Íme a Honda e, amely videón demonstrálja, hogy mit tud a modell a német autópályán (Fotó: Youtube.com/FullThrottle)
A
Honda e egy vagány küllemű, korrekt teljesítményű elektromos autó, városban egyértelműen kiváló választás. Hatótávja viszont a legjobb esetben is csak 222 kilométer, így az autópálya nem az erőssége, legalábbis az egy töltéssel megtehető út hossza tekintetében. Természetesen rövidebb távokra így is tökéletes, 145 km/órás végsebességénél gyorsabban ugyanis aligha éri meg közlekedni Magyarországon. A FullThrottle végsebesség-teszt videójából viszont ennél sokkal több derül ki. A kis villany-Honda ugyanis könnyedén felveszi a forgalom tempóját a pályán, ráadásul gyakorlatilag állórajtból a legvégéig dinamikusan gyorsul, óra szerint 150 km/óránál úgy torpan meg tempót tartani, mintha falnak ment volna.
Érdemes viszont figyelni a videón a töltöttséget is, bár ebből jól látszik, hogy a jeleneteket nem a történések valós sorrendjében követhetjük végig. Fontosabb viszont a töltöttség: a legmagasabb érték, amit láthatunk 96 százalék. Könnyedén leolvasható viszont az autó futásteljesítménye is, így az is kiderül, hogy mindösszesen 10 kilométer alatt pontosan 10 százalékot veszít az akkucsomag. További 13 kilométerrel később már csak 74 százalékot láthatunk, a videó legelején pedig - amelyet a teszt után vettek fel - 51 százalékot ír a kijelző, amelyből már csak 66 kilométernyi hatótávot jósol az elektronika. Megállapítható tehát, hogy az autó hatótávja ilyen használat mellett alig több 100 kilométernél, ám mindezt aligha érdemes felróni egy mindösszesen 35,5 kWh kapacitású akkucsomaggal szerelt, akár 11,5 millióért elhozható, városi villanyautónak, hiszen a villanyautóknál természetes velejáró, hogy autópályás tempóval extrán csökken a hatótávjuk.