Idén először egy villanyautó lett Európa kedvence

Az első félévben egy Tesla volt a legnépszerűbb új autó az európai vásárlók körében

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Tesla SUV-ja lett 2023 első félévének legnépszerűbb modellje, szorosan mögötte egy Daciával, a korábbi listavezető pedig éppen hogy befért az első ötbe.

Most először fordult elő egy féléves összevetésben az európai piacon, hogy egy villanyautó legyen az új autó vásárlók kedvenc választása. A Tesla Model Y több mint 200 százalékos növekedést elérve 125 ezer eladott példánnyal lett 2023 első félévének legnépszerűbb modellje. Mögötte nem sokkal lemaradva a képzeletbeli dobogó második fokára a Dacia Sandero állhatott fel, melyből a márka kis híján 119 ezret értékesített, a harmadik helyre pedig a Volkswagen T-Roc fért fel 107 ezer eladott darabszámmal.
Hirdetés
Éppen csak lecsúszva az első háromról az Opel Corsa lett a negyedik legnépszerűbb autó, ebből kicsivel több mint 102 ezer fogyott. A tavalyi év azonos időszakában első helyen végző Peugeot 208 csak az ötödik helyre volt jó, de még így is bőven százezer fölött fogyott belőle. Ezt a lélektani határt már nem sikerült megugrania a Renault Cliónak, amelyből valamivel több mint 96 ezer fogyott az év első felében. A Toyota legnépszerűbb európai modellje, a Yaris Cross csupán a hetedik lett ebben az összevetésben 90 ezer eladott crossoverrel. A listára még két Volkswagen is felfért, név szerint a Tiguan és a Golf, valamint a Dacia is duplázni tudott, hiszen a lista tizedik helyét a Duster szerezte meg 83 ezer eladott példánnyal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

3 thoughts on “Idén először egy villanyautó lett Európa kedvence

  • 2023.07.20. at 14:18
    Permalink

    Igazából nem is a Tesla villanyautós fölénye kéne, hogy fájjon a többi gyártónak, hanem az, hogy ezeket a számokat márkakereskedői ügyeskedés, alkudozás meg kamu árak nélkül hozták össze. Egy Suzuki kereskedésbe mikor lemégy fogalmad sincs, hogy mennyibe kerül valójában az autó – hogy átlagnál jobb vagy rosszabb ajánlatot kapsz a kereskedőtől és hogy mi az a minimum ár amit még ki tudnál harcolni, a Tesla meg mindig annyiba kerül amennyi a listaár és nem kell 5 másik kereskedést felhívnod és ajánlatot kérned mindegyiktől.
    Sok gyártó még mindig köti az ebet a karóhoz, hogy szükség van a franchise értékesítési modellre – egészen addig, amíg az utolsó vevőjük is a lábával szavaz.

  • 2023.07.21. at 11:35
    Permalink

    Én ugyan nagyon messze vagyok hogy ilyen árú autót vegyek de le a kalappal előttük.
    Én nagyon jól emlékszem hogy 10-20 sőt 30 évekkel ezelőtt az amerikai autót lefikázta a főként német a japán de szinte bárkit mondhatunk és nem csak a fogyasztás végett hanem az igénytelenség (szerintük) végett is…..és egyszer csak jött a semmiből egy gyártó akit a németimádat a kör közepére állított hogy közröhej tárgyává kiáltson ki -igen magyar autósújságírók is – köztük aki nem ért a teszten kívül a járművekhez azok kevésbé válltak nevetségessé, de vannak köztük gépészmérnökök autómérnökök is akik ugyanúgy a német isten imádói „talán már csak voltak”
    úgy el sunnyogták a közröhely tárgyú fröcsögéseiket. Igen konkurrens vezető autóslapnál dolgoztak főként, ma máshol fröcsögnek mást és osztják az észt hisz senki kérdőre nem vonta őket
    -döbbenet hogy autószerelő „szakemberek” is mögöttük álltak asszisztáltak hozzá, mint tévedhetetlen megmondóemberek
    kíváncsi volnék hány ember dőlt be a sok összehordott parasztvakító marhaságnak és vásárolt így autót főként az adott ország pénztemető típusaiból, de akár a távol keleti valamelyik nemzet elbxzott konstrukciójából.
    Sajnos ezek most is osztják az észt és az a mottójuk akinek van pénze majomra legyen banánra is.
    Ezt akkor mondják főként amikor beüt az anyagi csődközeli állapot, persze nem náluk hanem a vásárlási tanácsuk amire a sok szerencsétlen vásárló az aktuális közlekedő edény vásárlása mellett döntött. Nem mellesleg autóipari szakemberek is összehordták a trágyát.
    Az autós újságírás pont olyan ma magyarországon mint a politika mindenki ért hozzá mindenki tudja a tutit a végén meg csak az jön ki hogy az egész tudásuk pont a semmiről szólt mikor megjelenik egy ilyen gyártó.
    Ha az átlagember jót akar magának minden magyar irományt osszon el öttel vonjon gyököt belőle valamennyi annyi lehet belőle az igazság. „azt azért hozzáteszem nem minden publicistára, szakemberre vonatkozik ez”

Vélemény, hozzászólás?