Igazi versenyautós kiegészítő jön a BMW M2-re

A központi csavaros felnik gyakoriak a szupersportautókon, most a BMW M2 is megkapja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bővül a BMW M Performance alkatrészek listája a legkisebb M modellen: a központi csavaros felni egy professzionális extra, kifejezetten versenykörülményekre szabva.

Nem számít, hogy a BMW M2 a belépő szintű, legkisebb és legolcsóbb valódi M-es BMW, a bajorok sportrészlege komolyan veszi a kis kupét, és ennek megfelelően ellátja minden jósággal. Az M2-es egyébként is nagy jelentőséggel bír, sokak szerint ez testesíti meg a klasszikus M-es értékeket, amik a régebbi, kisebb és kevesebb elektronikával felszerelt sportmodellekre voltak jellemzőek. Aki pedig teljes mértékben ki szeretné aknázni az M2-esben rejlő lehetőségeket, annak kapóra jön az M Performance alkatrészek listáján megjelent legújabb extra, a központi csavaros felni.
Hirdetés
A központi csavaros felnik a motorsportban terjedtek el egy egyszerű oknál fogva: verseny közben a kerékcsere sokkal gyorsabb, ha négy vagy öt helyett csupán egyetlen csavart kell fellazítani és rögzíteni. Ilyen felnikkel szerelnek rengeteg szupersportautót, de a BMW-nél is rendelhető extra már az M3-as szedánon, az M3 Touring Competitionön, az M4 kupén és kabrión, illetve széria volt a 3.0 CSL-en. Most az M2-es is megkapja, és bár az árát egyelőre nem tudjuk (biztos nem olcsó), hasznos kiegészítő ez annak, aki versenypályán is szeretné használni az autóját. Amellett, hogy gyorsabbá teszi a kerékcserét, csökken a kerék forgó tömege, így kiegyensúlyozottabb vezethetőséget szavatol.
Valljuk be persze, hogy nem csak a versenypályán ideális a központi csavaros felni, hanem az utcán is vonzza a tekinteteket, és bizonyára lesznek bőven olyanok, akik emiatt pipálják ki ezt az opciós listán. Elöl 19, hátul 20 colos méretben kérhető, és a központi csavaros kialakítás mellett maga a felni dizájnja is egyedi, Y-küllős és matt fekete. Érdekes módon kihagyták azt a ziccert, hogy az igazi versenyautókon gyakran megkülönböztetik a jobb és bal oldalra helyezendő felniket a központi csavar kék és piros színre fényezésével. Helyette egy jelöletlen, matt fekete csavarfedő elemet használnak, ami viszont diszkréten a BMW emblémájában lévő propeller rajzolatát viseli magán. A professzionális extra azért hétköznapi körülmények között megnehezítheti a gumiabroncsok cseréjekor a kerekek fel- és leszerelését, nem biztos ugyanis, hogy minden szerelőműhely tudja kezelni a központi csavaros kialakítást (a rögzítéséhez például 930 Nm-nyi nyomaték szükséges).
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?