Idén sincs GTI találkozó, van helyette GTI ízelítő

Hivatalos látványterveket tett közzé a Volkswagen a hamarosan bemutatkozó Polo GTI-ről

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az óriási népszerűségnek örvendő wörthi-tavi GTI találkozó ezen a hétvégén zajlana. Ezt idén (is) elveheti tőlünk a koronavírus, de az új Volkswagen Polo GTI-t nem.

Volkswagenesen óvatosan, de mégis érezhetően dinamikusabb karakterrel frissült nemrég a Volkswagen Polo. Komoly vezetéssegítő és szórakoztató technológiákat kapott (alapáron és az extrafelszereltség részeként is), de van egy szűk, ám annál lelkesebb rajongótábora a kisautónak, akik nem a kütyüket keresik, hanem a lóerőket és a közvetlen irányíthatóságot. Ők általában a Wörthi-tónál szoktak összegyűlni, hogy szenvedélyüknek élhessenek, de idén már másodjára vette el tőlük, tőlünk a koronavírus-járvány a fesztivált. Szerencsére segítségükre siet a Volkswagen, és vigaszként egy ízelítőt ad ki a sportdivízió legújabb termékéhez, a Polo GTI-hez.
Hirdetés
Technológiai és menetdinamikai részleteket nem árult el egyelőre a márka. Előbbi téren minden bizonnyal ugyanazon újításokra, köztük a vezetéssegítő asszisztensekre is számíthatunk a modellfrissítés alkalmával, de itt úgyis a teljesítmény lesz a lényeg. Az első igazi GTI a Polo harmadik generációjával debütált, a sportváltozat pedig minden modellváltásnál meg is maradt. A legutóbbi, jelenleg még futó Polo GTI 200 lóerőt ad le a kétliteres négyhengeresből, ami egyébként a Golf GTI-ben is dolgozik (persze ott nagyobb erővel). Ennél tehát valamivel nagyobb teljesítményre számíthatunk, bár már az előző generációváltásnál sem emelkedett sokat a lóerők száma, és a környezetvédelmi szigorítások miatt egyébként sem lepődnénk meg, ha csak a szokásos éves "lóerőinfláció" hatását látnánk megvalósulni, vagy akár azonos teljesítmény mellett tömegcsökkentéssel vagy jobb futóművel javítanának a köridőkön. A ráncfelvarrás előtti GTI csak duplakuplungos automatával volt elérhető, feltehetően így marad ez a frissítés után is. Stílust illetően sem ér minket sok meglepetés, talán inkább még vissza is fogta magát a márka kissé. A frissített Polo diszkréten agresszív lökhárítóját kapja a GTI a sarkak felől középre forduló, színre fényezett benyúlásokkal, a különbség csupán annyi, hogy az ezek közé foglalt hűtőrács nem egyszerűen csíkos vagy négyszögekkel tarkított, hanem hatszögekkel tűzdelt. Tökéletesen illeszkedik két-két ilyen résbe a szintén hatszögletű nappali menetfény, melyeknek száma is jelzi a Golfénál kisebb méretosztályt (ott mindkét oldalon öt izzó világít így). Egy másik finom részlet a fényszórók között húzódó piros csík, ami ugyan sufnituningnak is tűnhetne, de a wolfsburgiak mégis jól eltalálták. Feltűnik még a fekete visszapillantó, oldalt a szintén piros GTI logó, és ha nagyon erősen nézzük, hátul egy tetőszárny szélét is felfedezhetjük. Számomra két fontos kérdés maradt csak: mennyi lesz végül a teljesítmény, és igaziak lesznek-e a hátsó lökhárítón a kipufogóvégek. Ezekre (is) fény derül majd június végén, az új Volkswagen Polo GTI bemutatóján.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?