Így élesztenék újra a Lancia Delta Integralét
Modernizálják, de stílusán nem rontanak. Újjáélesztik a Deltát!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy olasz műhely meglátta a lehetőséget abban, hogy a Delta HF Integraléból is hasonló ikont alkosson, mint a Singer Porschék. Modernizált technika, klasszikus külső a recept.
Ha megvannak a Singer féle Porschék, akkor nagyjából érted, mit fog művelni az Automobili Amos a Delta HF Integralével. A recept egyszerű, nézzen ki úgy, mint a régi, de azért legyen benne némi csavar, a technika viszont legyen modern. Nem feltétlenül új, attól már nem lenne ugyanaz, sokkal jobban ragaszkodnak az eredeti motorhoz, futóműhöz, inkább ezeket újítják fel, modernizálják és hatékonyabbá teszik. A Delta összkerékhajtását például újrahangolják, nagyobb százalékban jutna hátra a hajtás, hogy még könnyebb legyen farból irányítani.
A külső jelentősen, mégis alig észrevehetően változna. Miközben a kerékjárati ívek kiszélesednek, eltüntetik a két hátsó ajtót, de az összes új karosszériaelemet könnyű alumíniumból gyártanák le acéllemezek helyett. Azt is megmutatták, hogy az elemekhez már készül a sablonautó. Új fényszórókat kap, de észrevehető változás nem történik, csak finomítanak a vonalakon. Ezzel egyetlen probléma van csupán, kell hozzá donorautó, vagyis egy átalakítható Integrale. Van egy olyan érzésünk, hogy egy ilyen autó birtokában nagyon kevesen mondanák azt, hogy építsék át, ám sima Deltából, vagy összetört Integraléból építeni már nagyobb értelmét látjuk.
Ez egy fa…ág! Egy sima Deltából aligha fognak Integralet építeni a megfelelő motor és futómű nélkül! Egy összetört Integrale meg már donorként landolt valahol,esetleg rendbe hozták. Egy eredeti példányra meg úgy vigyázznak,hogy nem valószínű,lesz az a barom aki ilyet tenne vele!
Most őszintén? Nektek nem tűnik fel,hogy ez egy szenzációhajhász kamu hír.
A nagy múltú Európai márkáknál tekintélyes piaca van az eredeti alkatrészek újragyártásának (talán nagyobb iparág állt rá, mint a neonfény-tuningra a civicecnél 🙂 ).
Lancia pedig az egyik legnagyobb presztizsű márka az oldtimerek között (az 50-es 60-es évek luxusautói).
Persze nem a Delta miatt, de ha már kezdenek velük valamit akkor legalább eredetiek. Amúgy a szögletes Delta az egyik legkevésbé klasszikus forma.
Amúgy érdekes látni, hogy a japánok mennyire nem értik ezt, ők a modernség hívei, ha retróznak akkor valami más országot fogják leutánozni és az egész régi autózás idegen nekik.
A kölni Toyota múzeum a németek teljesen maszek projektje ( http://autossagok.blog.hu/2018/04/05/toyota_collection ), de legalább Louwman úr gesztusát viszonozták, amikor fellelte az első AA-t.
Akkor marhaságot beszélsz, hogy az nem igaz. Mi az, hogy ” Amúgy a szögletes Delta az egyik legkevésbé klasszikus forma.”
A Delta egy ikon, és bizony óriási szerepe volt abban, hogy a Lancia klasszikussá nemesedett nevét még jobban elterjessze a világon! A szögletes design legendája a Delta, az Audi Quattro Coupe mellett. Gondolkodj máskor, mielőtt okoskodsz!
Te nem nagyon ismered a Lancia márkát… Abban biztos lehetsz, hogy az utcai Delta semmit sem tett hozzá a Lancia renoméjához.
A Lancia Érdemi márkaként a 60-as évekig nagyon kiemelkedő piaci helyzetben volt (mint most a BMW), a régi klasszikus luxus kupéi pedig vagyonokért cserélnek most gazdát.
Halkan jegyzem meg, a BMW hofmeister kinkje úgy született hogy a khm ihletként vett Lancia Flaminián is volt.
Dilettáns majom vagy, ez már kiderült más fórumokon is, pl. a Totalcaron. Osztod az észt, de közöd sincs az autókhoz. Kb. mint Shadowbull, ő is hasonlóan ostoba, mint te. A Delta egy legenda. „Érdemi márka” – az meg mi?! Zsinórban nyert a Delta a ’90-es évek elejéig, ez nem eléggé érdemi neked?
A Lancia a ’80-as években is meghatározó volt és igényes választás volt, nem csak a ’60-as évekig! Micsoda egy hülye vagy… 🙁