Így állít Nordschleife körrekordot a csúcs-911-es
Porsche 911 GT2 RS: a leggyorsabb széria hátsókerekes
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mi kell egy Nordschleife körrekordhoz? Két profi pilóta, 184,11 km/h-s átlagtempó, valamint a Porsche elkötelezettsége és szakértelme.
Most sem hazudtolta meg önmagát a Porsche, ahogy várni lehetett, új körrekordot állított fel a 911 GT2 RS, ami most már nem csak a világ legerősebb 911-ese címmel büszkélkedhet. Még nyáron leplezték le a mindössze 1000 példányban készülő, már összkerékkormányzásos, pályakész, de közúton is legális 911-est, amiben a Turbo S 3,8 literes biturbós boxermotorja dolgozik, ám 700 lóerőre húzva. Nem véletlenül küszködtem a levegővel, mikor a Nürburgringi 6 órás futam alatt sikerült eggyel élőben találkozni. Ugyanekkor autóztatott meg egyébként Nick Tandy, a Porsche jövőre kivonuló LMP1 csapatának profi pilótája egy 911 Carrera GTS anyósülésén a Grand Prix pályavonalon, így számomra különösen megható hallani, hogy ő (azaz Nick Tandy) az egyik pilóta, akinek az új körrekord köszönhető. Hiszen rögtön két GT2 RS-sel köröztek, ráadásul a gyáriak elmondása szerint az időjárás is éppen ideális volt.
Frank-Steffen Walliser, a Porsche Motorsport GT autóiért felelős vezetője elmondta, hogy a fejlesztési folyamat elején 7 perc 5 másodperc környékére saccolták volna a köridőt, azonban ezt magasan túlszárnyalták a szeptember 20-án beállított 6 perc 47,3 másodperces idővel. Mindössze ennyi idő kellett a Porsche 911 GT2 RS-nek, hogy letudja a híres Nordschleife közel 21 kilométeres körét. Ezzel a leggyorsabb hátsókerék-hajtású szériaautó lett, megelőzve a Lamborghini Huracán Performante nemrég felállított, bár többek számára megkérdőjelezhető valódiságú körrekordját. Sőt, mindössze 1,4 másodperccel marad el a Nio EP9 csúcsvillanyautó elképesztő idejétől, pedig utóbbit mindössze 5 darabosként nehéz sorozatgyártott modellnek titulálni.
Néhány éve elég sokat játszottam a Need For Speed: Shift játékkal, ahol a Nordschleifén is lehetett menni. Az elején estem-keltem, dühöngtem, hogy „ááá, ezen nem is lehet menni”, aztán elkezdtem gyakorolni, egyre jobban kiismertem a pályát, végül a kedvencem lett. A hiperautókat szinte pályán sem lehetett tartani, olyan pokolian mentek(Veyron, Koenigsegg, Reventon, SLR-Merci, McLaren F1, Carrera GT, stb.), ezért inkább a kisebb teljesítményű kocsikkal autóztam, némi tuninggal megspékelve, ahogy azt illik:) És ilyen 7:30 – 8 perc közötti időket simán tudtam menni pl. Civic-kel, Focus ST-vel, Sport Mégane-nal, Scion tC-vel és hasonlókkal. Ez utóbbival szerintem még sosem mentek a Nordschleifén(USA-specifikus modell), de az NFS-ben az volt a szép, hogy ezt is meg lehetett csinálni:)
Tökömet nem érdekli már ez az értelmetlen körrekord hajhászás, és akkor mi van, ha egy másodperccel hamarabb ér körbe?