Hoppá! Hónapokon belül itt az új Stratos!

Visszatér egy olasz sportkocsi-legenda

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az olaszok évekkel ezelőtt már megpróbálták visszahozni az életbe a Lancia Stratost, ám a Ferrari keresztbe tett a terveknek. Most hirtelen jött a hír, kész az autó, Genfben mutatkozik be.


Kortalan legendák, visszasírt régi modellek, fantasztikus történetek övezik az olasz autógyártást. A régi ikonok egy része mára eltűnt, a Lancia egyre érdektelenebb autóival ki is vonult a legtöbb piacról. Nem is terveztek az utóbbi időben semmi érdekeset, pedig rengeteg modelljük volt, amit az igazi benzinvérűek bálványozhattak. A Stratos lényegében csak a rali miatt létezhetett utcai formában, most viszont csak utcai modell lesz. Visszatér a Stratos, de teljesen kihagyják belőle a Lanciát, ráadásul a Ferrarit is, miután az évekkel ezelőtt kihátrált a már kész projektből.
Hirdetés

A Manifattura Automobili Torino (MAT) már 2010-ben bemutatta az új Stratos tanulmányautóját, ami valójában egy teljesen kész kocsi volt. Alapjait a Ferrari F430 adta, annak V8-as motorjával együtt a formatervet viszont a Pininfarina rajzolta. Miután a Ferrarinál úgy látták, mégsem lehet sikere a modellnek, kihátráltak, a Pininfarina meg nélkülük nem engedte a projektet, így megfeneklett az új Stratos. Most viszont feldobták a hírt, hogy a Stratos mégis újjáéled a Manifattura Automobili Torino által. Egyelőre nem tudni, hogy fog kinézni, legutóbbi terveiket nyilván nem használhatják fel. Készítettek egy új padlólemezt, a Ferrari motor helyére is kerestek mást. Erről pedig tudni lehet, hogy a korábbi tervekkel ellentétben a Ferrari V8-asának 532 lóerejére rálicitálnak és 550 lóerő fogja hajtani a hátsó kerekeket. Az új Stratos meglehetősen exkluzív lesz, mivel csupán 25 darab készül majd belőle és egyenként több mint 210 millió forintot kérnek majd érte, ami meglehetősen izzasztóan hangzik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.02.10. at 16:46
    Permalink

    Nem úgy volt a 2010-es Startos története, hogy a német üzletember Michael Stoschek kérésére/számára készült egyetlen példányban?
    Talán később gondolkoztak több példányban is, de szerintem akkor sem volt szempont, hogy kis szériában gyártsák gyűjtőknek. Persze benne van, hogy a Ferrari miatt hiúsult meg a “széria” gyártás.

Vélemény, hozzászólás?