Ideális családi egyterű olcsón – Renault Scénic használtteszt
Renault Scénic 1.6 Monaco, 2005 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha tágas, variálható, gazdagon felszerelt családi autó kéne jó áron, a Renault Scénic reális ajánlat. Terítéken egy 7 éves, 130 ezret futott benzines.
Második generáció, 2005-ös évjárat, Monaco kivitel 16 collos alukerekekkel
Kompakt, nem túl nagy, de kellően tágas és kényelmes egyterű - amilyenre egy átlagcsaládnak szüksége lehet
Törve nem volt, parkolási sérülésekből persze akad néhány a karosszérián
Ez a Scénic a sokat emlegetett mindenféle elektromos parajelenségekkel nem bosszantotta gazdáját, a típushibás gyújtótrafó-cserét viszont 50 és 100 ezer kilométernél is megkövetelte (50-70 ezer forintos költséggel). Egy alkalommal csúnyán cserbenhagyta a famíliát, aminek megint nem filléres, emlékezetes generátorcsere lett a vége. Más. Csak az időszakos szervizek szokásos tételei és kiadásai.
Öt felnőttnek is komfortos, könnyen és ügyesen variálható. A vezetői üléspozíció magas, kisbuszos, miként az a kategóriában megszokott
Mint mindig, ezúttal is a vezetőülés pereme kapta a legtöbbet: kicsit szakadt, kopott a bőr
És milyen belül? Biztos ütött-kopott, lógós-nyúlós, zörgős-málós, nem? Nem. Erős kopást két helyen mutat, a vezetőülés bőrözött, kicsit ki is szakadt oldalán és a váltógombnál, közben a kormány és a pedálok kor- és futáshűek. Hétéves autó normális, családi használatban, apát-anyát-két gyereket sok országba vitt már el nem kevés csomagostul, biciklistül, sílécestül - ügyes szakemberek, furfangos kereskedők el tudják tüntetni az idő nyomát, ez viszont életszerű, őszinte állapot.
Ami rejtegetnivalója van a tulajnak, azt dugifiókok sokaságában tüntetheti el, illetve tárolhatja. Az ülések előtt, alatt, mindenhol. Látható tárolórekesz is bőven van, a legnagyobb az első ülések közti ötletes-kartámaszos. Hátul tálca, az oldalablakokon árnyékoló, extraként DVD-lejátszó is akad, a három felnőttnek is komfortos második sorban a székek külön-külön kivehetőek, felhajthatóak, sínen tologathatóak. Az alapból 430 literes, bővítve hatalmas és síkpadlós, könnyen pakolható csomagtartó kalaptartója elválasztó polcként is funkcionálhat, a pótkerék teljes értékű.
A tologatható ülések ki is vehetőek, az alapból sem kicsi, szabályos formájú, alacsony peremű, állítható kalaptartós csomagtartó teljes értékű pótkereket rejt
A variálhatóság és a helykínálat mellett a felszereltség is ütőkártyája - ennek - a Scénicnek. A többek között menetstabilizáló elektronikát, függönylégzsákokat, elektromos rögzítőféket, automata klímát, bőr-szövetkárpitot, 16 collos könnyűfém kereket, 4 elektromos ablakemelőt, bőrkormányt, deréktámaszos vezetőülést, automata világítást, fényre sötétedő belső visszapillantót, gyerekfigyelő tükröt soroló ellátmány a Monaco-csomagon túl (elöl) ülésfűtéssel és tempomattal kiegészítve igazán gazdagnak mondható. Az ülésfűtés kapcsolója alul, a középkonzol felé eső oldalon található, jól elrejtve - ennél nagyobb baj sose legyen.
Anya kedvence a sminktükör, vásárláskor választani lehetett és kellett a gyermekfigyelő és napszemüvegtartó között. Utóbbi és még néhány ezer egyéb tárgy kismillió látható vagy dugirekeszben tárolható
Még ülésfűtés, sőt hasznos és kényelmes tempomat is van, ideális utazóautó egy gazdagon felszerelt Scénic
És jó ár, ha ilyen autóra van szükség, s ha ennyi pénz áll rendelkezésre. Mennyi? Reálisan úgy 1,3-1,4 millió forint. Nem csak benzinest kapni ennyiért, a szerényebb fogyasztás persze nem biztos, hogy megéri a gyakran előforduló turbódízeles problémák miatt. Egy tényleg gondosan szervizelt, nem széthajtott II-es Scénic tökéletes társa lehet a családnak - még néhány esztendőn át.
A Scenic II-nél az 1.6 benzinesnél a sagem gyújtó trafó egy kalap szar, helyette a [b]Berut [/b]kell bele rakatni. azzal nem lesznek ilyen problémák…. Amúgy ezek a kompakt egyterűek a legjobb választást nyújtják szinte minden szempontból egy családnak!
Ez az autó tényleg jó,a tágabb családomban is van egy ilyen 1,6 os benzines,lassan 160.000km-rel.Nem tervezik eladni mert a”szokásos”trafócserén illetve kétszeri szoftverfrissítésen kívül semmi rendkívüli nem történt.Kényelmes,nem zörög túlzottan és kimondottan szép a formája.Nekem személy szerint a digitális műszerfala is nagyon tetszik.
Más:A tesztautót normál állapotúnak írja a szerző.Nos,szerintem erősen különbözőek a fogalmaink a normál állapotról(nem először érzem ezt).Használati tárgy,és reálteszt de akkor is….
A hátsón ajtón az a húzás nagyon csúnya-mély és rozsdaveszélyes(a többi még elmegy).Normál állapotnál és tulajnál az ilyet már minimum javíttatják!
A belső térben a vezetőülés szakadása lehangoló,kárpitosért kiált.A hátsó üléstámla műanyaga borzasztón néz ki(gyerekek ide vagy oda),a csomagtér meg csak simán igénytelen,mocskos.
Ha így kínálnák nekem eladásra 5 méteres körben kikerülném!
Ezt a gépet csak használták,takarítás-ápolás ohne.