Igen! Megint lesz kombi versenyautó
Honda Civic Tourer a brit túraautó-bajnokságban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megvan még bárkinek, amint egy kombi 850-es Volvo ruhásszekrény dübörög a versenypályán? Húsz év után hasonlóan bizarr látványt nyújthat majd a Honda Civic Tourer.
Hurrá, megint lesz kombi versenyautó a BTCC-ben! A brit túraautó-bajnokságról van szó, ami bizonyos szempontból a világbajnoki sorozatnál is keményebb széria, s ahol 1994-ben 850-es kombi Volvók borzolták a kedélyeket. És 20 év után újra lesz min hüledezni, mert a következő szezonra nem csak ferdehátú, hanem puttonyos Civic is épül.
A Honda ugye mostanság mutatja be irgalmatlan rakterű kompakt kombiját, és hát nyilván ezt reklámozza a "családi" versenyautó. A csapat úgy véli, semmivel sem lesz lassabb a kombi az ötajtósnál - érdekesnek ígérkezik a két karosszériafajtát egyszerre látni a mezőnyben. Tengelytáv, súly, futómű ugyanaz. A motor 2,0 literes turbós valahol 300 LE fölötti teljesítménnyel, hajtás elöl, a váltó 6 fokozatú szekvenciális.
A Honda tehát még szélesebb körben nyomja a sportmarketinget. Jövőre a WTCC-ben a világbajnoki cím a cél (Michelisz Norbert is Civickel versenyez), míg az F1-be 2015-ben térnek vissza a McLaren motorszállítójaként.
Szeretem a japán autókat, de a Honda (és a Toyota) bizonyos tekintetben évek óta tévúton jár. Nehezen szerethető formatervekkel jönnek ki, és hiába vannak jelen az autósportban, ez a tömegmodelleknél nem igazán köszön vissza. A Civic (és az Auris/Corolla) egyre érthetetlenebb. Az ufó-Civic nagy dobás volt, de annyiban kellett volna hagyni, és más formatervezési utat választani. Elővenni mondjuk a ’90-es évekbeli Civicek terveit, modernizálni, beletenni a megfelelő műszaki tartalmat, és azzal aratni. Vagy példát venni a Mazdáról.