Az Opel későbbre tervezte a leleplezést
Hivatalosan csak szeptemberben a Frankfurti Autószalonon mutatják meg a nagyközönségnek élőben az új Opel Corsát, azonban a gyári képekre nem kell tovább várni. A L’automobile Magazine ugyanis véletlenül vagy szándékosan – ki tudná megmondani – megjelentette a fotókat az autóról. Természetesen nagyon gyorsan le is szedték, de az internet nem felejt. Valaki lementette és egy francia autós fórumra pakolta fel, ahonnan aztán elindult a „világkörüli útjára”.
A Peugeot 208 és a DS3 Crossback is ugyanerre a platformra épül
A képeken egészen pontosan a Corsa-e, tehát a kisautó villanyhajtású változata látható. Ugyanarra a padlólemezre épül, amelyre a Peugeot 208 is és a DS3 Crossback; 108 kilogrammal könnyebb, mint az elődje. A képek alapján szélesebb és alacsonyabb lesz, mint a leköszönő generáció és LED-fényszórókat is lehet majd hozzá rendelni. A C-oszlop is izgalmasra sikerült, ahogy a kéttónusú fényezés is jól mutat. A hátsó lámpák LED-fényei rímelnek az első fényszórókéra, viszont az utastérben is nagy változások tapasztalhatók. Megjelenik a digitális műszerfal és a hatalmas, érintőképernyős kijelző a középkonzolon.
A legfrissebb technika kerül az utastérbe is
A csomagtér állítólag 309 literes lesz, tehát 25 literrel nagyobb, mint a jelenlegi modellé, és nem hivatalos források alapján az autó hossza 40 milliméterrel, a szélessége 18 milliméterrel nő. A motorpalettáról szintén nincs a gyártó által is megerősített információ, de vélhetően a PSA csoport 1,2 literes, háromhengeres PureTech benzinmotorját kapja többféle teljesítményszinttel, illetve az 1,5 literes dízelt. A villanyos hajtáslánc pedig a Peugeot e-208-ban is működő 134 lóerős elektromos motort és 50 kWh-ás akkucsomagot tartalmaz majd, amellyel az autó hatótávolsága WLTP szabvány szerint is elérheti a 340 kilométert.
A képeken a Corsa villanyhajtású változata látható
Az Opelből nem marad semmi. Szépen csendben kivégzik minden ígéret ellenére.
Bizony, de volt honnan tanulniuk 🙂 Pont ugyanazt csinálják, amit az Opel anyacége, a GM csinált az egész XX. században. Felvásárolt egy halom gyártót, majd beolvasztotta az egyforma fazonú autói közé. Ugyanazt az autót évtizedeken át megvehetted Chevrolet, Oldsmobile, Buick és Cadillac néven is, egyre drágábban, csak épp más volt az embléma meg a hűtőrács, és belül a kárpitozás. A Grandland X-nél legalább még volt játéktere az Opelnek, de az új Corsának már a belseje is Peugeot. Mire eljön az Insignia leváltásának ideje, már csak az embléma lesz más a Peugeot 508-on.
Másnak is bejött már ez az üzleti model, tehát pl.:
VW ctrl+c
PSA ctrl+v
Seat és Skoda-ból mi is maradt… na annyi marad az Opel-ból is.
Bár egyszer azt olvasnám, hogy “idő előtt elkezdték forgalmazni” 🙂
Ezek a nagy “lelepleződések” annyira fárasztóak, nevetségesek, hogy végre lejöhetnének róla a marketingesek. Ennél még egy fokkal szánalmasabb a zebracsíkos álcázófóliával mutogatás.
Az első Opel ami tetszik nekem.A végén még jól is járunk a váltással, mert a PSA nagyon feljövőben az utóbbi években, ráadásul a külön klímapanelt is megtartották (talán) német szokás szerint.
Meggyőző modell.
Az viszont kérdéses, hogy a konszernen belüli hierarchia, hogy alakul.Három egyenrangú, árszintű márka ésszerűtlennek tűnik.
Valószínűleg nem olyan véletlen ez az időzítés – valószínűleg egy platformra jutó modellfrissítéseket akarják úgy elosztani, hogy mindig legyen valami újdonság valamelyik gyártónál. Ha egy műszaki alapnak mondjuk 8 éves élettartamot szánnak, akkor arra 2 évente tud bemutatni valami variációt a konszern éppen vagy Opel vagy Peugeot vagy Citroen vagy DS emblémával. Úgy néz ki ezek közül a DS lesz a technikailag élenjáró, a Peugeot a kicsit prémiumosabb, a Citroené lesz az olcsó, de rendhagyó szerep, az Opelek meg utolsóként fogják megkapni az extrákat az olcsó, de konzervatív típus szerepére.