Hyundai ix35 FC: hidrogénnel Skandináviában
Üzemanyagcellás szabadidő-autóval rukkolt elő a Hyundai
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
600 kilométer körüli hatótávval vágnak neki a skandináviai tesztüzemnek a hidrogénnel táplált ix35-ök, két év múlva akár privát vásárlók számára is elérhetők lehetnek.
Újabb belépőt üdvözölhetünk a hidrogénnel hajtott, tiszta üzemű, üzemanyagcellás autók táborában, mivel a Hyundai ulsani szerelőszalagjáról legördült az ix35 szabadidő-autó FC, azaz Fuel Cell változatának első sorozatgyártásra érett példánya. Az első 17 ilyen autó Skandináviába kerül, egy részük a koppenhágai városi tanácsnál, a fennmaradó példányok pedig a svédországi Skåne városában fognak tesztszolgálatot teljesíteni.
A Hyundai összesen 1000 ilyen autót szeretne legyártani 2015-ig, majd ezeket különböző európai kormányzati és privát flottákban tesztüzemre bocsátani. Remélik, hogy a sikeres próbamenetek és a hidrogénkutak addigra kibővülő hálózatára építve ezután magánvásárlók részére is elkezdhetik majd a típus forgalmazását. Ahogy arról már régebben is hírt adtunk, az ix35 FC üzemanyagcellája hidrogént alakít az autót hajtó elektromos árammá: a modell 12,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre, végsebessége eléri a 160 km/h-t, és akár 600 km-es hatótáv is elérhető egyetlen tank hidrogénnel. Már ezekkel a számokkal is jóval ígéretesebb ez a technológia, mint a pusztán akkumulátorokra és fékenergia-visszanyerésre építő elektromos autóké, de igazi elterjedéséhez robbanásszerű fejlődésre van szükség az infrastruktúra terén.