaszán ért véget, így a koronavírus-járvány miatt szüneteltetni kellett a projektet.Lámpákat és rendszámtábla-tartót is kapott az új hátfal, az átépítés ugyanis hivatalos lesz, műszaki vizsga kompatibilisnek kell lennie (Fotók: Jesse Kraal, Ritsert Mans)
Mindez ráadásul tényleg nem csak dísznek van, íme a toldat aerodinamikai hatásának modellezése (Ábrák: Jesse Kraal, Ritsert Mans)
A csomagtartó továbbra is nyílik, természetesen a hatalmas toldattal együtt (Fotók: Jesse Kraal, Ritsert Mans)
A jobb aerodinamika érdekében még kameratükröket is felszereltek, természetesen filléres, netről rendelt tolatókamerákból (Fotók: Jesse Kraal, Ritsert Mans)
az eredeti kasznira tervezett, 1,1 literes gyári motor túl nagynak bizonyult, rengeteg veszteséggel, kedvezőtlen üzemi tartományban működött.
Bonyolult átalakítás következett: meg kellett oldani, hogy részterhelésen csak két henger járjon a négyből, akárcsak egyes modern autóknál.Az első teszteken még elmaradt a kívánt eredmény: kiderült, hogy a motor is igényel pár munkaórát (Fotók: Jesse Kraal, Ritsert Mans)
Így 2,65 l/100 km átlagos fogyasztást mértek a túra során, ami kevesebb, mint fele a gyári országúti fogyasztásnak.
Az alkotók és az autó a projekt befejezésekor: egy érdekes kísérletet vittek véghez a holland srácok, meggyőző eredményekkel (Fotók: Jesse Kraal, Ritsert Mans)
Nyilván 1-es swiftből, vagy F astrából. Szigorúan 8 szelepes benzines motorral.
Az 1-es Swift az ugye valójában a 2-es?
Nekem volt a régi 1.3-as 68 lóerős változat, négyajtós. Ha nem toltam neki ész nélkül, országúton 5 körül fogyasztott, akár 4,75-re is lement az átlagfogyasztás. Mindez a cikkben említett módosítások nélkül. Szóval egy könnyű kisautóval simán lehetne a 3 literes fogyasztást hozni, csak éppen az autógyárak szerint az embereknek SUV kell 🙁
Hogyan született a holland nyelv?
Két részeg angol tengerész megpróbált németül beszélni.
Átalakítás nélkül:
Egy 2003-as, első generációs és 230 ezer kilométert futott, 1,2 literes, 54 lóerős alapmotoros Fabia, 2,6 l/100 km értékkel nyerte a Skoda fogyasztási versenyét.
https://www.autonavigator.hu/cikkek/koros-autoval-is-lehet-fogyasztasi-rekordot-elerni/