Szélesebb formában sokkal menőbb, 5x2 méteren akár 4 City Transformer is elfér
A pazarló városi közlekedésre ad választ a City Transformer névre hallgató törpe. Az urbanizált területeken nincs szükség rengeteg lóerőre, 1,5-2 tonnás tömegre és elképesztő hatótávra, főleg, hogy általában egy autót egy személy használ. Számos gyártó készített már apró négykerekűt kifejezetten városi használatra, amit az egyszerű elektromos hajtás még vonzóbbá tehet.
Elsősorban városi fiatalokra gondoltak a tervezők, akik inkább Nyugat-Európában élnek
A City Transformer is az apró városi cirkálók közé sorolható. A
Renault Twizy stílusában a két szállítható személy egymás mögött foglalhat helyet, mögöttük némi csomagtartó is akad. A hossz 2,5 méter, a szélesség viszont nem határozható meg ilyen pontosan. Az autó különlegessége, hogy ha szükséges, a kerekeit képes ki- és betolni, méghozzá menet közben. Alacsony tempónál, behúzott kerékkel csak 1 méter a szélesség, de ha a vezető úgy dönt, hogy dinamikusabban haladna, akkor kibújnak a kerekek, ilyenkor 40 centivel nő a két oldal közötti távolság. További menőség, hogy a Lamborghinik stílusában felfelé nyílik az ajtó, ami szintén a helytakarékosságot szolgálja.
A 90 km/órás végsebesség és a bőven 100 kilométer feletti hatótáv akár a város körüli közlekedésre is alkalmassá teszi
A két villanymotor összesen 20 lóerős, ezzel 5 másodperc alatt gyorsul ötvenre, a végsebesség 90 km/h. A hatótáv városban elegendőnek tűnik, a gyártó szerint 120-180 kilométer a maximálisan megtehető táv, gyorstöltéssel fél óra alatt teleszippantja magát az akku. A cég szerint a városlakó autósok 85%-ban a településen belül autóznak, átlagban 24 km/órás tempóval. Ennek tekintetében van helye a City Transformernek a közlekedésben, ami alig testesebb egy nagyobb motornál, de komfortban és biztonságban túlmutat rajtuk. Sok szempontból jó alternatíva lehet a City Transformer, de a gond most is az árral van. A sok kompromisszumot követelő, csak kis területen életképes autó bevezetőáron is átszámítva 4,5 millió forint, a normál ára 5,7 millió, ennyi pénzzel a zsebünkben tárt karokkal és egy
Hyundai i30 kombival várnak minket a dél-koreai márka szalonjában.
Az autó pici, de az ára csak a villanyautók között számít alacsonynak, ennyi pénzért jóval nagyobb, hagyományos hajtásút autót is kapni