70 km/h fölött már nem tudták visszahozni a Superbet az útra az első teszten, és másodjára sem volt sokkal ügyesebb
Kritikus pontja egy autó kezelhetőségének és rengeteget elárul róla az, hogyan teljesít a jávorszarvas-teszten. A próba egyenletes tempónál történik, hirtelen sávváltás, majd azonnal vissza a saját sávba. A svéd
Teknikens Värld évtizedek óta végzi független tesztjeit, melyben olyan modellek buktak már el csúnyán, mint az első Mercedes A-osztály, a Citroën Berlingo, a Dacia Duster, vagy a Toyota Hilux. Ezek a modellek mind nagyobb hibával végeztek, többük felborult, de a teszten elég egy bója felborítása ahhoz, hogy rossz eredményt érjen el a modell. Ehhez elég az is, ha nem lehet megfelelő időben visszakormányozni az autót, a VW két új termékénél több ilyen probléma is adódott, nem is túl magas tempónál.
A tesztet 65 km/h-nál kezdik, és addig mennek föl, ameddig tudnak, az utóbbi időszakból a Peugeot 508 és a Mercedes C-osztály is megcsinálta 78-cal, így ezt a kettőt említik a két tesztben referenciaként. A Skoda Superv iV, vagyis a plug-in hibrid kivitel 72 km/h-nál nem volt visszatéríthető a saját sávjába, a Passat GTE pedig túlcsúszott az első sávváltáskor és a másodiknál is. Ezek egy adott esetben azt jelentik, hogy a Superb egyenesen leszáguldott az úttestről, de a bójákon túlcsúszást is vehetjük úgy, hogy minimum egy kerék laza talajra érkezik, az autó irányíthatósága, tapadása teljesen megváltozik, esetleg megszűnik. A
Teknikens Värld tesztjén egyik modell teljesítményét sem veszik elfogadhatónak.