Idén egy BMW M4 CS-t nyer a legjobban kvalizó MotoGP pilóta
Marc Marquez már négy M-es BMW-t nyert
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mára hagyomány, hogy az időmérőkön legjobban teljesítő MotoGP pilóta év végén egy M-es BMW modellt nyer. Idén a vadiúj M4 CS lesz a díj.
Csak áprilisban mutatkozott be a BMW vadiúj CS modellcsaládjának előhírnöke, az M4 CS, máris felajánlottak egyet a szezon legjobban kvalifikáló MotoGP pilótájának. A csupán 2 évig gyártásba kerülő, az M4-nél jóval puritánabb, de a víz-befecskendezéses GTS-nél valamivel visszafogottabb M4 CS sorhat erőforrásából 460 lóerőt préseltek ki, és ezzel jelenleg a bajorok 4-es sorozatának csúcsán csücsül. Korábban már részletesen kiveséztük, mit nyújt majd a könnyített és teljesítményorientált kupé, így joggal mondhatjuk szerencsésnek azt a profi MotoGP pilótát, aki év végén hazavihet egyet a mindössze 3000 darabosra limitált szériából.
Bár furcsának hangozhat a kezdeményezés, a BMW már 2003 óta ad át M-es nyereményautókat MotoGP pilótáknak. A szerencsés kiválasztása pedig nagyon egyszerűen működik: csak úgy, mint a valódi versenyeken, a legjobb helyen kvalifikáló riderek pontokat kapnak a versenyhétvégéken. Ezeket végül összesítik, a legtöbb pontot elérő pilóta pedig az évzáró futamon megnyeri a BMW által felkínált modellt. A program rekordere egyébként a háromszoros világbajnok spanyol Marc Marquez, aki már 4 M-es modellt tudhat magáénak. 2013-ban egy M6 Coupét, 2014-ben egy M4 Coupét, 2015-ben egy M6 kabriót, 2016-ban pedig egy M2-t nyert.
A BMW és a MotoGP kapcsolata egyébként hosszú múltra tekint vissza, a 2017-es lesz a 19. közös szezonjuk. A hivatalos safety car flottát idén M2, M3 és M4 GTS alkotja, az orvosi autók X5 M modellek, míg a felügyelők M5-tel járnak. Motorverseny révén motoros orvosi személyzet is készenlétben van, ők két BMW S 1000 RR-t használnak. A következő CS modell állítólag a faceliftes M2 kupé lesz, talán az lesz a 2018-as kvali díj.