Idén is több ezer gumit adományozott a Hankook
A Rába-ringen ünnepeltük a Hankookkal és tűzoltókkal az idei abronbcsadományt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Hankook már hatodik éve adományoz abroncsokat nonprofit szervezeteknek, idén a katasztrófavédelem zárt tűzoltóautó-tesztjén ünnepeltünk, a Rába-ringen autóztattak.
Ismét szétosztotta éves gumiabroncs-adományát a Hankook Tire Magyarország, az idei számok szerint 2758 darab abroncsot adott át a rácalmási gumigyár. Kisebb nonprofit szervezeteknek jutott a nagy része, ők több mint 2000 abroncsot vehettek át, de az Országos Mentőszolgálat és a Katasztrófavédelem is kapott idén is gumiabroncsot a Hankooktól. 2012 óta több mint 13 000 abroncsot osztott szét a Hankook, idén több mint 62,5 millió forint értékben, az elmúlt hat évre tekintve viszont összesen több mint 273 millió forint értékben támogatta hazánk nonprofit szervezeteit.
Az idei záróesemény igencsak hatásosra sikerült, ugyanis a nemrég újraindult Rába teherautógyár tűzoltóautóinak tesztjén ünnepeltük az idei adományozás sikereit. A szakzsargon szerint tűzoltó fecskendőnek hívott Rába tűzoltóautók alvázát, fülkéjét, motorját a Renault szállítja, minden egyéb felszerelés és speciális felépítmény a Rába gyártmánya. Minden egyes elkészült tűzoltóautónak 800 kilométert kell futnia, mielőtt szolgálatba állna, ezt viszont nem közúton teszik, hanem az écsi Rába-ringen, a gyár saját tesztpályáján.
Aki nem ismerné a Rába-ringet, annak nem egy zsámbéki Drivingcamp, vagy hungaroringi tanpályát kell elképzelnie, hanem egy azoknál sokkal nagyobb, egész más akadályokkal és tesztszakaszokkal teli területet. A Rába-ringen tesztelték régen a még készülő konstrukciókat, valamint tartósságukat, úttartásukat. A pálya érdekessége, hogy a futómű viselkedését egy több mint 4 kilométeres oválpályán is tesztelhetik, amin két bedöntött kanyar is van. A katasztrófavédelem önkéntes munkatársai szabadidejükben róják a kilométereket a Rába-ringen, az ő tesztjükre nézhettünk be, és kaptunk tőlük ízelítőt abból, mivel kell megküzdenie a gépkocsivezetőknek.
A tűzoltóautók négy köbméteres teli víztartállyal futnak, 90 km/h-ra van korlátozva a sebességük, mint egy normál tehergépkocsinak, ám a kék villogó bekapcsolásakor ez a szabályozás old, onnantól 110 km/h-ig gyorsíthatnak. A döntött kanyarokban 90-nél olyan stabilak, hogy elengedett kormánnyal is tartják az ívet, az igazi kihívás viszont a szűk kanyarokban éri a sofőrt és az utasokat. A Rába kanyarsebessége elképesztő, persze a vezetési tudás sem elhanyagolható a sofőröktől, ugyanis 50-60-nál már leginkább csak három kerék van a földön. A katasztrófavédelem sofőrei tavaly óta 108 vadonatúj Rába tűzoltóautót teszteltek le sikeresen a Rába-ringen, ez összesen több mint 86 000 kilométert jelent.
A Rába-ring egy egészen elfeledett fantasztikus hely, mindent benőtt már a gaz, az útfelület sok helyen már alkalmatlan a közlekedésre, de magát a tesztpályát megközelíteni sem a legegyszerűbb. A gyári tesztpályát csúnyán elhanyagolták, pedig rengeteg benne a potenciál. Tulajdonosi hálózata mára igencsak szerteágazott, így sajnos több emberen múlik az üzemeltetés, ami mára hátránnyá fajult. Korábban több rendezvényre, kisebb versenyekre, tesztekre is kiadták a pályát, az Audi tesztpilótájának 2016-os halálos balesete óta viszont komoly fenntartással kezelik az ilyen kéréseket, pont azért, mert a pálya biztonsági kérdésekben nem igazán remekel. A tűzoltóautók sebességének kereteit tekintve erre még alkalmas a helyszín, a Hankooknál is látják benne a lehetőséget, reméljük, a tulajdonosok nem hagynak veszni egy ilyen remek helyszínt hazánkban.