Korábban már láthattuk az AMTS idei, a WestEndben mindössze 4 nap alatt épített nyereményautóját, vezetve azonban mégis meglepetést okozott. Igaz, nem az erejével
Hagyomány, hogy az
AMTS-en autót sorsolnak ki a (teljes árú vagy családi jegyet vásárló) látogatók között. Sokáig a helyszínen építették, az utóbbi években azonban már előre, de szintén élőben követhető módon. Idén számos különleges modell után a roadsterek népautója, konkrétan a világ legnagyobb példányszámban eladott Mazda MX-5 egy teljesen egyedi példánya lesz a fődíj. Beismerem, én magam nem vagyok egy nagy sportautó-fanatikus, az MX-5-öst viszont imádom, a 16. AMTS nyereményautója pedig pont az az NC, amivel én is a legtöbbet csapattam, amikor még 10 évvel fiatalabb voltam. Sőt, be kell valljam, hogy a nyereményautó már a frissített NC, én pedig még az eredetivel mentem több ezer kilométert. Ennél nagyobb gondunk persze sose legyen!
A 18 colos felniszett, az ültetés és a teljes bodykit bőségesen megkülönbözteti a többi MX-5-től, de óriásit dob rajta az egyedi, 3D mintákat tartalmazó fóliázás is. Változatlan, hogy a tető egy mozdulattal lenyitható
Ráadásul vezettem azért a frissített NC-t is még újkorában, csak nem annyit, mint az első kiadásút. Nekem mindig is elég volt az 1,8-as, alapmotoros verzió, egyébként talán a motor az egyetlen alkatrész a nyereményautóban, amin nem "faragtak", maradt 126 lóerős, aminél ugyebár egy mai Suzuki S-Cross is erősebb. Élményt persze mindenképp sokkalta többet ad az MX-5. Halkan megjegyzem, hogy olyannyira józan és olcsón fenntartható élményautó, hogy gyári alapkereke 16 colos, a kommersz 205/55 R16 abronccsal. Na a nyereményautón persze már nem ilyeneket találunk, 18 colos Japan Racing SL01 alufelnik kerültek rá, azokra pedig igencsak peres Toyo Proxes abroncsok, ami önmagában megváltoztatta az MX-5 játékos karakterét.
Az egyedi felnik méretükhöz képest könnyűek, rajtuk a Toyo Proxes abroncsok elképesztő tapadást adnak
Míg "hagyományos" abroncsokkal az MX-5 pont könnyedén játékba vihető, ennek a spéci gumikkal vége, száraz aszfalton úgy tapadtak a Toyo gumik, hogy rögtön nekem is kevésnek tűnt az MX-5 ereje, pontosabban inkább azt mondanám: bátran lehet taposni, mert amit tud a motor, azt gond nélkül bírja az amúgy átépített és ültetett futómű, valamint a gumigarnitúra is. Az O.CT Tuning Hungária kínálatából választott, az MX-5-höz gyártott ST futómű ráadásul még csak középállásban volt, ebben is érezhetően keményebb és alacsonyabb már a gyárinál, legalsó helyzetébe biztosan nem tenném, de még megnézném a felsőbbet is, mert a középsőben már a legtöbb kocsibeállón óvatosságot igényel az MX-5.
Az emblémák természetesen takartak, de csak a fólia által, utóbbi a dizájn és az apróságok terén is nagy szabadságot adott
Teljesen új az utastér bőr kárpitozása és a műszerfal díszlécének fényezése, na meg a 2 DIN-es fejegység is
Ahogyan az ültetett autóhoz passzoló, a Magnatuning kínálatából származó teljes spoilerszett, úgy a módosított kipufogó is sportos, a valós teljesítménynél komolyabb kiállást ad az MX-5-nek, amivel már a próbakörön sem lehetett úgy menni, hogy ne állítanának le és tennék fel a kérdést:
Te ezt már megnyerted, vagy ezt még meg lehet nyerni?
A válasz pedig az, hogy még bárki megnyerheti, akár te is: nincs más teendő, mint
jegyet venni és elmenni az AMTS-re, ahol nem mellesleg 10 tematikus kiállítás is várja a nagyérdeműt. A szórakoztatás amúgy a nyereményautónak is további erőssége. Na nem, mintha egy MX-5-nél ez fontos kérdés lenne, de elég komoly hangtechnika került bele.
Mintha egy új autót kapnánk, pedig 157 ezer kilométer van benne
Nagyon komoly hifi került bele, hangszóró az ülések közé is jutott
A MAC Audio hangszórókat egy 2 DIN-es, érintőképernyős, azon tolatókamerát is adó fejegység szólaltatja meg, a csomagtérbe rakott erősítőn túl a kábelezés és a rezgéscsillapítás is teljesen új. Van teljesen új LED-es fénytechnika is az autóban, de be kell valljam, ezt a tűző napsütésben nem láttam, azt viszont el tudom mondani, hogy a gusztusos, valódi bőr kárpitozás a perzselő napsütésben sem volt izzasztó, meg persze azt is, hogy a Bara Kárpit csapata szokás szerint példás munkát végzett: ilyen minőségű MX-5 belteret nem láthattunk még. Azért viszont a Mazdának és az AMTS csapatának lényegében közösen jár a pacsi, hogy a nyereményautó tényleg szó szerinti élményautó. Nem kell vele gyorsan menni, 50-nél a városban és 90-nél az országúton, teljesen legálisan is fülig ér benne a sofőr szája. A Toyo Proxes abroncsoknak köszönhetően a derékszögű kanyarokban is, ezt az autót nem lehet kihozni a sodrából, ráadásul "hülyegyerek üzemmódban" is 10 liter alatt fogyaszt, de ha óvatosan krúzolunk vele, akkor 7 liter alá is könnyedén bevihető. Apropó üzemanyag: még egy 50 ezer forintos üzemanyagutalvány is jár hozzá a nyertesnek, aki a július 1-ig érvényben lévő hatósági árral, kétszer gond nélkül teletankolhatja majd MX-5-öst, amire alighanem sokaknak fáj a foga. Ha neked is,
vegyél jegyet itt!
AMTS Official dombornyomás a fóliában - ezzel az autóval lehetetlen elvegyülni a tömegben, mégsem ripacskodó