Egy merész skiccen elképzelve valahogy így fest a kompakt méretosztályba célzott, a jövőben érkező Tesla
Vágjunk is a közepébe! A Tesla Model 3 magyarországi indulóára jelenleg 51.000 euró, míg a Volksawgen ID.3 harminc pár ezer euróért vihető haza Németországban, itthon, pedig valószínűsíthetően pont a 11 millió forintos támogatási határ alá fogják belőni a majdani alapváltozatot, ám
jelenleg az is jóval drágább. Természetesen a Volkswagen ID.3-asát is bőven el lehet vinni 50 ezer euró felé, például a nagyobb nettó 58 kWh kapacitású akkumulátor választásával (ami a jelenlegi egyetlen opció hazánkban), azonban 30 ezer eurós indulóára sokkal szélesebb rétegek számára teszi elérhetővé az ID.3-mat, mint amerikai konkurensét. Sajnos, a Model 3 árát nagy mértékben már nem lehet lejjebb szorítani, ezért lehet kézenfekvő megoldás Musknak egy teljesen új, kisebb, gyengébb ám cserébe sokkal megfizethetőbb típus bevezetése. Ehhez a tervhez, pedig igen sok minden már most is adott. Többek között a már épülő új Gigafactory Berlinben, ami tökéletesen kiszolgálná az európai piacra specializált ferdehátú modell gyártását. Emellett adott a Model 3 padlólemeze, melyben egy kisebb teljesítményű elektromotor és egy alacsonyabb kapacitású akkumulátor is helyet kaphatna.
A Model 3 alapjait használná, azonban annál vélhetően jóval kisebb teljesítményt adna a kis Tesla
Nem utolsó sorban, pedig van még a Teslának egy aduásza, mely egy új szabadalom, ami a világ legnagyobb alumínium présgépét takarja. Ez egy meglehetősen összetett, érdekes és nagy szerkezet, amely a végletekig leegyszerűsíti a karosszériagyártás folyamatát. Hiszen míg eddig a kaliforniai üzemben a Model 3 karosszériáját hetven darabból állították össze, addig a prés segítségével elég csupán kettő különálló darab használata. Ezáltal a gyártás felgyorsul és - nem utolsó sorban - sokkal olcsóbb lesz. Összességében így könnyen elképzelhető, hogy a - fantázianéven - Model 2-nek keresztelt új, kompakt ferdehátú árban alá lő az összes többi konkurensének, ezáltal pedig a népszerű CEO is elérné célját. Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy mikor lenne elérhető a Model 2, hiszen a Teslának így is elég sűrű évei lesznek. Egyebek közt - az ígéretek szerint - be kell indítani a Cybertruck, a Roadster és a Semi gyártását is, valamint a Model S alapos frissítéséről is hallani már pletykákat. Így valószínű, hogy a tényleges bemutatásig az időt még években kell számolni.