Szépen indult Leclerc az első rajtkockából
Leclerc tanárian kapta el a startot, így a mellőle induló Péreznek esélye sem volt átvenni a vezetést, ellenben a mexikói mellett simán elhúzott Hamilton is. Csupán két körrel később a hétszeres világbajnok már meg is előzte a Ferrarit. Időközben a 10 rajthelyes büntetéssel sújtott Verstappen már a 8. helyen üldözte az élmezőnyt a tizenegyedikről indulva.
Verstappen nem tudott a várt ütemben felzárkózni
A 10. forduló megkezdésekor a négy topcsapat 8 versenyzője több mint 5 másodpercre elhúzott a többiektől. A bolyt még ekkor is Hamilton vezette, míg Leclerc fokoztatosan elkezdett leszakadni. Az élmenők közül Russell nyitotta a sort, majd közvetlenül mögötte Verstappen is meglátogatta a csapatát - természetesen egy sikeres elővágásban bízva. Egy körrel később Hamilton, Piastri, és Pérez is felrakta az új abroncsokat. Egy fordulóval később Leclerc is érkezett, így csapattársa állt az élre, igaz Sainz a kemény keverékűeken rajtolt, míg a többi élmenő közepeseken.
Sainz alternatív stratégiát választott, ám ez nem vált be
Két körrel a futam féltávja előtt végül a Ferrari spanyolja is megejtette az első cseréjét, a korábban váltók viszont simán elmentek mellette, így a nyolcadik helyre jött vissza. Hamilton visszavette az első helyet, mögötte Leclerc és Piastri körözött a futam ezen szakaszában. Időközben Verstappen utolérte az ötödik helyen haladó csapattársát, a Red Bull pedig nem hezitált, gyorsan kihívta Pérezt a második stopjára - mindössze 10 körrel az előző kiállása után.
Pérez a második helyről rajtolva nyolcadikként hozta be a Red Bullt
Az élmezőnyben messze a Red Bull választotta a legnagyobb leszorítóerős csomagot, a szombati időmérős remeklés után pedig ez visszaütött a futamon. Verstappen nem hogy nem tudott közeledni az előtte autózó Mercedesre, de Norris szorongatta körökön keresztül, viszont a brit nem tudott előzni. A 26. körben Leclerc kiállt Hamilton mögül, így az eddig is idegtépő stratégiai csata még kiélezettebbé vált a győzelemért folytatott harcban, amelybe a futam ezen szakaszán már nagyon úgy tűnt, hogy a Red Bull nem fog tudni beleszólni. Egy fordulóval később Hamilton is kiállt az elévágási veszély miatt, a hétszeres bajnok pedig simán visszajött a monacói elé, viszont Piastri állt az élre.
Russell megpróbálta a lehetetlent, bejött neki
A 32. fordulóban Russell némiképp meglepő taktikáról egyeztetett a csapatával. A Mercedes fiatalabb britje ugyanis megerősítette, hogy megpróbálja az egykiállásos stratégiát a gumigyilkos belga pályán. ekkor 7 másodperccel vezetett csapattársa előtt. Közben a világbajnoki pontversenyt vezető Verstappen az őt üldöző Norrisszal meccselt az ötödik helyért, éppen úgy, ahogy egy kiállással korábban.
Hamilton közeledett, így izgalmas lett a vége
6 körrel a vége előtt Hamilton 3 másodpercen belülre csökkentette a lemaradását az egykiállásos stratégián lévő csapattársához képest. A dobogó alsó fokáért vívott küzdelemben Piastri megelőzte Leclerc Ferrariját. Két körrel a leintés előtt utol is érte a két Mercedest, akik közül még mindig Russell volt előrébb, de Hamilton jóval frissebb abroncsokon volt. Végül a fiatalabb brit meg is tartotta az előnyét, így hatalmas meglepetésre egy kiállással megnyerte a belga nagydíjat, ezzel a 2022-es Brazil Nagydíj után újabb kettős győzelmet aratott a csillagos márka.
FRISSÍTÉS: George Russell autóját a verseny után szabálytalannak ítélte az FIA, mivel a Mercedes nem felelt meg a minimum súlyhatárnak (a kötelező 798 kilogramm helyett 796,5 kg-ot rögzítettek a felügyelők a mérlegelésnél). A 63-as rajtszámú autót ezért utólag kizárták a versenyből, így a Belga Nagydíj hivatalos győztese Lewis Hamilton, mögötte a második helyet Oscar Piastri örökölte meg, és utólag Leclerc kapja meg a harmadiknak járó 15 pontot. Russell kiesésével értelemszerűen a pontszerzők egy hellyel fentebb lépnek, míg a 11. helyen befutó Ricciardo top 10-es helyezést ért el, így az ausztrál is egy extra egységgel távozik Belgiumból. A cikk alatt található egyéni- és konstruktőri tabellát frissítettük.