A búcsúszéria esetében négy külső- és két belső színből lehet választani
Utód nélkül tűnik el a kínálatból a Pajero negyedik generációja, melyet 13 éve kínál a gyémántos márka. Az elmúlt közel másfél évtizedben tucatszám jelentek meg a városi terepjárók, így aki magasabb üléspozícióra és kicsit nagyobb hasmagasságra vágyik, de nincs szüksége komoly terepjáró képességre, az könnyen megtalálhatja a számítását egy személyautó alapokra épülő SUV-ban, a komoly terepjárókat már csak egy szűk réteg választja. A Mitsubishi időközben a Renault-Nissan szövetség tagja lett, így ha valaha el is készül az utód, az a gazdaságosság jegyében egy közös platformra fog épülni (jelenleg nincs friss terepjáró alapja a szövetségnek), de akár a jövőben még városi terepjáróként is visszatérhet a jól csengő név. Igaz, ha így lesz, az hasonlóan szentségtörésnek tűnhet majd, mint az
Eclipse Cross elnevezése.
A belsején is látszik, hogy 13 éve van a piacon
A Pajerót egy Final Edition kiadással búcsúztatja a japán gyártó. A búcsúszéria csak 700 darabot fog számlálni és kizárólag a Mitsubishi hazájában lesz elérhető. A Final Edition csomaggal érkezik hátsó légterelő, tetősín, napfénytető és bőrülés is a koros modellhez. A különlegesség jegyében pedig extra Pajero (például a hátsó gumi sárvédőn) és Final Edition felirat kerül fel a modellre. A limitált példányszámú modell is 3,2 literes gázolajossal (190 LE) lesz elérhető, melyhez egy ötfokozatú automataváltó csatlakozik, a terepjárást pedig négykerék-hajtás és zárható differenciálmű segíti. A Pajero név nem tűnik el teljesen a kínálatból, Ázsia egyes piacain és Ausztráliában továbbra is kínálnak ezen a néven Mitsubishit. A Pajero eltűnésével eggyel kevesebb tagot számlál a Suzuki Jimnytől a Mercedes G osztályig terjedő terepjárós kínálat.
A Final Edition csak ötajtós lehet, eggyel kevesebb lesz a komoly terepjáró a piacon
Pont hogy ezeknek az autóknak kéne megmaradniuk, ezek még autóknak nevezhetők 🙁
Hát ha már az arab piacra sem éri meg utódot fejleszteni akkor tényleg baj van.
Igazi legenda. Szomorú.
A típusnév, aminek mindmáig rejtély övezi a helyes kiejtését: “pádzséró” vs. “páhéró” 😀
A “Micsu” óriási lejtmenetben van évek óta, sorra tűnnek el az autóik. Szerintem az Eclipse Cross sem váltotta meg a világot, alig-alig látni belőle az utcákon. Nem tudom más országokban mennyire veszik a típust. Amiből mostanában feltűnően sokat látok, az az Outlander PHEV. Néhány cég ráállt ezek behozatalára. A 4-5 éves példányokat 4-6 millió körül meg lehet venni (új ára 13-14 millió volt). Szép nagy SUV zöld rendszámmal. Ez főleg Pesten megy jól az ingyen parkolás miatt. Céges kocsiként is nagyon megéri, mert nincs cégautó adó meg teljesítményadó sem. Ennek nemrég jelent meg az újabb típusa, de a Mitsubishi mást nem nagyon tud felmutatni.