Így aláz Demont a világ legmenőbb Priusa

Toyota Prius vs. Dodge Demon. Te melyikre fogadnál?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az év legszürreálisabb gyorsulási versenyéről készült most felvétel. A rajtvonalnál a valaha sorozatgyártásban készült legerősebb izomautó, a Dodge Demon, az aszfaltcsík túloldalán pedig egy kettes Prius. Melyikre fogadnál?


Több hónapja épül már Amerika legbetegebb gyorsulási versenyautója, éles bevetésen viszont még nem láttuk. Az American Racing Headers Priusa kicsit másféle hibrid, mint az autó eredeti állapotában volt, ugyanis leginkább a japán szappantartó és egy amerikai izomautó keveredése. Egészen pontosan egy Dodge Challenger Hellcat volt a donor, melynek kompresszoros 707 lóerejétől a Prius komplett hajtáslánca és padlólemeze messzire szaladt.
Hirdetés

Csak és kizárólag a karosszéria maradt meg, így ez leginkább csak egy elég durva poén. Annak persze kiváló, ám a kaszni adottságai nem voltak épp a legideálisabbak gyorsulási versenyautó építéséhez. A keskeny Prius alá új padlólemezt építettek, négypontos hátsó futóművet kapott kilenc hüvelykes hátsó híddal, ahová karbonszálas kardántengelyen keresztül jut el a minimum 707 lóerő. Az látszik, hogy a keskeny nyomtáv miatt nem egyszerű egyenesben tartani, ám így is legyűri az alsó hangon 808 lóerővel rajthoz álló Demont. Na, persze lehet, hogy a nagytesó volánja mögött inkább hagyták érvényesülni a jobb pályán gyorsuló öszvért, ám így is rendkívül impozáns a PriuSRT8.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Így aláz Demont a világ legmenőbb Priusa

Vélemény, hozzászólás?