Az alap mindenki számára ismerős, de a végeredmény igen távol áll a kiindulási ponttól (Forrás: Motor1)
A második generáció esetében egyszer már
elvesztette a tetejét a Focus, viszont ilyen illusztris társaságba még nem került a Ford kompaktja, a speedsterek táborát manapság olyan vágykeltő modellek alkotják mint a
McLaren Elva vagy a
Ferrari Monza SP1/SP2. Utóbbi modelleknél nem lesz gyakoribb a Focus alapú sportkocsi sem, mivel egyetlen darab létezik a nyitott Fordból.
A légrugóknak hála porig ültethető a Focus, amivel leginkább kiállításokon lehet összefutni (Forrás: Motor1)
A Focus Speedster egy hivatalos tanulmányautónak is elmenne, az aktuális generáció számos elemét hordozza a különleges modell, így egyből felismerhető az eredet. Ettől persze még komoly munkát kívánt az átalakítás, nem pusztán a tetejétől szabadították meg a kompaktot.
Az eredetileg ötajtós modell műszerfala hátrébb került, ahogy az ülések is, a sofőr és utasa a hátsó ajtó közepénél foglalnak helyet.
A kagylóüléssel felvértezett utastér nagyrészt gyárinak tűnik, de azért ezzel is akadt munka, mivel az előző generáció műszerfalát kapta meg negyedik kiadású Focus. Az átlagos ötajtósként született Focust az ST-Line szinthez tartozó első és hátsó lökhárítók varázsolják sportosabbá, emellett a légrugós felfüggesztéssel állítható a kompakt hasmagassága, a kényelmes beszállásról viszont le kell mondani, mert az ajtóktól eltekintettek a tervezők.
A motor nagy valószínűséggel a gyári lehetőségek egyike, de ez nem sokat számít, rendszám híján nem igazán mozog a Focus Speedster (Forrás: Motor1)
A Ford Market nevű karosszériaépítő műhely nem árulta el, hogy milyen erőforrás hajtja a nyitott sportkocsit, azonban mivel egy kiállításokra szánt modellről van szó, lényegében mindegy is, hogy mi rejtőzködik a motorháztető alatt, a látvány úgyis ellopja a show-t.
A ST-Line lökhárítói még sportosabbá teszik a Speedstert, nyitott (gyári) Focus csak a második generációból készült (Forrás: Motor1)