Klónok is jönnek szép számmal, mint ez a Toyota GT 86...
Válság volt, van és lesz, az autóipar viszont nem lassít, legfeljebb átstrukturál, s olyan piacokra, például Kínára fókuszál, amelyekben még bőven maradt potenciál. Na de azért minket sem kell félteni, bár a többesszám jelen esetben inkább szól Európának, mint Magyarország kicsiny, fizetőképes rétegének. Noha a
Saabtól el kellett búcsúznunk, s mint az alábbiakban látható lesz, bizonyos márkák minimálprogramot futtatnak, a többiek gondoskodnak arról, hogy - jobb híján - bőven legyen mire nyálat csorgatnunk a 2012-es esztendőben is. Összeállításunk márkáról márkára, ABC-sorrendbe szedve készült olyan fehér hollókkal nem foglalkozva, mint Aston Martin, Bentley, Ferrari, Lamborghini vagy Maserati, a talán legfontosabb modelleket pedig külön táblázatba is rendeztük a jobb átláthatóság érdekében.
A legkisebb Audi-újdonság az ötajtós A1-es lesz
A
gyengélkedő Alfa Romeo az egyik olyan gyártó, amely idén nem jelentkezik komoly újdonsággal, mindenesetre még az első negyedévben előrukkol a
Giulietta duplakuplungos,
TCT váltós verziójával, a
MiTo pedig megkapja a kéthengeres
TwinAir turbómotort. Az
Audi annál inkább
hasít: hamarosan a hazai piacra is befut
A4 frissített kínálata, márciusban bemutatják az
A1 Sportbacket, illetve az RS5 Coupét is. Nyár elején négykarikás dömping várható, hiszen debütál az új
A3-as, aztán az
A6 Allroad, az
S6, az
S7 Sportback, az
A8 Hybrid és az
S8 is... Szeptemberben lehull a lepel az
RS4 Avantról és a faceliftes
Q5-ről, hogy az év végén még az
R8 ráncait is felvarrják, de szintén megmutassák az
R8 E-Tront, no meg az A3 Sportbacket. Az ingolstadtiak nagy, müncheni riválisánál sem unatkozhatnak szörnyen, hiszen februárban érkezik a hazai szalonokba az új
BMW 3-as, tavaszköszöntőnek meg jön az
5-ös Active Hybrid. A bajor nyár a
6-os CS-ről, továbbá a frissített
X6-ról és 7-esről szól, az év harmadik harmadában meg a
háromajtós 1-es, a 3-as Touring, az M6, a
faceliftes X1, végül a 3-as Hybrid is befuthat.
A pickupok kedvelői duplán örülhetnek idén, hiszen érkezik a Ford Ranger és testvére, a Mazda BT-50 is
A
Chevrolet nyárra időzítette két újdonságát, a Cruze kombi kivitelét, s a
Malibut, a csokornyakkendős Insigniát. Hogy lesz-e Volt, meglátjuk. A
Citroën rövidesen piacra dobja a
DS5-öst, tavaszi-nyári kollekciója pedig Mitsubishi ASX-féle
C4 Aircrosst, továbbá frissített C1-est,
Berlingót és Jumpyt kínál. A
Dacia elvileg
egyterűkkel bővíti modellpalettáját, tavasszal bizonyára többet és biztosat fogunk tudni. A
Fiat mindjárt támad átrajzolt
Puntójával és új
Pandájával, hogy a későbbiekben még egy-egy összkerekes Freemonttal (tavasszal) és Pandával (ősszel) is jelentkezzen. Szó van még egy kompakt egyterű bemutatásáról is, ugyanakkor ami biztos, hogy Calibert vagy Nitrót
nem fogunk látni Fiat-emblémával.
Ford: év elején megjelenik a hazai piacon is az új
Ranger, tavaszra befut a
B-Max és (vélhetően a Genfi Autószalonon) bemutatkozik a
Fiesta frissítése, ami a tavasz második felében itthon is elérhető lesz, ahogyan a
Focus ST is. Ősszel jön a Focus
EcoNetic, és év végére akár a
Focus Electric is megjelenhet. Az új
Kugára még egy évet várnunk kell.
Jeep Grand Cherokee SRT-8, Honda Civic, Hyundai i30, utóbbi kettő fontos újdonsága, a legelső inkább csak érdekessége lehet a piacnak
Már nyakunkon a
Honda Civic, de az Insight-frissítés is aktuális. Az új
CR-V, illetve a Civic orrában az 1,6 literes dízelmotor télen mutatkozik be.
Hyundai: tavasszal utolsó csavarjáig megújul az
i30, átszabják az i20-at és a
Genesist is. A nyilván legfontosabb i30-nak nyáron érkezik a kombi, télen a háromajtós változata, közben turbósítják a
Velostert, s lehullhat a lepel az ix45-ről. A
Jaguar egyetlen 2012-es újdonsága, az
XKR-S Cabrio tavasszal már nálunk is ledobhatja a tetejét. Az olasz-amerikai
Jeep anti-válságautóját, a
Grand Cherokee SRT-8-at márciusban vehetik szemügyre a benzintemetésben partner egyéni vállalkozók.
2012 legfontosabb újdonságai havi bontásban
Miként az Audi és a BMW, a Mercedes-Benz is gőzerővel ontja újabb és újabb modelljeit, ez itt a képen épp a nagy roadster, az SL
A
Kia a nyár elején akár el is lőhetné a puskaporát az
i40-klón
Optimával és az új
cee'ddel, de az év záró harmadában még egy cee'd SW-t, egy faceliftes Sorentót és egy Optima Hybridet is bedob a közösbe, hogy mindenki örüljön. A
Lancia 2013-ra és még későbbre koncentrál, de a
Flavia kabriót azért csak bemutatja a nyár folyamán, míg a
Land Rover a Range Rover
Evoque sikereit meglovagolva hamarosan szimpla (és olcsóbb), elsőkerékhajtású verzióval jelentkezik. A Lexus-paletta márciusban
CT 200h S-Sporttal bővül, nyáron aztán érkezik az új
GS. A
Mazda tavasszal jön a
CX-5-tel, nyáron a Ranger-tesó
BT-50 pickuppal, télen pedig megmutathatja az új
6-ost. A
Mercedes-Benz nem akar végleg lemaradni az Audi/BMW duótól, ezért még tavaszig villant egy
SLK 55 AMG-t, egy
SL-t és egy
ML 63 AMG-t, nyáron meg jön a faceliftes GLK, s az
E 300 Bluetec Hybrid. Ősszel a
B után
A-osztályos kecskeméti autónk is lehet, ha már a
CLS Shooting Brake nem nálunk és nem feltétlen nekünk készül, ugyanez a telet hozó GL-re is igaz.
Hamarosan nálunk is bemutatkozik az új Zafira, amely Tourer utónevet kapott
A Peugeot 508 RXH igazi különlegességét a kétliteres HDi FAP Hybrid4, a világ első dízel-hibrid hajtáslánca jelenti
Ha
Mini, akkor
Roadster az év elején és később talán áfamentesen
Cargo. Ha Mitsubishi, akkor ASX-frissítés nyáron, s
Mirage/Colt télen. A
Nissan hamarosan "csak" faceliftes
GT-R-rel és start-stopos,
1.6 dCi Qashqai-jal ad életjelet magáról, hogy az elektromos
Leaf megjön-e végre, kiderül. Küszöbön az
Opel Astra
GTC és
Zafira Tourer premiere, míg a
Combo, az Astra GTC
OPC, a
bi-turbódízel Insignia akár
Cross Fourként és a négyajtós Astra nyárra érkezhet meg. A szabadidős
Mokka és a VW up!-ra válasz
Junior debütálása az év vége felé esedékes.
Ampera? Ki tudja?
Peugeot: 107-frissítés,
508 RXH és vadiúj
208 tavasszal, faceliftes Partner nyáron, ismét csak Mitsubishi ASX- és Citroën Aircross-féle
4008-premier ősszel. A lassan tömeggyártóvá avanzsáló
Porsche Panamera GTS-sel,
911 Cabrióval, Boxsterrel, Cayenne GTS-sel, az év vége felé Carrera 4-gyel és új
Caymannal is előrukkol, kár, hogy modelloffenzívájával nem elsősorban Magyarországra fókuszálva.
Volkswagen up!, csehül és spanyolul: Skoda Citigo és SEAT Mii
Frissül a Passat CC, sőt a VII-es Golf érkezéséig még több VW is megújul
A
Renault a megújult
Twingót már nálunk is árulja, de rövidesen beveti az elektromos
Fluence Z.E. modellt is. A Twizy és a frissített
Megane nyári darabok, a szintén villanyos
Zoe és a negyedik generációs Clio ősztől lesznek megvásárolhatók. A
SEAT a tavaszi
Ibiza-frissítés és az up!-rokon
Mii útnak indítását követően az év végén támad az új
Leonnal és Toledóval - várjuk őket kíváncsian, akárcsak a
Skoda up!-ját és Mii-jét, a
Citigót nyáron, de leginkább a
Rapidot télen. A
Subaru már árulja
Toyota Yaris alapú Trezia kisautóját és
XV crossoverét, majd nyáron jöhet az
Impreza és a félig Toyota
BRZ. A
Suzukitól ne nagyon számítsunk másra a napokban beárazott
Swift Sportnál. A Toyota bezzeg hamarosan frissíti a Priust és az
Avensist, hogy a nyári hónapokban aztán elárassza a piacot újdonságaival:
Yaris HSD,
Prius Plug-in,
Prius Plus, BRZ-rokon
GT 86, lesz minden. Decemberben az új Aurisról is lekerülhet a takaróponyva. A
Volvo nyár végén, ősz elején jelentkezik a
V40-nel és a
V60 Plug-in-Hybriddel, a következő évfordulóra pedig V40 XC-vel készül. A
Volkswagen Passat CC-vel,
Passat Alltrackkel, ötajtós
up!-pal és Beetle Cabrióval melegít. na mire? (Hatásszünet...) Egy év múlva ilyenkor majd vélhetően leírjuk, hogy etalon maradt az etalon: igen, jön a
VII-es Golf!
Bár most nem bocsátkoztunk műszaki részletezésbe (a megannyi linkből látszik, hogy megtettük már, de még fogunk is írni az újdonságokról), abban biztosak lehetünk, hogy a 2012-es nóvumok zöme a további zöldülés útját járja majd. Hibridek, konnektorosok, zéróemissziós elektromos modellek tucatja debütál az év folyamán, de a hagyományos technikával épített járművek is mind kevesebb szén-dioxiddal terhelik a környezetet - jogos a taps.
Azt hiszem tényleg más világban élünk…:D
Nem biztos. A pórnépnek van a legnagyobb szüksége rá. Hátha most másképp lesz és nagyon gyorsan eljut mindenkihez, aki szeretné…
Szerintem ez az év pont nem fog sok újat hozni, nagyon gyerekcipőben van ahhoz a hibrid technológia. De látszódik az irányvonal, majd ahogy egyre több gyártó bekapcsolódik, és épülgetnek az e-kutak… a pornéphez viszont ez is utoljára fog eljutni, szóval 5-10 éves tervben lehet érdemes gondolkozni:)
De szerintem érdekes év lesz…csak pénz kéne, hogy megvehessük :S
Meg a hibrid Yarist és a GT-86-ot 🙂
Az újdonságok közül a Renault Fluence Z. E. elektromos autót várjuk a legjobban! És ugyanezt a Kangoo-ban természetesen, hiszen az áruszállításban óriásit lehetne vele megtakarítani!