TDI erőforrással mindenki tudja, hogy a Passatnak a német autópályán a helye: vajon igaz ez a benzinesre is?
A Volkswagen Passat - érthető módon - még ma is a németek egyik kedvence, ha a napi szintű munkához órákat kell ingázni az Autobahnon, általában nagy sebességgel. Éppen ezért nem meglepő, hogy a belépő benzinessel is tudja a 240 km/órát a hatalmas kombi, így a valóban kihasználható végsebességét ennek a modellnek is általában a forgalom határozza meg. Ám az már egy más kérdés, hogy mindezt mennyi üzemanyagból abszolválja a négyhengeres benzines: a padlógáz-futam közepén a sofőr lenullázta a számlálót, hogy kiderüljön a kérdésre a válasz. A megfejtés az alábbi videóban látható, összevetésképp a 2,0 literes dízel változat ilyen felhasználás mellett is nagyjából 10 liter környékén mozog.
Egy ügyes hibrid rendszerrel lejjebb vihető lenne ha pl a gyorsításokba meg az emelkedőkbe besegítene a villanymotor… Na ezt a tudást nem igazán tudja egyik német sem….
A kamuhibridjeik szinte semmit, vagy csak pár decit, rendes hibridet meg nem tud… vagy ami van az meg nem az a szint.
Persze folyamatos padlógáznál az sem segít sokáig, de pont hogy állandó padlóval ott sem tudnak haladni, tehát hibrid a jó oda is. Motorfék helyett meg lábfék helyett mehet az akár intenzív visszatáplálás. A konnektoros az meg akkor jó ha állandóan feltöltve villannyal megy sokat, akkor jön ki az előnye ehhez képest. Hiába az agyonoptimalizált kicsi turbos ha a hatékonysága a hibrid villanyhajtásához képest jó ha fele.
Sima tempóban evett alattam 8 liter felett a “rendes” hibrid (NX300h), és sehol sem voltunk a 240-es tempóhoz (nyugis 90-120-as crúzolás). Szerintem simán meglesz a 16 liter 200nál (ha bírja a kocsi egyáltalán), és ezt olvasom német tulajoktól is.
“Szerintem simán meglesz a 16 liter 200nál”
180 a vége, halihó. Az NX 300h átlagfogyasztása alacsonyabb, mint egy hasonló teljesítményű, automata váltós XC60 dízelé.
Szerintem, saját tapasztalatom egy rav 4-essel hogy nincs olyan hibrid ami az autópályán ne zabalna meg olyan üzemanyag mennyiséget ami majdnem megfizethetetlen. A 2.5 Atkinson is eszik 13-14 litert. Az e-motor meg kábé semmit nem tud segíteni sajnos.
Az NX300 az egy nagyobb homlokfelületű autó mint a passat súlyban is talán, arról nem is beszélve hogy az nem német autópályára lett tervezve ahol “tartós” nagy sebességeket lehet menni ami esetünkben itt 240.
Ha a motor esetünkben benzin nagy fordulatszámon megy kapásból többet fogyaszt mint ha kevesebbet forog.
Elvileg ha egy motor nagy sebességnél keveset akar fogyasztani akkor hosszú áttétel kell és alacsony fordulat ahhoz a sebességtartományhoz és kell pont megfelelő teljesítmény/súly/légellenéllás/gördülési ellenállás és akkor még nem írtam az emelkedő/lejtő és gyorsulást ahol a villanymotor a kb 2 szer olyan hatásfokú.
Vagy kell egy kicsi turbomotor miller ciklussal minél kevesebb hengerrel magas, széles nyomatéktartománnyal 1500-3000, 4000 fordulatszámig tudja hogy 240 nél tudjon akár 2000 fordulaton is forogni a feltöltött benzinmotor vagy kell egy NAGYKÖBCENTIS SZÍVÓMOTOR legalább atkinzon ciklusú pont akkora hogy az autó főként súly arányátból következően legyen elég nyomaték hogy minél alacsonybb fordulaton tudja vinni az adott sebességet.
Ahhoz hogy az NX300 kevesebbet tudjon enni 240-nél nagyobb cm3-s atkinzon ciklusú szívómotor kell bele minél kevesebb hengerrel.
Tehát a hibrid villanymotorja gyorsuláskor, lassuláskor/fékezéskor/lejtőn visszatápláláskor, és emelkedőn veri agyon a kicsi turbomotort és a dízelt is, nem kitartott 240-nél amiről tudjuk hogy nagyon ritka fékezés gyorsulás emelkedő lejtő nélkül és európában csak németeknél törvényes ott is csak szakaszokon amikor nincs akkora forgalom.
Amúgy én a fogysztási elvre írtam nem konkrétan hogy melyik típus a jobb.
Egy német pályára tervezett hibrid jobb lehet fogyasztásban egy kicsi turbós benzinesnél, sőt akár dízelnél a villanyos rásegítés végett.
Kik írják ezeket a cikkeket? 14 liter 240-nél, édes istenem…
Először is, a kocsi végsebessége 222 km/h, 150 lóval nem tud 240-et menni, és óra szerinti 230-nál már 18 liter feletti fogyasztást mutat a fedélzeti, csak végig kellene nézni a videót.
Másik cikkben leírják, hogy “az új Lexus UX 300h a 2025-ös modellévtől elektronikus, fizikai összeköttetés nélküli váltóvezérlést kap”. Mintha lenne benne egyáltalán váltó, amiben eddig fizikai “váltóvezérlés” működött volna.