Az ezredik, állami támogatással vásárolt villanyautó ugyanúgy egy BMW i3, mint annak idején az első zöld rendszámos volt
Van abban némi groteszk, hogy Schanda Tamás felidézte, tavaly májusban írták ki a villanyautók ártámogatása kapcsán a legutóbbi pályázatot. Állítólag sikerességét mutatja, hogy 1,5 nap alatt "elfogyott" az arra szánt 6 milliárd forintos keret, ugyanis 2053 darab jármű vásárlására nyújtottak be 1712 darab kérelmet. Aki akkor lemaradt, azóta sem nyújthatott be új pályázatot, ám ez hamarosan változik.
Schanda Tamás az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára jelentette be: hamarosan újabb pályázat indul az elektromos gépjárművek vásárlásának támogatására (Fotó: MTI)
Schanda Tamás ugyanis közölte, időről időre támogatják a lakosság, az önkormányzatok, a civil és egyházi szervezetek, valamint a vállalatok elektromosjármű-beszerzéseit, a kormány a koronavírus-járvány alatt is folytatja a Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv végrehajtását. Ugyanakkor hiába a tavaly több mint kétezer autóra benyújtott pályázat, nyílt titok, hogy végül a pályázok közel fele nem vásárolt a támogatással autót, az ezredik, állami támogatással vásárolt villanyautó (egy BMW i3) kulcsait épp a tegnapi sajtótájékoztatón adták át.
Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő elárulta, hogy az európai uniós helyreállítási alapból az egészségügy mellett a körforgásos gazdaságra és az elektromobilitásra is jelentős összegeket fordítanak majd (Fotó: MTI)
Egyelőre nem ismertek a részletek, hogy az idén hamarosan startoló új pályázati rendszerben milyen ársávig lesz kiemelt (tavaly 11 millióig 2,5 millió forintos) támogatás, mi lesz a maximum. Várható az ársávok emelése és az is, hogy a személyszállítási vállalkozók (taxisok) továbbra is 50%-os támogatással vehetnek majd villanyautót.