Időutazás – Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II-vel

Élménykört kínál a '90-es évek legendáival a Mercedes

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II-t minden benzinvérű ismeri, belőle egy A-csoportos versenygép replikájaként épített példánnyal kínál élménykört a Mercedes.


Az egy dolog, hogy a Mercedes-Benz Classic pályanapokat szervez rajongóinak, azaz a történelmi Mercedesek tulajdonosainak, de ha ez nem lenne elég, azokon olyan ikonokkal kínál próbakört időutazást, mint például a 190 E 2.5-16 Evolution II (W 201), ami ugyanúgy legendának számít a késői '80-as, korai '90-es évek túraautózásából, mint az E30-as BMW M3.
Hirdetés

Az 1990 májusa és júliusa között mindössze 502 példányban épített Evo II ma olyan szinten féltett gyűjtői darab, hogy tagjai akár százezer eurós (30 millió forint feletti) vételáron cserélnek gazdát. Valaha az AMG finomhangolta ezeket, motorjuk 2,5 literes, rövid löketű, széles furatú négyhengeres, ami az utcai modellekben 232 lóerőt adott, ami 7,1 másodperces 100 km/órára gyorsításhoz segítette; a versenygépek 367 lóerőt is tudtak.
Teljesítményét nem titkolta az Evo II, szélesített sárvédői alatt egyedi - hatküllős - ez időben óriásinak számító 17 colos alufelnik forogtak, a mélyre húzott első lökhárító és a csomagtérajtóra helyezett légterelő szintén versenyautós megjelenést adott az 500 példány esetén fekete, de két ezüstszínűként is megépített modellnek, ami a DTM-ben is hihetetlenül sikeres volt. Utóbbi terén 1992 volt a csúcsév, amikor Klaus Ludwig, Kurt Thiim és Bernd Schneider az első, második, harmadik helyen hozta be egyéniben a konstruktőrök között természetesen első Mercedest.
A DTM a Mercedes-Benz Classic pályanapjaitól sem áll távol, ugyanis ezeket aaz 1993-1996 között a DTM-ben Mercedesszel versenyző Jörg van Ommen szervezi. A részvételi díjak helyszínenként változnak, Zolderben 650, Oschersleben pályáján 780 euró - pályahasználattal, reggelivel és ebéddel, meg persze a jó társasággal együtt. Hogy mibe kerül egy kör az Evo II-vel? Annak díjszabása alighanem egyedi, ahogyan mondani szokás, a kapcsolatokon múlik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?