Hoppá! Hónapokon belül itt az új Stratos!
Visszatér egy olasz sportkocsi-legenda
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az olaszok évekkel ezelőtt már megpróbálták visszahozni az életbe a Lancia Stratost, ám a Ferrari keresztbe tett a terveknek. Most hirtelen jött a hír, kész az autó, Genfben mutatkozik be.
Kortalan legendák, visszasírt régi modellek, fantasztikus történetek övezik az olasz autógyártást. A régi ikonok egy része mára eltűnt, a Lancia egyre érdektelenebb autóival ki is vonult a legtöbb piacról. Nem is terveztek az utóbbi időben semmi érdekeset, pedig rengeteg modelljük volt, amit az igazi benzinvérűek bálványozhattak. A Stratos lényegében csak a rali miatt létezhetett utcai formában, most viszont csak utcai modell lesz. Visszatér a Stratos, de teljesen kihagyják belőle a Lanciát, ráadásul a Ferrarit is, miután az évekkel ezelőtt kihátrált a már kész projektből.
A Manifattura Automobili Torino (MAT) már 2010-ben bemutatta az új Stratos tanulmányautóját, ami valójában egy teljesen kész kocsi volt. Alapjait a Ferrari F430 adta, annak V8-as motorjával együtt a formatervet viszont a Pininfarina rajzolta. Miután a Ferrarinál úgy látták, mégsem lehet sikere a modellnek, kihátráltak, a Pininfarina meg nélkülük nem engedte a projektet, így megfeneklett az új Stratos. Most viszont feldobták a hírt, hogy a Stratos mégis újjáéled a Manifattura Automobili Torino által. Egyelőre nem tudni, hogy fog kinézni, legutóbbi terveiket nyilván nem használhatják fel. Készítettek egy új padlólemezt, a Ferrari motor helyére is kerestek mást. Erről pedig tudni lehet, hogy a korábbi tervekkel ellentétben a Ferrari V8-asának 532 lóerejére rálicitálnak és 550 lóerő fogja hajtani a hátsó kerekeket. Az új Stratos meglehetősen exkluzív lesz, mivel csupán 25 darab készül majd belőle és egyenként több mint 210 millió forintot kérnek majd érte, ami meglehetősen izzasztóan hangzik.
Nem úgy volt a 2010-es Startos története, hogy a német üzletember Michael Stoschek kérésére/számára készült egyetlen példányban?
Talán később gondolkoztak több példányban is, de szerintem akkor sem volt szempont, hogy kis szériában gyártsák gyűjtőknek. Persze benne van, hogy a Ferrari miatt hiúsult meg a „széria” gyártás.