Az elmúlt évekkel ellentétben 2025 nem a sorozatos gyorsforgalmi útadóktól lesz hangos, de több fontos projekt is folyamatban, némelyik csak idén indul el, de lesz olyan is, amit már az év elején befejeznek.
Nemrég térképen mutattuk meg, hogyan fest jelenleg Magyarország gyorsforgalmi úthálózata, azonban időközben átléptünk egy új esztendőbe, így érdemes újra megvizsgálni, mely útszakaszokat vehetik birtokba 2025-ben az autósok. Ezekből az aktuális esztendőben nem lesz sok, hiszen a tervek szerint csupán az M44-es autóút utolsó, 32,2 kilométeres hiányzó szakaszát fogják átadni a forgalomnak, akár már februárban - derül ki a Világgazdaság összefoglalójából. Amennyiben ez megtörténik, úgy Békéscsaba is becsatlakozik az gyorsforgalmi hálózatba, az M5-ös kecskeméti csomópontja és a Szentkirály közötti szakasz befejezésével. Lázár János építési és közlekedési miniszter nyilatkozata alapján egyébként később folytatódhat az M44-es akár a román határig is, ám ez a szakasz jelenleg nagyon kezdetleges stádiumban van, hiszen a tervekkel 2028 nyaráig kell elkészülni és csak ez után kezdődhet az építkezés.
Ezzel szemben az M4-es autóút kivitelezése jó ütemben halad, legalábbis a Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti szakaszt illetően. Az autósok Budapestről jelenleg Törökszentmiklósig haladhatnak a gyorsforgalmin, a tervek szerint 2026-tól használhatják a már aszfaltozás alatt álló új utat is. Néhány év múlva pedig a teljes M4-es is elkészülhet, ugyanis a következő ütemben a Kisújszállás-Berettyóújfalu útvonal fog elkészülni - ennek hossza 65 kilométer lesz.
Szintén folyamatban az M49-es autóút építése, amelynek újonnan létesülő 45 kilométeres szakasza közvetlen kapcsolatot teremt Nyíregyháza, Szatmárnémeti és a román határ között. Az első ütemben 28 kilométer készül el Ököritófülpösig, a tervek szerint 2026 őszére, 2027-re pedig a maradék 17,6 kilométer.
Az ország egészét, illetve a tranzitforgalmat figyelembe véve mégis az egyik legjelentősebb fejlesztés 2025 őszén vehetik kezdetét, méghozzá az M1-es autópálya M0-s autóút és Győr Concó pihenőhely közötti szakaszának kétszer három sávra történő átalakítása. Ezzel párhuzamosan az M7-es bővítése és az M200-as építése is megkezdődhet - írja a gazdasági portál.