Idegenlégiós az aszfaltdzsungelben
Peugeot 4007 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A cím alapján Rejtő-regény főszereplője is lehetne a Peugeot 4007 2.2 HDi Feline, de a valóságban csak a francia márka 4x4-es szabadidőjárműve.
Kétségtelen, hogy a Peugeot-nál szeretnek kooperálni. Haszonjárművek és egyterűek vonatkozásában a FIAT csoporttal jött létre gyümölcsöző munkakapcsolat (Bipper, Expert, Boxer, 806, 807), motorfejlesztésben a Forddal közös fejlesztés eredménye a 2,7 literes, V6-os HDi dízel, a BMW-vel meg a csúcsmodern négyhengeres benzines érdekében fogtak össze. Az elmúlt években ugrásszerű növekedésnek indult a sportos szabadidőjárművek piaca, szinte minden hónapban bemutatásra került egy-egy új modell, és a franciák szomorúan nézték, hogy kimaradnak a torta felszeleteléséből. Tapasztalatok hiányában kemény diónak tűnt a saját 4x4-es villámgyors kifejlesztése, és a PSA bánatára a hasonló cipőben járó FIAT sem tudott segíteni, így nem maradt más megoldás, mint új partnert találni. A Mitsubishi remek választásnak tűnt, egyrészt a gyár neve összeforrt a Párizs-Dakar győzelmekkel, másrészt az Outlander kitűnő alapnak ígérkezett.
Van rá egy fogadásunk, hogy a Peugeot tervezői - finoman fogalmazva - nem szerették ezt az autót, mert nincs annál hálátlanabb feladat, amikor kész terméket kell homlokegyenest más arculathoz igazítani – márpedig a 4007-essel ez történt. A japánból érkezett donorra üggyel-bajjal felbarkácsolták a hatalmas, tátott szájra emlékeztető hűtőnyílást, felkerült a majdnem cicaszem fényszóró, a kerek ködlámpa, valamint az óriási oroszlánembléma, míg hátul matt felületű,alumíniumhatású betét köti össze a lámpákat. Ennyi. A Feline kivitel szériatartozéka a 18 colos Tanganyka könnyűfém felni, ám az autó méreteit érzékelteti, hogy ez sem tűnik alatta nagynak – képzelhetik, milyen lehet a 16 colos kerék, amely az olcsóbb változatok velejárója. Ha már a számoknál tartunk, akkor elmondjuk, a Peugeot 4007 teljes hossza 4,65 méter, szélessége durván 180, magassága 170 centiméter, tehát valóban nem kicsi.
Eddig kizárólag arról esett szó, miért nem igazi Peugeot a 4007-es, de most lássuk az érem másik oldalát. Ugyan vannak piacok, ahol a Mitsubishi 2,4 literes benzinmotorja a kínálat részét képezi, de sok térségben, így nálunk, Magyarországon is csak a 2,2 literes HDi dízellel kapható az autó – ez pedig nagyon jó választás. A már említett testesség az önsúlynál is visszaköszön, üresen 1750 kilogrammot mutat a mérleg, és így már érthető, hogy a 156 lóerő és 400 newtonméter forgatónyomaték ellenére a 4007 soha nem ugrik ki alólunk. Persze, lomhaságról sem beszélhetünk, mert gyári értékek szerint 9,9 másodpercig tart 0-100-ra gyorsulni, és 200 km/h a végsebesség. A motor hidegen zajos, csúnyán zakatol, a hangszigetelés lehetne alaposabb, a fogyasztás viszont gyógyír a sebre. Városban, dugóban araszolva 10 liter körüli értékeket mértünk, városon kívül azonban könnyedén lement 7 liter alá, így a 7,8 literes tesztátlaggal végül elégedettek voltunk.
Az alapáron 10,2 millió forintba kerülő 4007 2.2 HDi Feline a leggazdagabb kivitel, de az importőrök szeretik kényeztetni az újságírókat, ezért a tesztautók általában sok extrával vannak ellátva. A Peugeot Hungária nemes egyszerűséggel a létező összes opciót belevarázsolta a kocsiba - elektromos tolótető, 650 wattos Rockford Fosgate hifi, tolatókamera, Bluetooth kihangosító, navigációs rendszer, metálfény -, amely az eleve tetemes vételárat bő 1,1 millió forinttal dobta meg. A képeken látható autó ára vetekszik a hasonló teljesítményű Audi Q5 és BMW X3 modellekkel, egészen pontosan 11,33 millió forintot kóstál, és ennyiért igazából csak megszállott Peugeot-rajongóknak ajánlott; de pontosan ők csalódnak majd igazán, mert az emblémákon és a feliratokon kívül jelen esetben semmi nem emlékeztet az általuk kedvelt francia márkára.
Műszaki adatok
Méretek
Hosszúság:
4637 mm
Szélesség:
1806 mm
Magasság:
1713 mm
Saját tömeg:
1705 kg
Össztömeg:
2410 kg
Terhelhetőség:
705 kg
Tengelytáv:
2670 mm
Csomagtér:
510 l
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
EURO 4
Hengerűrtartalom:
2179 cm3
Sebességváltó:
mechanikus - 6 fokozatú
Teljesítmény:
115 kW (156 LE)
Ezek a franciak amilyen igenytelenek, pont olyan ronda autokat tudnak gyartani lsd Dacia is.