Hűvös idő, forró helyzetek: Kilinccsel Előre Drift Kupa
Elstartolt a Magyar Profi Drift Bajnokság
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem a legjobb időben, de izgalmas mérkőzésekkel múlt hétvégén kezdetét vette a Magyar Profi Drift Bajnokság.
A kvalifikáció több szempontból is izgalmas volt. Egyrészt most pontozott először ebben a felállásban az új bírói csapat, másrészt a versenyzők most tesztelték első ízben a téli fejlesztéseket és az új versenyautókat. Még a festék sem száradt meg talán Grózinger Zsolt Nissan S14-esén, mellyel az első versenyen rögtön az első helyre kvalifikálta magát. Őt követte a sorban a mintegy 270 lóerős E 500-as Mercedesszel Szabó Szilárd, aki nagyon pontosan és tempósan fűzte végig a pályát.
A szervezők elégedettséggel nyugtázták, hogy minden pilóta megfogadta Angyal Péter versenyigazgató utóbbi tanácsát: „Ne egymás ellen, hanem egymással csatázzatok!”
Csaták - csak a driftvilág és a versenyzők ismerőinek
Az első csatát Temesvári Péter vívta Simon Csabával. Volt egy kis koccanás, volt pár kiegyenesedés és számos gyönyörű szög is. A továbbjutó Simon Csabi lett. A második nap második megmérettetésén Sándor Ádám differenciálművének hibája miatt nem tudott elindulni Zalabai Zsolt ellen. A harmadik harc a kvalifikáció során 106 km/órával bekezdő Szabó Szilárd és Szili Krisztián között folyt. Rögtön az első körben leesett az elöl haladó Szilárd E 500-ának lökhárítója, így a mögötte haladó Krisztián hibázni kényszerült. A második kör azonban már egyértelműen Szilárd felé billentette a mérleg nyelvét, hiszen ő sokkal agresszívabban és pontosabban fűzte végig a pályát. Tóth „Alapos” Géza, Szilárd jó barátja viccesen jegyezte meg: „Biztosan belülről egy madzaggal oldotta le a lököst, amikor látta, hogy kezd szoros lenni.”
Nehezen dőlt el Szántó Nikolett „NeroM3” és a terepmintás E30-cal induló Porkoláb Péter közötti harc is, hiszen közöttük a különbség minimális volt mindvégig. A kihívást követően Péter azonban sokkal nagyobb szögeket vállalt és jobbak voltak a terhelésváltások is.
Izgalmas harcot ígért Simon Csabi és Grózinger Zsolti harca. Grózinger Zsolti a bivalyerős új autójával először elöl haladt. Az őt követő Simon Csabi azonban többször kiegyenesedett, így nulla pontot kapott. A második kör már egálszagú volt, azonban a Csabi által elhibázott első kör miatt egyértelműen a mátészalkai csibész jutott tovább.
A hatodik tsuiso (páros mérkőzés) sem volt izgalmaktól mentes, hiszen ebben a gyenge autóval pontosan versenyző Szilárd, valamint az egész nap hihetetlenül precízen autózó Zalabai Zsolt került össze. A fiúk kiegyenlítetten versenyeztek, hihetetlen, de 101 km/órás sebességgel száguldottak egymás mellett, azonban a második körben Zalabai Zsolt beforgása hamar rövidre zárta a további csaták sorsát.
A következő párharc során Grózinger Zsolti megmutatta, hogy mit nem szabad a hátul haladó autónak tennie. Az S14-gyel akkora tempóval érkezett meg Porkoláb Peti E30-asára, hogy már nem tudták elkerülni a csattanást. Grózinger Zsolti autója nem sérült meg, Porkoláb Peti autóján azonban féltengelyt kellett cserélni, így kérdéses volt, hogy el tud-e majd indulni a döntőben…
A nap utolsó előtti csatája már a bronzért folyt, ahol az első körben Grózinger Zsolti óriási szöget vállalva esett be az első érintési zónába; Zalabai Zsolti tökéletesen követte. A második körben a helycserét követően azonban Grózi került ki győztesen a tsuisóból, ugyanis olyan erővel és vehemenciával támadta ellenfelét, olyan tökéletes íven ment végig, hogy azt még a bírók is állva nézték.
Az utolsó összecsapásnál nemcsak amiatt izgultak Porkoláb Peti szurkolói, hogy Péter nyerjen, hanem azért is, hogy a 4 fokos hidegben (aznap már második alkalommal!) kicserélt féltengely bírja majd a kiképzést. A fiúk jó munkát végeztek, az autó szépen muzsikált, azonban Szabó Szilárdot ma senki sem állíthatta meg. Mattfekete Mercedese füstjébe burkolózva ma Porkoláb Péternek be kellett érnie a második hellyel.[/szlista]
Az első csatát Temesvári Péter vívta Simon Csabával. Volt egy kis koccanás, volt pár kiegyenesedés és számos gyönyörű szög is. A továbbjutó Simon Csabi lett. A második nap második megmérettetésén Sándor Ádám differenciálművének hibája miatt nem tudott elindulni Zalabai Zsolt ellen. A harmadik harc a kvalifikáció során 106 km/órával bekezdő Szabó Szilárd és Szili Krisztián között folyt. Rögtön az első körben leesett az elöl haladó Szilárd E 500-ának lökhárítója, így a mögötte haladó Krisztián hibázni kényszerült. A második kör azonban már egyértelműen Szilárd felé billentette a mérleg nyelvét, hiszen ő sokkal agresszívabban és pontosabban fűzte végig a pályát. Tóth „Alapos” Géza, Szilárd jó barátja viccesen jegyezte meg: „Biztosan belülről egy madzaggal oldotta le a lököst, amikor látta, hogy kezd szoros lenni.”
Nehezen dőlt el Szántó Nikolett „NeroM3” és a terepmintás E30-cal induló Porkoláb Péter közötti harc is, hiszen közöttük a különbség minimális volt mindvégig. A kihívást követően Péter azonban sokkal nagyobb szögeket vállalt és jobbak voltak a terhelésváltások is.
Izgalmas harcot ígért Simon Csabi és Grózinger Zsolti harca. Grózinger Zsolti a bivalyerős új autójával először elöl haladt. Az őt követő Simon Csabi azonban többször kiegyenesedett, így nulla pontot kapott. A második kör már egálszagú volt, azonban a Csabi által elhibázott első kör miatt egyértelműen a mátészalkai csibész jutott tovább.
A hatodik tsuiso (páros mérkőzés) sem volt izgalmaktól mentes, hiszen ebben a gyenge autóval pontosan versenyző Szilárd, valamint az egész nap hihetetlenül precízen autózó Zalabai Zsolt került össze. A fiúk kiegyenlítetten versenyeztek, hihetetlen, de 101 km/órás sebességgel száguldottak egymás mellett, azonban a második körben Zalabai Zsolt beforgása hamar rövidre zárta a további csaták sorsát.
A következő párharc során Grózinger Zsolti megmutatta, hogy mit nem szabad a hátul haladó autónak tennie. Az S14-gyel akkora tempóval érkezett meg Porkoláb Peti E30-asára, hogy már nem tudták elkerülni a csattanást. Grózinger Zsolti autója nem sérült meg, Porkoláb Peti autóján azonban féltengelyt kellett cserélni, így kérdéses volt, hogy el tud-e majd indulni a döntőben…
A nap utolsó előtti csatája már a bronzért folyt, ahol az első körben Grózinger Zsolti óriási szöget vállalva esett be az első érintési zónába; Zalabai Zsolti tökéletesen követte. A második körben a helycserét követően azonban Grózi került ki győztesen a tsuisóból, ugyanis olyan erővel és vehemenciával támadta ellenfelét, olyan tökéletes íven ment végig, hogy azt még a bírók is állva nézték.
Az utolsó összecsapásnál nemcsak amiatt izgultak Porkoláb Peti szurkolói, hogy Péter nyerjen, hanem azért is, hogy a 4 fokos hidegben (aznap már második alkalommal!) kicserélt féltengely bírja majd a kiképzést. A fiúk jó munkát végeztek, az autó szépen muzsikált, azonban Szabó Szilárdot ma senki sem állíthatta meg. Mattfekete Mercedese füstjébe burkolózva ma Porkoláb Péternek be kellett érnie a második hellyel.[/szlista]
A profik bajnoka, Szabó Szilárd a következő szavakkal kommentálta a Kilinccsel Előre Drift Kupát: „Miután sikerült tökéletesen beállítani az autót, bíztam benne, hogy egy dobogós hely meglehet. Az első helyre nem számítottam, de nagyon örülök neki. Sajnálom, hogy Grózinger Zsoltival végül nem kerültünk össze, de a máriapócsi Kihívás Napján még erre is lesz lehetőségem. Bár lehet, hogy egy ilyen erős autó ellen nehéz lesz harcolni.”
A júliusi Drift Kihívás Napja előtt lesz még egy forduló Máriapócson, mégpedig a rallycross versennyel egybekötve május 19-20-án. A gumik ott is égni fognak, reméljük, hogy a levegő akkor már nem csak az autók körül lesz forró.