Így csapatnak a suzukisok – Kakucson jártunk
SSGTI Trackday - Kakucs Ring
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Előkerültek a slick gumik, ordítottak a GTI motorok, az aszfaltot karcolták a 15-ös kerekek. Ilyen pályanap csakis Magyarországon létezhet.
Ki mondta, hogy egy Suzuki Swift nem lehet élvezhető választás egy kis pályanapozásra? A suzukis srácok biztos minden tévhitet elkergettek azokban, akik pénteken a Kakucs-ringre látogattak. A mai viszonyok mellett nehéz lefoglalni a Budapesttől mindössze kb. 20 kilométerre lévő versenypályát, kitartással azonban ez sem lehetetlen. A Zambelly György név sokaknak ismerősen hangozhat, akik jártasak a hazai rally világában. Fia, Ákos az az ember, akinek már több éve nevéhez köthető a kakucsi SSGTI Trackday, és akinek sikerült most is elcsenni a pályát egy napra. Ezt az örömöt pedig másokkal is megosztja, elsősorban persze azzal a közeggel, ahol a leginkább otthon érzi magát. Ők pedig a suzukisok.
Magam is suzukis vagyok, két 1.3-as szedán Suzuki Swift is van a családban, bár nyilván ezek nulla átalakítással nem alkalmasak pályázásra. Nem is kínoztam feleslegesen, de fotózni mindenképp kilátogattam a "családhoz". Apropó pályázás. Magyarországon is egyre ismertebbek a pályanapok, bár nyilván sose lesz olyan híres Kakucs, mint a Nordschleife Touristenfahrten. Régen csak a Hungaroringen volt ilyen lehetőség, amit sokan nem tudnak megfizetni. Mióta a többi pálya is tart nyílt napokat, egyre több emberhez eljut a versenyélmény, és inkább lezárt, biztonságos versenypályán próbáljuk ki, mit tud az autónk, mint az utcán. Ma már többek között a Kakucs Ringen, az Euroringen, a Brezován és Tökölön is lezárt pályán hajtatjuk autóinkat, többnyire baráti összegekért.
Bár időmérés itt is volt, az ilyen pályanapoknak nem ez a lényege. Sokkal inkább saját magunk és autónk megismerése. Persze vannak olyanok, akik időre mennek és körről körre csípnek idejükből egy jobb ív megtalálásával vagy egy rövidebb féktávval az egyenesek után. Az egyik véglet, aki utcáról betért autójával azonnal a pályára hajt, hogy élvezze a sebességet és a kanyarokat, a másik véglet, aki teljesen pályára felkészített autót tol le a trélerről, merevített kasztnival, új gátlókkal és puha slickekkel. Hogy tovább ne soroljam.
Valahol az aranyközépúton találhatóak azok a suzukis srácok, akik otthon GTI motort építenek a magyar-japán közreműködés általam is birtokolt csodájába és a garázs mélyén régóta tárolt slick gumikat előveszik erre a napra, hogy a lehető legtöbbet kihozhassák a nép autójából.
És bírják a kis Swiftek. Meglepő módon nem melegedtek túl a motorok több perc körözés után sem. Versenyautókhoz szokott fülemnek kicsit szenvedősnek hangzottak a különböző Swift-motorok, ráadásul néha tényleg kegyetlenül hajtották őket, de bírták az iramot. Jó volt látni mennyire komolyan veszik a srácok, komolyan felkészítik pályára az autókat. Annyi biztos, hogy ilyen pályanap csak nálunk van. Mi nyálcsorgatva nézzük a Speedhunters japán beszámolóit a félredobott japán autócsodákról, amikért itthon az életünket adnánk, minket pedig mások néznek ugyanígy tökéletes állapotú és továbbfejlesztett Ladáinkért és a Suzukis kultúránkért, aminek egyik csúcsa valahol ott lehetett a kakucsi versenypályán.
Zambelly Ákostól megtudhattuk, hogy jövőre is szerveznek ilyet a Kakucs Ringen, és ahogy láthattuk, nem csak Suzukikat várnak, hanem bármilyen autóval felmehetünk gumit fogyasztani. Persze látható volt a Suzuki dominancia (személyes kedvenc volt a kombi Baleno), de több japán és egyéb sportautó is nevezett.
mi abban a dilettáns, hogy egy erősebb géppel körbeautóznak egy gyengébet, szerencsétlen?
ha már dilettánskodunk, a tiéd sem kevésbé dilettáns, h márpedig erősgépben csak nyomorék lehet pályanapon, ellenben szuzukiban csak suhámer 😀 hát ha valami dilettáns, az inkább ez, már nem azért. ez meg költői kijelentés volt
Érdekes nézőpont.
Én az elején megállapítottam, hogy ebben a témában is dilettáns vagy. Ezt máig nem tudtad megcáfolni.
Erre jöttél te az óvodás szintű sárdobálással.
Akkor ki is itt az egyszerű?
Természetesen költői volt a kérdés. 😉
akartam irni a katyuvadasz.hu -t de úgy látom kinyírták az oldalt….. :@@@
ringre és nürburgra is ki lehet vinni a gépet, vannak pályanapok, nincs ezzel gond. csak egy vagyon (minél drágább a gép ugye) ezért eléggé korlátozott. így az esetek 99%_ában a közúton „akadnak” össze a gépek, ott meg marad a piroslámpa.
egy swift sportnak is eléggé peres gumija van úgy tudom 195/45, elég kis oldalfal magassága van már ennek…sokan pedig cserélik a keskeny felnit és /40 kerül fel végül…láttam már 18-as kerékkel is. szóval, a swifttel is kerülgetni kell a kátyukat…ez már nem opció. Feltéve, ha 15-ös kerekeket raknak rá, dehát az RS-re is lehet 16-17-et rakni, azok meg már kellőképpen ballonosak és még könnyebbek is. DE ki cseréli ki kiskerékre a 19-et? száguldozni úgy sem lehet, ha meg egy jó úton bekapsz egy raccsert, attól még elkenheted a száját ;]
de inkább a közútkezelőt kellene fel-jelentgetni a kátyuk miatt, mert szerintem szánalmas az itthoni úthálózat.
manócska a végtelenül egyszerű lény itt te vagy, nyugodtan meg lehet nézni, hogy te kezdted megint az alpári személyeskedést 🙂
mint, ahogy az esetek 100%-ában. az, hogy te vagy az egyedüli ITT, aki kreténségeket beszólsz személyeskedve, az szerintem tökéletesen tükrözi a szegényiségi bizonyítványodat és többet nem is fűznék ehhez hozzá, szép estét 🙂
Egy valamit viszont nem értek. Ha akkora meghitt és haverkodós volt a hangulat, akkor hogyhogy nem ajánlotta fel senki más a renault-son kívül, hogy hazahúzna?
Mellesleg jegyzem meg, hogy egy versenypályán a versengés nem ördögtől való. 🙂
Egy igazi „benzinvérűben” szerintem alapból benne van. Persze normális keretek között és a fair play szabályait szem előtt tartva.
Pont erről beszélek, hogy ezt TE látod így… Így, hogy a suzukik ellen, meg hogy erősebb kocsi, stb. Saját magáért jött ki, hogy utcai bohóckodás helyett végre a ringen érezhesse, halhassa a motort dolgozni. Velem jött, suzukissal, és mi több, ő is húzott haza. Nem tudom, hogy ki vagy, de nem nagyon jöttek az ajánlgatások, hogy hogyan is jussak haza. Az a baj, hogy pár kép nem adja át azt a meghitt haverkodós hangulatot, ami ott volt. Hagyjuk már ezt a versengést, egy komolyabb ember csak mosolyog az ilyen hozzászólásaitokon…
Miért van az, hogy itt is egy ” független” baráti hangulatú rendezvényen is be kell egymásnak szólni, illetve utána, az emberi butaságot alaposan bemutatva egymást kritizálva kommentelgetni? Miért nem lehet ez egy szép emlék mindenkinek és ennyi?? ….
Úgy gondolom, hogy mindenki a saját határainak feszegetéséért, ismerkedésért, a feelingért, szórakozásért ment ki. Nem hinném, hogy mindenkiben a versenyszellem élt, bennem pl abszolute nem. Nekem így hozta a sors és a költségvetés, hogy 4db szar 50% os télin tudok elindulni majd. Ez így is lett. Trackday előtt 2 héttel a saját motorom még mindig darabokban állt egy másik műhelyben, így másik motort szereltünk be. Az új szívben, utólagos számolgatások után kiderült 17e km es continental szíj adta meg magát. Ránézésre is jó volt, feszesség rendben, szíj száraz. Most, h megadta magát, utólagos bontásokkor észrevettem, hogy a főtengely alsó kerekén az egyik fog szarul néz ki. Valszeg ez baszta szét a szíjat és a napomat. 🙁 A megane-al, kapcsolatosan: Egyik autó a sok közül, ami nem volt kipakolva, szarrá könnyítve, nem pályaslickekkel, és nem 13-14 es papucsokon 8500 rpm.-en hozta az időt. Ezt az időt ő mindig fogja tudni hozni. Ez nagy szó, higyjétek el. 🙂
Üdv: -a szakacccíjas gyerek aki aszonta hogy eresss…
Ha nem lennél ennyire egyszerű és nem csak a saját bárgyú lelki világodban élnél, akkor észrevennéd, hogy mostanában csak téged csesztetlek, mert te vagy az aki gyakran hülyeségeket írogat.
Egy ilyen pályanapon nem jellemző a 70 lovas Swift, de egy ilyen dilettánsnak ezt kár magyarázni.
Mivel te kijelentetted, hogy egy ilyen Megane körbeautózza a többieket, azt sem tudván kik voltak azok és milyen autóval, sőt még a Megane sofőrjét sem ismered, így teljesen egyértelmű a butaságod és tapasztalatlanságod.
Primitív szövegedet olvasva pedig neked lenne szükséged segítségre, de ahhoz a pénz igencsak kevés lenne. 🙂
Én azt nem értem mit akarsz bizonyítani. Azt hogy egy 2x-3x erősebb auto gyorsabb tud lenni a többinél. Egy Rs nem 2x-3x kerül többe egy Swiftnél. Ezena pályán nem fog nagyon kijönni a többlete de akkor legyünk korrektek ez egy Suzuki pályanap volt a Kakucson nem a Hungaroringen.
annyira erőlteted ezt a primitív személyeskedést manócska, belenyugodhatnál, h egy csíra vagy. mindig, mindenkit köpködsz, ha nem ért a gyermeteg gondolataiddal egyet :D:D:D:D annyira látszik, h szét vet frusztráltság, sztem az elcseszett kis életedet fölösleges itt kompenzálnod a fórumon, bár azért szórakoztató…sajnálom, h a való életben SEM sikerül… :)))) talán dobjunk össze pénzt neked valamire manócska?
természetesen ilyenkor csak a 70lovas swiftben ülhetnek suhámerek, akik pályanapra járnak, aki meg több LE-t tart a keze között már, azok nyilván csak nyomorékok lehetnek’..:D:D:D:D ez annyira gagyi „logika”, h látszik, h aki ilyet mond hót hülye az arányokhoz és közlekedés résztvevőihez, bár már nem 1x mondtál faxságokat, csak azt nem értem, h neked ez nem kellemetlen amúgy? 😀 vagy még annál is sötétebb vagy mint amilyennek képzellek és minden gondolkodás nélkül lepereg rólad ez? (akkor viszont súlyosabb a deficit mint gondoltam, tényleg összekéne dobni manócskának valamit, elszabott kis életét kompenzálni, én hozzájárulok 1 FT-tal ! :D:D::D:D:D:D)
Ha nem lennél egy tejfelesszájú töketlen pancser, akkor tudnád, hogy az erős autó egy dolog. A vezető meg egy másik.
Persze az iszonyú penge logikád szerint akinek Megane RS-e van és pályanapra jár az csak „profi” sofőr lehet.
Sokat kell még tanulnod te szerencsétlen. :DDD
na megjött homokozús hülyegyerek a játéklapáttal 😀 jaja, általában így van, akinek erős gépe van, az nyomorék ;]]]]]]]] istenem….
mégkisebb pályán meg lehet, hogy ugyanolyan időt futnának !!!! egy hungaroringet megnéznél? vagy nézzünk meg egy nürburgot. ott úgy látom fél perc a különbség és a 250 lovasat néztem.
Kiegészíteném: Én a 90 lovas rizsrakétámmal 54.6ot mentem.
Kakucs egy rövid pálya.
Egy 190 lovas Corolla TT 48-at is megy.
Előtúrtam a régi listáat.
Egyébként a képen én egy Cliot látok.
Szerinted mindenki egyenlő vezetési tudással rendelkezik? Hiába van jó autója, ha töketlen a pilóta.
Látom igen csak dilettáns vagy ebben is. 🙂
legcsúnyább megane :D:D:D:D máskérdés, hogy ha rs, akkor mindenkit körberajzol ott.
Aki felengedte oket
Termeszetesen a lehuzott ablakos kez kilogos kepek hutokoron keszultek nagyon kis sebessegnel de hihetetlen ko fotosunknaknkoszonhetoen kis temponal is olyan eszeveszett kepeket tudott csinalni h az valami csoda nagyon elveztem az egesz napot es a cikk is nagyon tetszik!! Koszi nektek!!
Envoltam az bocs
Nagyon jo a cikk!
12.es képre gondoltam.
A 7.es képen az egy 7.ik generációs Toyota Crown?!
Kakucson én is jópárszor megfordultam. Be is ültem majdnem mindenki mellé ezeken a Toyota találkozókon. Ott is vegyes volt a felhozatal, volt ott Lexus, Daihatsu, Toyota, meg egy kevés kakukktojás is. Télleg lehet tanulni ezeken a találkzókon, fékút, kanyar ív választás, kigyorsítás különböző fokozatokban. Meg lehet tanulni más vezetőktől is. Van nekem is egy úgyan olyan képem mint a 4.es, szép emlékek. 🙂
KEdvencem egy ültetet kibelezett becsövezett monster Rav4-es volt. Ha jól látom akkor az a fehér egy régi Nissan Szilvia, de a GTI-k is jól néznek ki, na meg a Lada! 🙂
A jó öreg Baleno kombi sem jön zavarba egy kis kanyarvadászattól, ahogy látom:)
Van itt AE92-es Corolla Coupe is, a 12. képen pedig egy régi Mazda 929-es látható – majdnem biztos, hogy Magyarországon az egyetlen.