Hosszabb farral is izgalmas a Hyundai i30 N
Megmutatták a Hyundai i30 N Fastback első fotóit
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csak a Párizsi AUtószalonon látható először élőben a Hyundai i20 N Fastback, azonban néhány információt már elárult róla a gyár.
Bár most az egyik legjobb autó a WTCR-ben a Hyundai i30 N, állítólag a lépcsőshátú modellek aerodinamikailag kedvezőbbek versenyautó alapnak. Lehet, hogy hamarosan versenyváltozatot is látunk belőle?
Az i30 Fastback változatából kialakított N verzió a lemezek alatt megegyezik a ferdehátúval. Ugyanaz a kétliteres, négyhengeres turbómotor hajtja, amely alapból 250 lóerős, viszont Performance csomaggal már 275-re nő a pacik száma. A forgatónyomatéka mindkettőnek 353 Nm, amely a „túltöltés” hatására 378 Nm is lehet egy rövid ideig. Ez az erő 6,4 másodperces százra gyorsuláshoz elég az alapverzió esetében, ugyanakkor az erősebb motorral felszerelt változat 6,1 másodperc alatt képes elérni ugyanezt a sebességet. Természetesen a különböző üzemmódok is ugyanúgy kiválaszthatók a hosszabb farú i30 N-ben. Ezek az Eco, a Normal, a Sport, az N és az egyedi igények szerint alakítható N Custom, amelyek között a kormányon elhelyezett gombbal lehet váltogatni.
A Párizsi Autószalonon már élőben is látható lesz
A dizájn sem okozhat meglepetést, ugyanazt a hűtőrácsot, első lökhárítót, oldalszoknyát és vörös díszítőelemeket szerelték az autó orrára, amit már a ferdehátú változaton is láttunk, ugyanakkor az autó hátsója már más tészta. A diffúzor más formájú, bár a kipufogóvégeket hasonlóan helyezték el, viszont a hangsúlyos hátsó légterelő a Fastbackről hiányzik, csak egy szolid, fényes feketére fényezett lapocska jutott a csomagtér-fedél szélére.
Hátul egy kicsit szolidabb az i30 N Fastback
Az utastérben sincs jelentős változás, csupán a szellőzőnyílások keretében felbukkanó vörös csík említhető, illetve a vörös cérnával varrt bőrkárpitok. A csomagtér mérete ugyanakkora maradt, mint a ferdehátúé, nevezetesen 450 literes alaphelyzetben, amely 1351 literesre bővíthető. Biztonság terén pedig a SmartSense rendszer vigyáz az utasokra, amelyben a frontális ütközés-elkerülő asszisztens, a sávtartó asszisztens és a távolsági fényszóróasszisztens is helyet kapott.
Nagyítóval kell keresni, de a vörös szín is felbukkant az utastérben