Egyszerre félelmetes és reménykeltő a piac, megnéztük, mi jut manapság a kispénzű autóvásárlóknak
Egyre drágulnak az autók. Manapság már azt tartja a népi bölcsesség, hogy egy-másfél millió forint alatt nem is létezik jó választás a használtpiacon sem. De mi lesz akkor az első autójukat kereső fiatalokkal, a vidéki ételfutárokkal, vagy esetleg azokkal a kis költségvetésű családokkal, akiknek hirtelen kell egy átmeneti megoldásként használható négykerekű?
Felcsaptuk a Használtautó.hu bővített keresőjét, hogy kiderüljön: akad-e még autó félmilliós keretből, vagy ennyiért már csak roncsokat találni?
Ha kíváncsi vagy rá, hogy miként működik a bővített kereső, arról
ebben a cikkben írtam részletesen, ha ilyen alacsony keretből dolgozol, és még nem olvastad, akkor mindenképpen ajánlom, mielőtt ebbe a válogatásba belekezdenél.
Hogyan állj neki a keresésnek ilyen alacsony keretből?
Alapszabály, hogy nem típusokat keresünk ennyiből, hanem a feltételeinknek megfelelő bármit, amihez a használtautó.hu bővített keresője a legjobb eszköz, ezt a képen látható opcióra kattintva találod
Fontos megjegyezni, hogy árak terén - főleg ebben a kategóriában - komoly ráhagyással érdemes dolgozni, az átírás és a vásárláskor kötelező szervizek ugyanis arányaiban sokkal nagyobb részt tesznek ki a teljes költségvetésből. Ráadásul egy autó 10 éves kora felett már bármikor jöhetnek váratlan kiadások, így azokra is érdemes lehet készülni. Ha tehát félmilliód van az autóra, akkor ne a 499 ezerért hirdetett modellek közt nézelődj, még akkor se, ha ott már lényegesen szebb, újabb és/vagy kényelmesebb autókat találni.
A műszaki vizsga kötelező "extra" ilyen alacsony keretből, de ennek megléte még nem jelenti, hogy az autó jó is!
Alapszabály, hogy ebben a kategóriában sohasem szabad műszaki vizsga nélküli, vagy néhány héten belül lejáró vizsgás autót venni. Még akkor sem, ha a tulajdonos azt állítja, hogy
"így, ahogy van, átmegy." Ha nagyon tetszik az autó, akkor meg kell mondani, hogy egy vizsga árát kifizeted rá, és adja el neked érvényes műszakival, ha ennyire biztos a dolgában. Ebbe valószínűleg nem fog belemenni az eladó, mert ha tényleg csont nélkül átmenne az alig néhány százezres vas a vizsgasoron, akkor már a meghirdetés pillanatában lett volna rajta friss műszaki.
A vizsga manapság sokkal szigorúbb, és a műszakiztatásra engedéllyel rendelkező helyeket folyamatosan ellenőrzi a közlekedési hatóság, már alig akad olyan hely, ahol egy vagy két megszépül az autó a vizsgabiztos szemében
A legfontosabb viszont, hogy felejtsd el a presztízst, a kényelmet és a többi ember véleményét, ha olcsó autót akarsz. Jó állapotot és relatíve megbízható konstrukciót vegyél, ne érdekeljenek a részletkérdések. Sajnos ez nem az a keret, amelyből el lehet rejteni a tényt, miszerint filléres autót vettél. Ebben a gyűjteményben nem
"titkos tippek" lesznek tehát, elfelejtjük a márkákat és a modelleket. Helyette a jelenlegi kínálatból szemezgetünk olyan konkrét, valóban eladó autókat, amelyek a legjobb vételnek tűnnek a hirdetések alapján. Ennek ellenére persze megeshet, hogy csak ügyes photoshop-mester a hirdető, illetve az is, hogy a szövegben leírtak nem felelnek meg a valóságnak, úgyhogy ne rohanjatok ész nélkül megvenni ezeket az autókat, ilyen összegek esetén mindig szükséges egy alapos és hozzáértő átnézés. Arról nem is beszélve, hogy ezeket az autókat bármikor elvihetik: ha az általunk kiszúrt autók tényleg jó állapotban vannak, akkor az sem kizárt, hogy mire ezt a cikket olvasod, addigra az összes itt megjelenő hirdetésnek hűlt helyét találod csak a használtautó.hu rendszerében.
1.: Mit kapsz 200 ezer forint alatt?
Ha igazán biztosra akarsz menni, akkor a lehető legolcsóbb, műszakis, jó állapotú gépek között kell keresni, ám ennek a mai piacon nehéz volt felső határt szabni. A százezer forintos kategóriát természetesen el kell felejteni, még 150 ezer forint alatt sem igazán látni olyan autót, amibe bele mernék ülni. Az első élhető találatok 200 ezer forint környékén kezdődnek. Ezekből válogattunk tehát néhányat kezdésnek.
A legolcsóbb autó, ami a hirdetés alapján értelmesnek tűnt, egy Fiat Punto volt 165 ezer forintért. Nem ez a legolcsóbb Punto a jelenlegi kínálatban, ám ez az első, amelyik nincs tele akkora hólyagokkal, amekkorákat már az alacsony felbontású képeken is látni. Sőt, még a nagyobb felbontású fotókon is csak elvétve látni egy-két karosszériahibát, ám a küszöbök aljának feketére fújása jó eséllyel valamilyen hiba olcsó javítására utal. Éppen ezért ennek az autónak is alá kell nézni vásárlás előtt, és ha rozsdát látsz, akkor annak fényében alkudni, vagy menni. Az 1,1 literes, meglepően jó hírben álló motorral azonban szinte biztos, hogy az év végéig tartó műszakit még kényelmesen kihúzza az autó, és ha a karosszéria illetve a futómű is a hirdetésben leírtak szerinti, korrekt állapotban van, akkor még az sem kizárt, hogy manapság is lehet minimális tőkeráfordítással további két évet adni az autónak decemberben.
A következő érdekes hirdetés egy Renault Megane, 1,6 literes benzinmotorral. Ez a modell kevésbé hajlamos a rozsdásodásra, ám ebben az árkategóriában akkor is alá kellene nézni, ha alumíniumból öntötték volna a karosszériáját. Itt jó eséllyel inkább az elektronikai problémákra kell figyelni vásárláskor, minden extrát és funkciót ki kell próbálni, és bármi probléma van, legalább egy kérdést meg kell ejteni egy autóvillamossághoz értő ismerős felé, mert az elektronika terén az apróbb gondok is előrejelezhetnek egy rendszerszintű meghibásodást, amelynek a javítása borsos összeg lehet. Ha azonban minden működik az autón, nem füstöl, nincs rossz hangja, nem kopog a futóműve, és valóban nincs is rajta korrózió a stratégiai pontokon, akkor még a 2023 októberében lejáró műszaki ellenére is lehet értelmes vétel. Egészen addig, amíg meg nem látod a következő autót.
Ez az Opel Astra már valamelyest többe kerül, 195 ezer forintért hirdetik ugyanis. Itt is igaz, hogy messze nem ez a legolcsóbb Astra a kínálatban, éppen ezért lehet jó ötlet maga a modell. Ebből ugyanis nem csak a kínálat legalja érhető el ennyiért, ez a konkrét autó pedig nem tűnik egy rozsdaboglyának, ami ritka az olcsó F Astrák között. A bal oldali küszöb közepén azért jó lenne látni a fotókról, hogy kosszal vagy hólyagokkal van dolgunk, ám mivel a sárvédőívek és a küszöbök végei jónak tűnnek, van esély a sikerre. Az Astra ugyanis faék egyszerű szerkezet, főleg az 1,4 literes alapmotorral: ha ebből kifogsz egy valóban rozsdamenteset, az még hosszú évekig szolgálhat. A fő fegyvere ennek a konkrét autónak azonban a több mint egy évnyi vizsga, jó eséllyel a városban elrohangászni bőven elegendő lesz a jelenlegi állapota is, már persze ha nem zabálja az olajat és a futóműve is egyben van.
A kategória bajnoka azonban mégsem az Astra, hanem természetesen - tekintve, hogy Magyarországon élünk - egy Suzuki Swift. Ezt a konkrét autót ugyanis rozsdamentesnek és motorikusan is jónak hirdetik, előbbi a képek alapján is beigazolódni látszik. Ráadásul közel másfél év múlva esedékes csak a következő műszaki vizsgája, ami nagyon nagy szó ebben az árkategóriában. Itt fontos megjegyezni, hogy ez még jobb ómen, mintha az autón pár napos lenne a műszaki. Ha ugyanis teljesen friss a vizsga, akkor meglehet, hogy kizárólag az eladás szándékával
"rugdosták át" a romhalmazt a teszteken, de az sem kizárt, hogy a vizsgán szóltak a tulajnak, hogy ettől az autótól minél előbb meg kéne válni, mert valami komoly baj van vele. Ha azonban valamennyi idő eltelt már a műszaki óta, az a legtöbb esetben valódi használatra utal. Ennek ellenére itt is meg kell nézni a futómű tartónyúlványait és összességében az autó alját vásárlás előtt, merthogy ez a típushiba jóval az autó értékét meghaladó javításokat eredményezhet, emiatt kerül bontóba a filléres Swiftek jelentős része, és ezért találni akár már 50 ezer forintért is eladót a típusból. Ne feledjük továbbá, hogy a fényképek tömörítésekor a piros szín árnyalatai előszeretettel vesznek el és mosódnak össze, főleg a narancssárgával és a barnával, így ennél a színnél különösen óvatosnak kell lenni a fotók alapján ítélkezéssel, ha rozsdát keresel. További pluszpont a két szett állítólag új gumi, de ebben az árkategóriában ezt is érdemes fenntartásokkal kezelni és ellenőrizni.
2.: Megéri felmenni 300 ezerig?
Még sűrűbb a 200 és 300 ezer forint közötti kategória, ám a kínálat itt is nagyon hasonló, de már fel-felbukkan egy-két igazán szép állapotú autó. Persze, itt is megeshet, hogy van jobb autó a kínálatban a felsoroltaknál, és az is lehet, hogy egy személyes megtekintés, illetve egy próbakör után már egy árkategóriával lejjebb sem maradnának a listánkon az alábbi gépek. Mutatjuk, mit találtunk!
Ez a Corsa jó vételnek tűnik, a C generáció már a korrózióra sem hajlamos annyira, mint az elődjei. Persze, vannak esztétikai hibái a képek alapján is, de városi cirkálónak jó eséllyel teljesen rendben lesz. Ám nyár végén műszaki vizsgára kell vinni, így mindenképpen érdemes jól átgondolni a vásárlást és alaposan átnézni vagy átnézetni az autót, hogy a várható költségek ne meglepetésként érjenek.
Nem tűnik rossz boltnak ez a Clio sem, relatíve jól karbantartott példánynak mutatja a hirdetés. Erre a típusra ráadásul nem jellemző a korrózió sem, ám ebben az árkategóriában már felbukkannak javított, illetve hólyagos példányok is. Itt is fontos azonban, hogy októberig érvényes a vizsga, így csak akkor érdemes ezt az autót választani, ha addigra már az esetleges javításokkal együtt is belefér majd a keretbe a műszakiztatása.
Meglepően szép viszont ez az öreg Peugeot 205, legalábbis a képek alapján. Szintén egy faék egyszerű modell, ráadásul még stílusos is, egyre kevesebbet találni belőle az utakon. Ha érdekel az ilyesmi, akkor mindenképp megérhet egy személyes megtekintést, főleg, hogy 2025 elejéig érvényes a műszakija, ami 250 ezer forintért mindenképp jó üzletnek tűnik.
Rengeteg Feliciát hirdetnek 300 ezer forint alatt, de még a félmilliót közelítve is találni erősen korrodált példányokat. Ez a fehér Skoda viszont a fotókon hólyagoktól mentesnek tűnik, ami jó jel, a technikája ugyanis közel elpusztíthatatlan hírben áll. Ennek ellenére mindenképp alá kell nézni, mert nyár végén bizony a műszakin is alá fognak bújni. Ha viszont jó a karosszéria és a motor is, akkor relatíve filléres javításokkal sikerülhet a vizsga, úgy pedig további két évig róhatja még az utakat alattad.
A következő autó Koreából érkezett, ami látszik is a furcsa, kissé esetlen dizájnján. Meglepően szép azonban a rozsdásodásra hajlamos karosszéria, a technikáját pedig nem véletlenül tartják elpusztíthatatlannak. Akárcsak a Felicia esetében, 300 ezer forint alatt egy hajszállal korrekt vétel lehet, ha az alja is szép, ráadásul még egy teljes év előtte áll a következő műszaki vizsgáig.
Igazi meglepetés volt ez a Mondeo, ugyanis ennyiért még Focust sem igazán találni, már persze akkor, ha a porrá rohadt, lelakott példányokat nem vesszük figyelembe. Érdemes azonban jól átnézni, ez ugyanis egy magasabb kategóriás autó, bár a típus rozsdásodási hajlama a szép állapotú példányok árát is alacsonyan tartja. Ha nem füstöl, nem kopog és valóban nem rozsdásodik, akkor viszont az egyik legpraktikusabb, legkényelmesebb és összességében legjobb vétel lehet ezen a listán.
3.: Ha alkubajnoknak érzed magad:
Egy kategóriával feljebb lépve is rengeteg a minősíthetetlenül rossz autó, de azért már akadnak szebbek, esetleg nem csak válságautóként értelmezhető gépek. Itt a 350 ezer forintot neveztük meg kikiáltási árnak. Ha ügyesen alkudsz, akkor ugyanis ezeket az autókat még hazaviheted a 300 ezres álomhatár alatt, és beleférhetsz a félmilliós keretbe. Itt azonban már jóval több a találat, így gyorsabb a szelektálás is: ha csak egy pötty rozsdát láttam, vagy bármilyen hibát írt az eladó, akkor azonnal el is vetettem az autót. Elvégre ez már a királykategória, nemde?
Egy realista választással indul a keresés: íme az aprócska, végletekig egyszerűsített Peugeot 106. Ebből a típusból is találni szomorúbb sorsút olcsóbban, ám itt a példa, hogy akad még belőle korrektnek tűnő állapotú. Városban rohangászni, vagy akár első autónak is tökéletes lehet, a lakkhiba pedig típusbetegsége. Teljes mértékben alkalmatlan viszont autópályára, sőt, a négyfokozatú kézi váltóval már országútra is relatíve kompromisszumos. Friss műszakival azonban szerintem bőséggel megérheti az árát.
Maradva a francia vonalnál, alig magasabb áron hirdetik ezt a 306-ost, ami azért tagadhatatlanul egy komoly előrelépés. Ha valóban rozsdamentes, illetve egyéb komoly hibái sincsenek, akkor a 2024 nyaráig érvényes műszakival 300 ezerre lealkudva szinte ajándék.
Ismét egy fehér kombi következik, ebből viszont relatíve sokat találni ilyen alacsony áron. A Golf III azonban - a Feliciához hasonlóan - brutálisan tud rozsdásodni. ha azonban sikerül kifogni egy korróziómenteset, akkor tágas, megbízható és összességében ígéretes autó lehet. További előnyök az új gumi és a még másfél évig érvényes műszaki vizsga.
Újabb tipikus példa arra, hogy egyes autókért akkor sem éri meg sokat fizetni, ha kiemelkedő állapotban vannak. Nulla kényelemmel, viszont rengeteg megbízhatósággal és még olcsóbb fenntarthatósággal bizonyítja ezt a Suzuki WagonR+ is, amelyből meglepően keveset találtunk, ez a konkrét példány azonban a képek és a leírás alapján ígéretesnek tűnik a 2025 februárjáig érvényes vizsgájával.
Annak idején is olcsó autó volt az Octavia, ám most meglepően magasra került a táplálékláncban: alig találni 350 ezer forint alatt belőle. Ha mégis, akkor katasztrofálisan korrodált autók bukkannak fel, ám a Golf IV platformból kiindulva ennél a konkrét autónál is megeshet, hogy alattomos, láthatatlan helyeken már megindult a rozsdásodás. Egy átnézés mindenképp szükséges tehát, ezen kívül azonban relatíve megbízható technikának minősül, főleg a 2025-ig érvényes műszakijával.
A listánk legdrágább autója ismét azt a szabályt erősíti, hogy ennyi pénzért nem számít, mi az, csak remek állapotban legyen: a képek alapján ez az utolsó évjáratos Opel Kadett ennek tökéletesen eleget tesz. Ha a valóságban is ilyen szép, ráadásul műszakilag is rendben van, akkor - ellentétben megannyi megtévesztő hirdetési szöveggel - ez az autó valóban jó lehet még akár az utókor számára megőrizni is. Ha viszont csak használni szeretnéd, akkor ahogy a
"királykategóriában" minden más választottamnál, több mint másfél évig biztosan megteheted, hiszen akkor jár csak le a vizsgája.
4.: Dízelt keresel? Arra is van megoldás!
A szemfülesebbeknek biztosan feltűnt, hogy minden eddig felsorolt autó benzines. Ez nem véletlen, ugyanis a dízelek jobban tartják az árukat, így nehezebb dolga van azoknak, akik kimondottan hosszú távokra használnák a filléres autójukat. Lehetetlen azonban nincs, csak az elvárásokból kell még lejjebb adni, erre is hoztunk néhány példát. Ha azonban nem autópályázásra vagy országutazásra keresel autót, akkor ilyen keretből azt javaslom, maradj inkább a benzinesnél: az öreg szívódízelek esetleges hidegindítási problémái, illetve a modernebb gázolaj hajtotta gépek rengeteg extra alkatrészei is komoly fejtörést okozhatnak a későbbiekben. Az ezzel kapcsolatos kiadások pedig kizárólag akkor térülhetnek meg, ha rengeteget mész az autóval, ennek fényében hozd meg a döntésed.
Az egyik legmodernebb dolog, amit vehetsz, szinte biztosan egy dCi Renault lesz. Itt viszont a korai dCi motorok minden átkával számolni kell, ami erős hátrány. Egyébként nagyjából az mondható el az autó többi részéről, ami a korábban szóba került Clióról is, nem egy rossz konstrukció a karosszéria. Persze, megfelelő karbantartással, rengeteg korábbi javítás után, illetve két maréknyi szerencsével egy ilyen dCi is lehet jó vétel, de mindenképp a helyén kell kezelni a dolgokat, főleg ilyen csekély keretből, egy 350 ezer forintos, köztudottan drága problémákra hajlamos autó mellett állva.
Szöges ellentéte a fenti Cliónak ez az 1,7 literes dízelmotorral szerelt Kadett, ami mindösszesen 60 lóerővel, ám ehhez mérten világverő fogyasztással hasít. Autópályán a 130 km/órás sebesség tartása az abszolút maximum, ami elvárható tőle, ám inkább országúti autó. A karosszéria és a hidegindítás a két legfontosabb sarkalatos pont a vásárláskor, ezekre mindenképp érdemes figyelni. A konkrét autón is látszik egy-két korróziónyom, így amennyiben hosszú távra tervezel, úgy mindenképp komoly átvizsgálás után ajánlható, ám amennyiben csak néhány hónap áthidalására kell, úgy a 2025 februárjáig érvényes műszaki egy kiemelkedő tényező lehet.
Meglepő módon egy Seat Cordoba orrában ketyeg az egyetlen listára került 1,9 literes Volkswagen dízel. Ez a motorcsalád ugyanis az árát is legendásan tartja, ebből a keretből korrekt állapotú TDI Passatban álmodni sem érdemes róla. Ez a Seat azonban a képek alapján egészen korrektnek tűnik, ha a valóságban sem rozsdásodik, akkor jó eséllyel még kétszer körbejárja a világot alattad, főleg turbó nélkül. Érdemes azonban még a kezdődő korrózióra is odafigyelni, a 2025 áprilisában lejáró műszaki ugyanis kétélű fegyver: amivel most még átment, az megeshet, hogy addigra már bukást fog eredményezni.
Aprócska karosszériában rejt hatalmas motort ez a Peugeot 206: rozsdamentes karosszériával és egy egészséges 2.0 HDi erőforrással igazi rakéta. Ha autópályázni vennéd, és előzni is szeretnél vele, akkor mindenképp megéri elgondolkozni rajta. A korabeli francia autók elektronikai problémáira azonban figyelni kell vásárláskor, erről is volt már szó korábban a cikkben, így inkább nem ismétlem meg a már leírtakat.
5.: Amit semmiképp se vegyél:
Záró gondolatként íme néhány általános jótanács. Ha kék füstöt látsz az autó mögött, sétálj el. Ugyanez igaz a látható korrózióra és a hallhatóan kopogó futóműre. Mindig érdeklődj független hozzáértőtől a típushibákról az autó megtekintése előtt, illetve ha nem értesz hozzá, akkor vagy vigyél magaddal valakit, aki tudja, hogy mit kell nézni, vagy egyszerűen vidd el az autót egy független szervizbe átvizsgáltatni. Ha az eladó kizárólag a saját szerelőjével engedi az átvizsgálást, akkor felejtsd el az autót, ha pedig a független szervizben problémákat találnak, akkor kérj ajánlatokat a javításra.
Ha egy ennyire olcsó autónak vannak hibái, az még nem jelenti, hogy nem szabad megvenni, tényleg nem kell csodát várni egy középkategóriás mobiltelefon áráért. A titok nyitja, hogy tudd, mit veszel, és a várható kiadásokra legyen némi félretett pénz a zsebedben. Nem szégyen olcsó autóval járni, ha az jó állapotban van, ám amennyiben tényleg kizárólag a legolcsóbbak közt válogathatsz, akkor már érdemes feltenni a kérdést: valóban szükséged van arra az autóra, amelynek az éves fenntartási költsége jó eséllyel a vételárát is meghaladja, még akkor is, ha csak a kötelező javításokra és a biztosításra költesz? Én éppen ezért ezeket az autókat is azoknak a felhasználóknak ajánlom inkább, akik ha nagyon akarnának, akkor akár egymillió forintig is el tudnának menni árban, de inkább biztosra kívánnak menni. Ugyanakkora esély van ugyanis arra, hogy a kétszer, akár háromszor ennyibe kerülő autó hibásodik meg, akkor pedig csőstül jön a baj, ha nem marad pénz a javításra. Ha ehelyett reálisan mérlegeled az anyagi helyzeted, és bőséggel hagysz magadnak teret az esetleges szervizköltségre, azzal aligha lőhetsz mellé.
Valóban volt Audi A6 és BMW E36 is a kínálatban, de ekkora keret esetén a prémiumgyártók korosodó termékeit el kell felejteni
Tökmindegy! Itt a kedvenced! A valaha volt legstílusosabb autó, a 4 keréken guruló ízlésorgia! A 306-os! Soha senki ilyen csodát még nem tervezett és nem is fog! 😀
Az a durva hogy ha megnézed a Ha-Hu-n a használtautó árakat, egyre több olyat találni ami nemhogy erősen túlárazva van hanem dupla áron van ahhoz képest amennyiért bárki elvinné.
Mindennek annyi az ára amennyiért megveszik. Pont hogy egy 10+ éves hétköznapi autóért ki ad 3 millió forintot sokan még 2-t sem talán 1-et, 1,5-öt még. Mi lesz a rengeteg bent ragadt használt (vagy akár új) autónak a sorsa akinek a pénze benne áll.
Na ezeket az embereket nem sajnálom. A neppernépnek akik szerintem legalább 25 százalékkal felverték a hazai használtautóárakat de ahogy mondtam dupla árat is elkérnének, nem igazán látom hogy lenne realitásérzékük a haszonlesőjük óriási magabiztosságot sugall.
Az új autó árak is azt mutatják hogy egyre szűkül a vásárlóerő, ami meg a nevetség tárgya hogy a tömegmodelleket luxuscikk áron kínálják. Szeritem egyre kevesebb a hülye aki ilyen áron vásárol.
A témafelvetésen felbuzdulva kíváncsiságból megnéztem, hogy mennyiért lehet kifogni nagyon rossz hírű 2000-es évek eleji típusokat, hátha a közvélekedés annyira elítéli néhány gyártó próbálkozását, hogy az már jó vétel lesz, de ahogy nézem még Fiat Stilo, Peugeot 307 vagy Mazda 323 sem nagyon kapható 4-500 ezer forint alatt. A 20 éves Mitsubishi Lancerekért, Citroen C2-kért vagy Nissan Micrákért meg akár 1.000.000 forintot is elkérnek ami abból a szempontból bizarr, hogy a mai világból nézve ezek az autók aztán tényleg nincsenek sokkal az F Astra vagy Swift fölött műszaki értékben. Ami ugyanígy meglepett, hogy a Smart kifejezetten drága – pedig anno mindenki azon a véleményen volt, hogy ez használtan nem kell majd senkinek, s láss csodát, bőven a középkategóriás autó árak fölött mérik őket még ilyen idősen is (de mondhatni a szegény embert Smartja a Twingo, szóval van alternatíva).
Ami a fentieken túl szembejött, mint esetleges 300 ezer forintos győztes az a Daewoo Lanos, Fiat Seicento, de lehet hogy egy kissé illuminált állapotban a korai A-osztályos Merciket is megnézném (ennél az egy típusnál úgy tűnik tényleg van negatív árprémium).